Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä on varaa käydä kalliissa lähikaupoissa?

Vierailija
02.03.2021 |

Olen nyt joutunut pakon edessä käymään lähistöllä olevassa k-marketissa ja huhhei niitä hintoja ja surkeaa valikoimaa! Hevi-osasto on lähes aina puolityhjä ja "liha"tiskilläkin enimmäkseen eineksiä ja hunajamarinoituja kananpoika-tuotteita. Osa kuitenkin ilmeisesti säännöllisesti asioi lähikaupoissa, miten tähän on varaa ja eikö kyllästytä suppea valikoima?

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Priorisointi on valttia. Ei ole pakko ostaa niitä kalliita tuotteita. Peruselintarvikkeet ovat samoissa hinnoissa, käytpä sitten lähikaupassa tai halpahallissa (jossa muuten usein saattaa olla kalliimpaa kuin kivijalkamyymälässä). 

Vierailija
82/125 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä, ei ongelmaa. Suosittelen.

Niin käyn minäkin, mutta ei mulla ole silti varaa laittaa +200€/kk ruokakauppaan, kun nyt jo menee ihan kiitettävä summa. Jotkut haluaa käyttää rahansa muuhunkin kuin mahaansa.

Ap

Minulla ei ole autoa, siksi käyn lähikaupassa. Autottomuus on iso säästö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autottomana ihmettelen, miten joillain on varaa pitää autoa ja ajella sillä marketeille! Maksan lähikauppaan maks 40 eur enemmän kuussa, ei sillä autoa ylläpitäisi. Mulle tää on edullista.

Maalaisena ihmettelen, miten jollain on varaa asua keskustassa. Auton pito maksaa vakuutuksien ja veroineen noin 80€/kk ja sillä pääsen ihan kaikkiin kauppoihin, mihin haluan. Ja vaikka Rovaniemen Essolle kahville, jos huvittaa.

Vierailija
84/125 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ruvennut käymään autolla K-supermarketissa, joka on kai jonkun lähikauppa, koska siellä on hyvä valikoima, mutta aikaa ei mene kilometrikäytävillä haahuiluun. Sieltä saa kaikki viikon ruokaostokset, ja jää hyvä mieli. Saa maksaa vähän enemmän. En korona-aikana ole paljon viitsinyt käydä Lidlissä, vaikka se on lähikauppa, koska sieltä puuttuu hyllystä aina jotain tarpeellista.

Vierailija
85/125 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin käyn minäkin, mutta ei mulla ole silti varaa laittaa +200€/kk ruokakauppaan, kun nyt jo menee ihan kiitettävä summa. Jotkut haluaa käyttää rahansa muuhunkin kuin mahaansa.

Ap

Minulla ei ole autoa, siksi käyn lähikaupassa. Autottomuus on iso säästö.

Käyn siksi lähikaupassa, koska kauppias on tilannut pyynnöstäni tietyt tuotteet ja aina niitä myös on siellä:-)

Näyttää kelpaavan monelle muullekin osa niistä, joten on haettava pois ennen kuin menevät laputetuiksi.

https://yle.fi/uutiset/3-9818124

Vierailija
86/125 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autottomana ihmettelen, miten joillain on varaa pitää autoa ja ajella sillä marketeille! Maksan lähikauppaan maks 40 eur enemmän kuussa, ei sillä autoa ylläpitäisi. Mulle tää on edullista.

Maalaisena ihmettelen, miten jollain on varaa asua keskustassa. Auton pito maksaa vakuutuksien ja veroineen noin 80€/kk ja sillä pääsen ihan kaikkiin kauppoihin, mihin haluan. Ja vaikka Rovaniemen Essolle kahville, jos huvittaa.

Mies tankkaa auton vai mistä se ilmainen polttoaine ilmaantuu?

Vierailija
87/125 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salesta saa ihan edullisesti ja mulle sopiva valikoima mutta K-Kauppaan en mene hintojen takia.

Vierailija
88/125 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porissa on halpa asua kun ketään ei muuta näin paskaan kaupunkiin.

Vierailija
89/125 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi2erailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mitä sä oikein syöt, jos saa kysyä?

Johan kilo kalaa maksaa kolmekymppiä.

Paketti lihafilettä vitosen, juusto samoin.

Nämä vain esimerkkeinä omista ruoista.

Vierailija
90/125 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä jättihalleissa on halpaa ja kunnollista?

En ole huomannut.

Liitelissä en käy kun haluan hyviä elintarvikkeita.

Vierailija
91/125 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen isommat ostokset muualla ja lähikaupasta haen lähinnä täydennystä tarvittaessa ja tarjoustuotteita. Meidän lähikaupassa hyviä tuoreita leipiä ja valikoimassa sellaisia juttuja jota ei muualta löydy. Kalliiksi tulisi jos viikon kaikki ruokaostokset sieltä ostaisi.

Vierailija
92/125 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee 150-200 € viikossa ruokaan ja muihin päivittäistavaraostoksiin. Kaksi aikuista, yksi kissa ja yksi koira. Eipä sitä nyt pandemian aikana paljon muuhun rahaa menekään. Etätyö, ravintoloissa ei käydä ja kaikki maksulliset harrastukset ja huvitukset ovat nyt pandemian vuoksi tauolla. 

Mitä ihmettä teillä syödään? Meillä kanssa kaksi aikuista, käydään ulkonakin syömässä, ja tuo on melkein meidän kuukausibudjetti ruoissa.

Kuten kirjoitin, tuossa on ruuan lisäksi myös muut päivittäistavarat (pesuaineet, siivoustarvikkeita, talouspaperit, roskapussit, koirankakkapussit jne) ja lisäksi eläinten ruuat , koiran puruluut ja dentasticksit sekä kissanhiekat. Mutta ihmisten ruokiinkin menee rahaa, koska tykätään syödä hyvin. Joka viikolle tilaan kahta eri kalaa, esim lohta sekä kuhaa tai siikaa sekä jotain äyriäisiä, tavallisimmin katkarapuja tai jättikatkarapuja, joskus kampasimpukoita. Lisäksi ostan myös kokolihaa, vaihdellen naudan ulko- tai sisäfilettä tai paistia. Monipuolisesti erilaisia kasviksia, hedelmiä ja marjoja.  Leipää ja leikkeleitä.  Kahveja, erilaisia öljyjä ja viinietikoita. Kivennäisvesiä. Tykkään myös kokeilla uusia juttuja, esim nyt olen ihastunut sipulimarmeladiin grahampaahtoleivän päällä. Yksi pieni purkki tuota marmeladia maksaa noin 4 €. Syödään  nyt pandemian aikana kaikki 5 ateriaa eli aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala.  kotona. Niin ja laktoosittomat maitotaloustuotteet ovat jonkin verran kalliimpia kuin tavalliset. 

Vierailija
93/125 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan pirkkaa, joten aika sama mistä sen ostaa. Tukeakseni kauppiasta ostan esim. kukkia, lehtiä, loton, leipomotuotteita. Kauppaan on talostani alle 200m. On ihanaa kun voi koska vaan hakea sen unohtuneen jutun. Kesällä lenkin jälkeen poikkean jätskille.

N30

Vierailija
94/125 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tankkaa auton vai mistä se ilmainen polttoaine ilmaantuu?

Polttoaine on biokaasua, eli puolet halvempaa kuin bensa. Ihan itse maksan sen, kuten maksoin autonkin. Auton pitoon kuuluu siis verot ja vakuutukset, sekä polttoaine. Itselleni itsestäänselvyys, kaupunkilaisille ilmeisesti ei.

Vierailija
95/125 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Priorisointi on valttia. Ei ole pakko ostaa niitä kalliita tuotteita. Peruselintarvikkeet ovat samoissa hinnoissa, käytpä sitten lähikaupassa tai halpahallissa (jossa muuten usein saattaa olla kalliimpaa kuin kivijalkamyymälässä). 

Eivät todellakaan ole.

Otetaan joku perustuote kuten Valion alkuperäinen Oltermanni-juusto kilon pakkaus, niin randomisti tsekkattuna hintahaitari on tämä:

KALLIIT Alepat ja pienet K-marketit 6,98 ja 6,99 e

KESKITASO S-marketit ja K-supermarketit 5,65 e - 6,59 e

HALVIMMAT Prismat ja Cittarit 4,95 e - 6,39 e

Hinta siis vaihtelee Prisman 4,95 eurosta aina pienten K-markettien 6,99 euroon. (Lidlin hintaa en tiedä, mutta varmaan lähellä Prisman tasoa.) Minusta tuo on valtava erotus yhdessä ainoassa samassa tuotteessa!

Jos perheesi käyttää viikossa tuon kilon juuston ja aina ostaa sen Alepasta tai lähi-K-kaupasta Prisman (tai Lidlin?) sijaan, niin maksat pelkästään juustosta vuodessa 97 euroa enemmän.

Vierailija
96/125 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kauppiaat koittaa lipevyydellä huijata asiakkaan huomion pois kamalan kalliista hinnoista. Tinkisivät katteista ja omista palkoistaan, niin saatais jotain tolkkua kalliisiin hintoihin. K-kauppiaat on palkkakuninkaita veroluetteloissa, kun vuosittain ne julkaistaan. Miettikää sitä ja äänestäkää jaloillanne! Sosiaalista painetta myös.

Vierailija
97/125 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan pirkkaa, joten aika sama mistä sen ostaa. Tukeakseni kauppiasta ostan esim. kukkia, lehtiä, loton, leipomotuotteita. Kauppaan on talostani alle 200m. On ihanaa kun voi koska vaan hakea sen unohtuneen jutun. Kesällä lenkin jälkeen poikkean jätskille.

N30

"Tukeakseni kauppiasta ostan". Höpöhöpö. Ostat noita asioita omien tarpeittesi mukaan. Ja esimerkiksi Lotossa on niin pienet katteet, että lottoamisesi ei paljoa kauppiasta ilahduta.

Kun palveleva kauppa, on se sitten lähiruokakauppa tai vaikka joku erikoisalan kivijalkakauppa, tarjoaa asiakkaalle miellyttävimmän/helpoimman ostokokemuksen, niin miksi siitä ei puhuta noin, vaan aina höpötetään jostain tukemisesta. Ikään kuin kuluttaminen tai kaupassa käyminen olisi hyväntekeväisyystyötä.

Vierailija
98/125 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun käyn Lidlessä menee 150-250€. Jos kävisin lähikaupoissa, menis 250-350€ 😱😱😱

4 herkuttelevaa lasta

Tosi vähällä pärjäätte. Meillä menee 800€/kk. Meillä nelihenkinen perhe.

Vierailija
99/125 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K-kauppiaat koittaa lipevyydellä huijata asiakkaan huomion pois kamalan kalliista hinnoista. Tinkisivät katteista ja omista palkoistaan, niin saatais jotain tolkkua kalliisiin hintoihin. K-kauppiaat on palkkakuninkaita veroluetteloissa, kun vuosittain ne julkaistaan. Miettikää sitä ja äänestäkää jaloillanne! Sosiaalista painetta myös.

Montako K-markettien pyörittäjää niiden palkkakuninkaiden joukossa on? Niistä kai tässä avaukessa enemmän puhuttiin kuin vaikkapa Citymarket-kauppiasta. Ja miksi muuten pitäisi äänestää jaloillaan sen vuoksi, että joku tienaa tai ei tienaa työllään?

Vierailija
100/125 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salesta saa ihan edullisesti ja mulle sopiva valikoima mutta K-Kauppaan en mene hintojen takia.

Eiköhän Sale ole kaikista kallein kauppa. Sorin kun vein illuusiosi 😟

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi