Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En voi sietää lapsen tottelemattomuutta!

Vierailija
01.03.2021 |

Pian 2-vuotias lapseni on alkanut koettelemaan rajoja mm. niin että laittaa kaikessa tekemisessä vastaan. Mitkään perusasiat, kuten hampaidenpesu tai pukeminen, ei onnistu ilman että vänkäisi vastaan tai lähtisi karkuun. Ruokapöydässä sotkee ja heittelee ruokaa. Saattaa myös purra joko suuttuessaan tai ihan muuten vain.

Nyt en kaipaa minkäänlaista pään aukomista tähän. Tiedän että tämä kuuluu ikään, mutta silti ottaa päähän PALJON. Todella turhauttavaa kun mitään ei voi tehdä kunnolla, vaan kaikki on hankalaa. Millä te muut kestätte oikuttelevaa lasta? Minulla hermot menee monta kertaa päivässä, en vaan kertakaikkiaan kestä sitä että ollaan kokoajan tottelemattomia. Ei siinä mitään jos joskus on vähän vaikeaa pukea tai jos tulee vahingossa sotkua syödessä, mutta kun kaikki on vaikeaa ja ruuat lentää ympäri keittiötä. Selkeät rajat ja rutiinit meillä on, ja huomiotakin yritetään kyllä antaa mahdollisimman paljon, myös sitä positiivista. Yritän myös sanoittaa sitä huonoa käytöstä, kertoa miten äitiä harmittaa kun tahallaan sotketaan. Mutta ei. Huoh!

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 2,5v ja mun kolme täsmävinkkiä äitiyteen on 1. Riittävä oma aika, 2. Vertaistuki ja 3. Sen muistaminen että vaiheet tulevat ja menevät. Paha uhmavaihe saattaa kestää joitain viikkoja ja sitten helpottaa niin ettei sitä edes muista, kunnes tulee seuraava uhmavaihe. Tsemppiä ap! Saa ärsyttää. Ja jos oma raivo meinaa mennä yli, kannattaa hakea sen käsittelyyn tukea esim Maria Akatemian kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla