Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä on varaa käydä kalliissa lähikaupoissa?

Vierailija
02.03.2021 |

Olen nyt joutunut pakon edessä käymään lähistöllä olevassa k-marketissa ja huhhei niitä hintoja ja surkeaa valikoimaa! Hevi-osasto on lähes aina puolityhjä ja "liha"tiskilläkin enimmäkseen eineksiä ja hunajamarinoituja kananpoika-tuotteita. Osa kuitenkin ilmeisesti säännöllisesti asioi lähikaupoissa, miten tähän on varaa ja eikö kyllästytä suppea valikoima?

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin pitkästä aikaa lähikaupassa (Salessa) kun kahvi ja maito oli loppu. Kulta Katriina maksoi 4,69e. Onhan kahvin hinta muutenkin noussut, mutta tuo on törkeä hinta. Prismassa se on 4,19e. Maito Prismassa 0,69e ja tuossa Salessa 0,89e. Mulla on niin pieni kulutuksinen auto, että kyllä se halvemmaksi tulee huristella autolla Prismaan kerran-kaksi viikossa ja ostaa enemmän kerralla kuin käydä tuossa lähikaupassa.

Vierailija
42/125 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä se tilanne, kun käy isossa kaupassa tekemässä kaikki isot, tarpeelliset ostokset, matkaa edestakaisin 15km.

Kotona huomaat vessapaperin unohtuneen, joka on ihan loppu....taloudessa 5 ihmistä.

Lähikauppaan edestakaisin matka 400metriä.

Kummasta kaupasta käyt sen ostamassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autottomana ihmettelen, miten joillain on varaa pitää autoa ja ajella sillä marketeille! Maksan lähikauppaan maks 40 eur enemmän kuussa, ei sillä autoa ylläpitäisi. Mulle tää on edullista.

Ilman autoa ei pääsisi työpaikalle.

Vierailija
44/125 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Kyllähän se lähi-K-market kallis on ja valikoima on aika suppea.

Perussapuskat saa pienellä suunnittelulla ja järkevällä ostamisella kuitenkin kohtuuhinnalla.

Syitä asiointiin:

Paikallisen yrittäjän tukeminen.

Lähellä, erikseen reissu kauppakeskukseen maksaa sekin.

Sitten se elämä ankeaksi menee, kun sitä lähikauppaa ei enää ole ja sitä pullahiivaa pitää lähteä hakemaan 30km päästä.

Vierailija
45/125 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän lähikauppaa, niin ei tarvitse hankkia autoa. Veikkaan, että säästän näin huomattavan summan rahaa.

(En tajua näitä ikuisia kauppa-aloituksia. Uskoisin, että aikuiset ihmiset osaavat tehdä heille parhaat valinnat kauppojenkin suhteen.)

Ei todellakaan osaa. Käydään ostamassa pikkukaupan minipakkauksia kalliisti vaikka olisi hypermarket vieressä.

Vierailija
46/125 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tukea paikallista. Hyödynnän henkilökohtaiset edut ja K-plussatarjoukset: eilenkin lähti pois vitonen kauppalaskusta, ja tsekkasin huvikseni, että monet henkilökohtaiset etuni ovat halvempia kuin Prismassa.

Olen muutenkin tarkkaillut hintoja: Kaikki ei ole lähtökohtaisesti kalliimpaa kuin vaikkapa S-marketissa. Toki kalliimpaakin löytyy, mutta niitä haen usein sitten muualta. Lähikauppa on ystävä, ja monelle alueen vanhukselle välttämäton sellainen.

Vierailija
47/125 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä se tilanne, kun käy isossa kaupassa tekemässä kaikki isot, tarpeelliset ostokset, matkaa edestakaisin 15km.

Kotona huomaat vessapaperin unohtuneen, joka on ihan loppu....taloudessa 5 ihmistä.

Tuota tapahtuu tosi usein, milloin mikäkin tärkeä tavara unohtuu.

Silloin ei enää lähikauppa olekaan kallis ja pazka kauppa .😁

Vierailija
48/125 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähikaupasta tietysti, mutta halvin mahdollinen. Itse asun yksin niin pärjäisin ilman wc-paperiakin seuraavaan kauppareissuun, bideesuihku ja pyyhkeet on keksitty. Rasvasta hiilarimössöä syövät ovatkin sellaisia tahmaperseitä ettei vesipesu riitä vaan hinkuttavat hanuriaan puolella rullalla wc-paperia eikä silti tule puhdasta.

Vierailija
49/125 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä, ei ongelmaa. Suosittelen.

Niin käyn minäkin, mutta ei mulla ole silti varaa laittaa +200€/kk ruokakauppaan, kun nyt jo menee ihan kiitettävä summa. Jotkut haluaa käyttää rahansa muuhunkin kuin mahaansa.

Ap

Häh, mulla menee yksin varmaan tonni/kk

mies53v

Minäkin jäin miettimään, että menee 400-800 e kuukaudesta riippuen, sinkkuna.

N48

Vierailija
50/125 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin käyn minäkin, mutta ei mulla ole silti varaa laittaa +200€/kk ruokakauppaan, kun nyt jo menee ihan kiitettävä summa. Jotkut haluaa käyttää rahansa muuhunkin kuin mahaansa.

Ap

mies53v

Tonnilla syö 7-henkinen perhe paksusti.

Mies juuri eilen katsoi, että pelkkiin S-ryhmän ruokaostoksiin meni viime kuussa 1600€. Lihaa haetaan usein K-Supermarketista, ne sitten vielä tuohon lisäksi. Perheessä minä, mies ja poika.

Vierailija
51/125 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa vielä kauppa-autoja. Täälläkin ennen tuohon talon eteen pysähtyi kauppa-auto 2 kertaa viikossa.

Vierailija
52/125 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

mies53v

Tonnilla syö 7-henkinen perhe paksusti.

Toki mulla on paljon  "valtaosa" valmisruokia ja sen puolesta kalliimpaa. Itse valmistetut lähinnä pihvejä..toki perusruokia perunamuusia, meksikonpataa jne

mies53v

Niin, isoa perhettä ruokkiessa pihvit saa unohtaa.

Tarjouskarjalanpaisti tai porsaan uuniliha on se parempi liharuoka, runsaasti lanttua ja porkkanaa sekaan.

Arkisempi liharuoka on jauhelihakeitto tai nakit ja muusi.

Hyviä ruokiahan nuo on. Noin isolle porukalle kannattaa jo nähdä vaivaa.

mies53v

Vierailija
53/125 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

mies53v

Minäkin jäin miettimään, että menee 400-800 e kuukaudesta riippuen, sinkkuna.

N48

Juu, ei viitti alkaa kokkaamaan sen kummemmin, valmisruoka on niin paljon helpompaa.

mies53v

Vierailija
54/125 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ässät on ankeita

Mutta hinnat ei. Varsinkaan klo 21 jälkeen.

No sitten se vasta ankeaa onkin kun kauppa menee kiinni klo 21, vkl aiemmin.

Vierailija
55/125 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pikku k-kaupoista osta kuin muutaman pakolliset tuotteet tarvittaessa (maito, munat...), ja hyväksyn myös hinnat, jos laiskuuttani käyn parit vihannekset. Lidl olisi toiseen suuntaan 50metriä enemmän mutta välillä ei pysty. Enemmän ihmettelen porukkaa joka ihan kärrien kanssa siellä asioi, yleensä nämä ovat vielä eläkeläisiä.

Myös juopot hämmentää, miksi ostaa kalliista k-kaupasta, kun lidl tai Alkosta (joka yhtä lailla on lähellä mutta eri suunnassa), Säästys selvää rahaa.

Vierailija
56/125 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on rahaa ja lähimpään hypermarkettiin kestää ajaa autolla puoli tuntia suuntaansa.

Vierailija
57/125 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin pikkukaupassa näkee ketään ostamassa useamman päivän ruokia. Ostetaan herkkuja, mitä unohtui tai yhden aterian tarpeisiin. 

Vierailija
58/125 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun käyn Lidlessä menee 150-250€. Jos kävisin lähikaupoissa, menis 250-350€ 😱😱😱

4 herkuttelevaa lasta

Minäen saksalaisten pazkaa syö.

Vierailija
59/125 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä jakkaukissa parasta on se, miten asiat nähdään aina omasta näkökulmasta. Esimerkiksi maalla kasvaneena koko lähikauppakäsite on vähän outo. Lähin K- market oli toki n. kilometrin lähempänä kuin isompi market, mutta jos perheen ostokset autolla käytiin, niin ei tuo viimeinen kilometri mitään ratkaissut. 

Auton hintaa pohtiville. Ihan varmasti ei kannata autoa hankkia Prismaan päästäkseen ja voin kertoa, ettei sitä kukaan sen takia ole hankkinutkaan. Mutta jos menopeli löytyy, niin ei se pelkkä bensa maksa nyt niin paljon, etteikö hintaero sitä kompensoisi. Tähän vielä päälle kannattaa muistaa, että jo Espoon pientaloalueilla kauppa voi olla yllättävän kauakana, joten lapsiperheen ostokset tehdään joka tapauksessa autolla. 

Jos sinkkuna syö koulussa/ töissä, niin ostoksien suunnitteluun nyt ei varmasti kannata kuluttaa hirveästi aikaa. Lapsiperheessä tilanen on taas toinen. Isoja määriä ostaessa market jonka käytäville mahtuu ostoskärryn kanssa voi olla miellyttäväpi kokemus kuin sokkeloinen Alepa. 

Järkevin kauppavalinta riippuu siis siitä, missä asuu, miten arjessaan kulkee muuten, millainen perhekoko on, arvostaako valikoimaa vai helpoutta jne. 

Vierailija
60/125 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun käyn Lidlessä menee 150-250€. Jos kävisin lähikaupoissa, menis 250-350€ 😱😱😱

4 herkuttelevaa lasta

Älä osta niin paljon herkkuja lapsille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi