Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsi aloittaa pianonsoiton, niin eikö minkäänlainen

Vierailija
08.08.2006 |

digipiano tule kysymykseen? Edes laadukas? Niissä olisi nin hyvä ominaisuus, kun voisi käyttää kuulokkeita, ettei muut perheenjäsenet ja naapurit häiriinny.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on tupla diplomimuusikko, toinen pianosta. Hänellä on flyygelin lisäksi digipiano juuri sen vuoksi, että voi harjoitella muita häiritsemättä. Meille hankittiin myös digipiano ensimmäiseksi harjoituspianoksi lapsille. Niissä on nykyään oikea pianokoskettimisto ja -vaste, joten niillä oppii soittamaan aivan mallikkaasti. Sitten kun on kehitytty soittajana ja aletaan hakea pianon äänen sävyjä ei tietenkään akustista soitinta voita mikään.

Katso, että digipianossa on oikean pianon koskettimisto, niin hyvin menee. Reilulla 1000 eurolla saa hyvän. Eikä ole muutoissa se pahin kannettava :)

(saattoi tulla toistoa, kun en jaksanut lukea muita viestejä)

Vierailija
22/34 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 2,5-vuotiasta kannata minnekään pianotunneille viedä. 2-5-vuotiaat musiikkileikkikouluun. Sitten jos lapsi on oikein hyvä keskittymään, niin 5-vuotiaana vaikka pianotunneille, mut ei siinä mitään katastrofia käy, vaikka aloittaisi 6- tai 7-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitaakaa ny sitten opettaa lapselle ensin oikeinkirjoitus ennenkuin pianotunnille laitatte ===DDDDDD

Vierailija
24/34 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ts. kosketus on täysin erilainen. Jos aloittaa soiton digipainolla ja omaksuu sen soittotavan, voi olla vaikeaa myöhemmin oppia tavallisen pianon kosketusta.

JOs oma muksuni alkaisia pianon soiton, hankkisin vaikka aluksi edullisen, käytetyn tavllisen pianon. Digipianon voi sitten ostaa rinnalle myöhemmin jos siihenkin löytyy kiinnostusta.

Vierailija
25/34 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on syntikka, ja olisi kiva oppia soittamaan sitä ihan kunnolla. Mutta syntikka-tunteja ei oikein ole tarjolla... Harkitsen myös digipianoa, jo ihan naapureidenkin takia :D

Vierailija
26/34 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaisin nyt vain Digipianon. Ei tarvi pahemmin viritelläkään. Todella hyviä ovat!!! Ja sähköpiano ja digi piano ovat eri asioita. Sähköpianoa en ostaisi...

Vierailija
27/34 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kosketuksen aidolla pianolla.

Eihän ratsastustakaan opetella puuhevosella.

Vierailija
28/34 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei se lapsen eka vuosi ole mitenkään vähemmän tärkeä, mutta jos vanhempien taloudellinen tilanne on sellainen, ettei ole ekana vuotena sijoittaa, sanotaan vaikka 1500 euroa oikeaan pianoon, niin minusta sen soittamisen voi aloittaa sillä halvemmalla pelillä ja vanhemmat säästää oikeaan pianoon rahat ja sitten vaihtaa vuoden päästä oikeaan pianoon. Varsinkin jos piano-oppilas on kovin pieni, niin alussa opetellaan kuitenkin aika paljon käden oikeaa asentoa, nuotteja, niiden sijaintia koskettimistolla ja soittaminen on jossain määrin aika mekaanista vielä ekana vuotena. Uskoisin, että tokana vuotena voisi vielä oppia sen pianon oikean näppituntuman kotona ja ne pianot ja fortet. Mutta edelleen olen sitä mieltä, että jos se jostain vaan nyt se käytetyn pianon hinta kotoa irtoaa, niin kannattaa kerralla ostaa ja myydä sitten pois, jos näyttää että piano onkin pelkkä sisustusesine.

Jos lapsi harjoittelee puoli tuntia päivässä pianon soittoa, niin se ei ole kyllä kellekään liikaa - ei vanhemmille, sisaruksille eikä kerrostalonaapureille ja se puoli tuntia pianonsoittoa on kyllä ihan pienelle lapselle jo melkoisen hyvä määrä.

Vierailija
29/34 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin soittamisen kokonaan, kun en saanut kunnon istrumenttia. Ja lahjakkaana lapsena minua aikoinaan pidettiin.

Vierailija
30/34 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskettimiin. Mieheni on soittanut elämänsä mm. pianoa, ja on tyytyväinen tähän.

Vierailija
31/34 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mihin sitä oikean pianon tuntumaa tarvitaan (jos siis tavoitteena on vain omaksi iloksi pimputtelu)? Miksei sitä voi myöhemmin oppia, jos haluaakin kotiin oikean pianon digipianon sijasta?

Vierailija
32/34 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutaman vuoden päästä hankittiin antiikkipiano jossa kosketus oli TOSI raskas. Ja eipä ollut vaikutusta mun soittoon vaikka kotona soitinkin ' ei-hyvällä' pianolla ja alkuun sähköuruilla. Edelleen soittelen, en tosin tunneilla enään.

Vierailija
33/34 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on semmosia akustisia pianoja, joihin saa sen digihomman myös. Itse olen aina soittanut akustista, mutta piano-opellani on sellainen, johon saa myös sen digihomman eikä siinä huomaa mitään eroa kosketuksessa eikä missään muussakaan. Olen soittanut 30v , joten jotain hajua on näistä asioista. Joskus olin ollut keikalla ja soittanut digipianoa, joka oli ihan erilainen kuin akustinen enkä tykännyt yhtää eli eroja on.

Sitten taas on digipianoja, joissa kosketus on ihan erilainen kuin akustisessa. Niissä on valtavia eroja. Ostaisin tavallisen pianon tai sitten niin kalliin ja hienon yhdistelmän, jonka sais tarvittaaessa kytkettyä sille äänettömälle digihommalle. Esim. tällä mun piano-opella ( sibiksen käynyt ammattiopettaja) oli aiemmin flyygeli ja piano kummatkin, mutta vaihtoi sen tähän digipiano-akustinen yhdistelmään, koska oli niin ihastunut siihen. Itse en edes muista, että se on digi, koska eroa ei huomaa ollenkaan.

Vierailija
34/34 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs tiedät näiden mammojen musiikkitaustat ;-)

Se on hieno tuo akustinen/digipiano ja mäkin sitä suosittelisin kyllä, jos jollain rahaa on. Muistelisin vaan et Yamahan moinen maksoi joskus markka-aikaan jotain 45000, kun halvin Yamahan tavallinen piano lähti silloin kai jollain 15000 markalla. Nyt kun hinnat ovat nousseet, niin voipa olla, et ovat nousseet nuo hinnatkin. Eli jos joku miettii, et raskiiko ostaa edes tavallista pianoa, niin tuskin on halukas sijoittamaan useita tuhansia lisää tuosta yhdistelmästä. Veikkaisin että tuollaista mallia kun on aika vaikea löytää vielä käytettynä, niin hintaero voi nousta huimaksikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä