Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteishaku. Jos haaveammatti on sosionomi, kannattaako suunnata lukioon vai soteen?

Vierailija
02.03.2021 |

Kummasta on helpompi päästä ammattikorkeakouluun, lukiosta vai sotesta?

Keskiarvo päättötodistuksessa todennäköisesti 7,5.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka hyvin sosionomin tutkinnolla saa töitä näinä päivinä

Varhaiskasvatuksessa hyvin mutta muuten onkin vähän niin ja näin. Valmistuvia on kuitenkin paljon ja arvostus on huonoa esim verrataan lähäriin.

Mitä tarkoitat käytännössä? Jos vaikka hakee päihdepuolelle ohjaajaksi, mitä koulutusta arvostetaan enemmän?

Sanoisin että lähärin koska tietävät lääkehoidosta. Monessa paikassa voi myös työskennellä 10 lähäriä ja yksi sosionomi eli sillon on todella monta hakijaa siihen sosionomin paikkaan . Ymmärrätkö mitä tarkoitan? Eli valmistuneita suhteessa työpaikkoihin on liikaa. Lisäksi monessa työpaikkailmoituksessa lukee aina lähäri/sosionomi.

Vierailija
22/27 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä on kymmeniä sosionomin työpaikkoja haussa te-toimistossa. On eräs työvoimapula-aloja. Sosionomin työkenttä on laaja, toimistotöistä laitoksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka hyvin sosionomin tutkinnolla saa töitä näinä päivinä

Varhaiskasvatuksessa hyvin mutta muuten onkin vähän niin ja näin. Valmistuvia on kuitenkin paljon ja arvostus on huonoa esim verrataan lähäriin.

Mitä tarkoitat käytännössä? Jos vaikka hakee päihdepuolelle ohjaajaksi, mitä koulutusta arvostetaan enemmän?

Sanoisin että lähärin koska tietävät lääkehoidosta. Monessa paikassa voi myös työskennellä 10 lähäriä ja yksi sosionomi eli sillon on todella monta hakijaa siihen sosionomin paikkaan . Ymmärrätkö mitä tarkoitan? Eli valmistuneita suhteessa työpaikkoihin on liikaa. Lisäksi monessa työpaikkailmoituksessa lukee aina lähäri/sosionomi.

Ne laitokset ovat vain yksi työareena.

Itse olen valmistuttua saanut töitä hyvin, päivätöitä olen vain tehnyt.

Vierailija
24/27 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomi voi olla vaikka Kelan etuuskäsittelijä. Outoja kuvitelmia, että olisi joku laitostyöntekijä.

Vierailija
25/27 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vielä tuota sosionomikoulutusta. Helpommallakin pääsee parempiin tienesteihin muilla aloilla. Itse hakisin ihan muihin rahakkaimpiin hommiin tällä järjellä.

T: sosionomi, 20 vuotta alalla

Vierailija
26/27 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti vielä tuota sosionomikoulutusta. Helpommallakin pääsee parempiin tienesteihin muilla aloilla. Itse hakisin ihan muihin rahakkaimpiin hommiin tällä järjellä.

T: sosionomi, 20 vuotta alalla

Mitkä on ne helpommat väylät? Kauppakorkeasta ja oikiksesta valmistuu tuutin täydeltä osaajia. Erääseen trainee-ohjelmaankin oli yli 500 hakijaa, 10 valittiin.

Vierailija
27/27 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amislukio. Kai niitä vielä on? Jos et jaksa amislukiota niin lukiopohjalta ehdottomasti. Vaikka ammattikorkeakoulu ei olekaan yliopisto niin kyllä sielläkin joutuu opiskelemaan ja tähän saat lukiosta paljon paremmat valmiudet.