Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsi aloittaa pianonsoiton, niin eikö minkäänlainen

Vierailija
08.08.2006 |

digipiano tule kysymykseen? Edes laadukas? Niissä olisi nin hyvä ominaisuus, kun voisi käyttää kuulokkeita, ettei muut perheenjäsenet ja naapurit häiriinny.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon todennäköisempää on, että lapsi harjoittelee 10-15 minuuttia päivässä. Ei siinä ehdi naapurit tai oma perhe häiriintyä, kunhan harjoitteluajan valitsee sopivasti.

Terv. kolmen musiikkiopistossa opiskelevan lapsen äiti

Vierailija
2/34 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän kuin käytetty perinteinen. Joten mitä järkeä? Kannatan perinteistä pianoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kielten päälle tulee sellainen " matto" joka muuttaa vasaroiden iskut digitaalisiksi ääniksi, ja tuon saa myös pois. Eli ihan oikean pianon kosketus ja dynamiikka on vain tällaisessa.

Vierailija
4/34 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huollettuja, viritettyjä, kotiinkuljetettuna. Vuokra hyvitetään, jos vuokra-ajan umpeuduttua haluaa ostaa pianon itselleen. Hyvä vaihtoehto, jos ei voi olla varma, jatkuuko lapsen kiinnostus soittimeen.

Itse olen kyllä välillä joutunut rajoittamaan lapseni pianonsoittoa: piano on keskeisellä paikalla talossamme ja siinä on kuuluva ääni. Aina ei vaan valitettavasti jaksa kuunnella meluisan työpäivän päätteeksi tai en pidä siitä, että hän soittaa enemmälti, kun meillä on vieraita eli rauha kahvipöydästä häiriintyy.

Mutta eipä tuo vähäinen rajoittelu ole intoa laannuttanut!

Vierailija
5/34 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäähän ammattimuusikotkin digipianoa.

Vierailija
6/34 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muu perhe voi hankki korvatulpat.

naapurien ei pitäisi häiriintyä, jos soittaa päiväsaikaan.

Vierailija
7/34 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kotona 80-luvulla sähköurut, kun kävimme pianotunneilla sen pari vuotta. Tosin isä tykkäsi soitella myös, mutta ei me ihmeessä pianoa olisi tarvittu ikinä. Ei tullut pianistia meikäläisestä....

Vierailija
8/34 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä suosittelisi... Ehkä ekan vuoden voi soittaa ilman oikeaa pianoa, mut sitten kannattaa kyllä ostaa oikea piano. Ja mitä tuohon kalleuteen tulee, niin ei oikea piano kalliiksi tule, jos ostaa käytettynä ja myykin sitten käytettynä, jos ei tule soitettua. Enemmän digipianon hinta tippuu kuin oikean.

Vierailija
9/34 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digipianoissa yms. ja oikeassa pianossa on se kosketintuntuma aivan erilainen. Kun opettelee digillä hyvin soittoläksyt niin se ei sitten oikealla pianolla onnistukaan soittotunnilla.

Vierailija
10/34 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulokkeiden kanssa. Veljeni on diblomi pianisti ja hänellä on sellainen. Hinta on tietenkin huomattavasti korkeampi kuin normaalissa akustisessa pianossa.

Olen itse ollut pianonsoiton opettaja, ja tiedän tulokset kun lapsi harjoittelee sähköuruilla tms. läksyjään. Silloin oikea kosketus pianoon saadaan vain soittotunneilla, mikä ei missään tapauksessa riitä. Ei edes ensimmäisenä vuotena. Kysynkin aiemmin vastanneelta, että miten se ensimmäinen vuosi olisi jotenkin arvottomampi, ja silloin ei tarvitsisi hyvää soitinta?

Niin moni lapsi on jättänyt soiton sen takia, ettei kehittynyt kun ei ollut oikeaa soitinta. Sehän on sama kun lähdet harjoittelemaan murtsikka hiihtoa laskettelusuksilla.

Allekirjoitan aiemmin sanotun jutun, että pianojen arvo ei laske kovin nopeasti. Ostakaa käytetty piano, se on paras vaihtoehto.

Vielä yksi niskakarvoja nostattava kysymys. Miksi vanhemmat laittavat lapsensa soittotunneille, jos eivät ole valmiita kuuntelemaan harjoittelua? Tiedän, että kukaan lapsi ei harjoittele niin paljoa että siinä hermot menisi perheenjäseniltä tai naapureilta.

Vierailija
11/34 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi soittotunnille, jos se pianon pimputus / viulun vingutus tms. on niin rasittavaa? Opettakaa katsomaan telkkaria tai pelaamaan pleikkaria omassa huoneessa kuulokkeet päällä, niin eivät tule teitä häiritsemään.

Vierailija
12/34 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

treenasi vain sähköuruilla, voi kiesus. Nykyään on kyllä varsin hyviä digipianoita, ei sen puoleen. Mutta se onkin sit ihan eri juttu.

Vierailija
13/34 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtaisi enää oikeaan pianoon, kun on niin kätevää, että voi soitella yölläkin. Valmistelen yöllä yleensä seuraavan päivän musiikin tunteja.

t: ope

Vierailija
14/34 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt pianotunneilla koko ikäni ja käynyt mm. konservatorion ja antanut pianotunteja, joten tiedän mistä puhun. Itse käyn pianotuneilla ihmisellä, jossa soitetaan kuulokkeet päässä ja eroa ei huomaa ollenkaan. Kerrostalossa on kätevät.

Sähköurut yms on sitten asia ihan erikseen.

Vierailija
15/34 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lastani soittaa musiikkiopistossa pianoa. Kaikilla on eri opet ja kaikkien opettajat ovat sitä mieltä, että soittimen pitää olla nimenomaa kunnon piano. Hyvä kuntoinen, viritetty, huollettu ja jakkaran pitää myös olla säädettävä ja penkin mallinen ei se kiikkerä pyöreä.

Digi(sähkö) pianossa on erilainen soittotuntuma, erilainen ääni ja hankalampi saada aikaan forteja ja pianissimoita jne jne

Jos haluaa harrastaa, pitää myös satsata oikeanlaisiin välineisiin.

Eipä kai muissakaan harrastuksissa käy välineet sinnepäin...

Vierailija
16/34 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitään pianoista, enkä siis siksi yhtään tiedä mistä kannattaa sotaa millainen piano, ja kuka niitä sitten virittää ja mitä se maksaa?

Huutonetisssä olen katsellut pianoja, ja tarkoitus olisi hankkia joku nyt aluksi.

En siis osaa edes soittaa pianoa, mutta aion aloittaa kurssit joskus, ja kun muutamme niin olisi oiva tilausuus hankkia piano uuteen kotiin.

Olen yli puoli vuotta säästänyt rahaa ja nyt koossa on " sievoinen summa" jonka voisi johonkin sijoittaa.

Sähköpiano minulla jo on ja sillä olen omatoimisesti ahrjotellut jotain tietokonekursseja, mutta silti haaveilen oikeasta pianosta.

TArvitsen varmaan jonkun harrastajan tai ammattilaisen auttaman sen hankinnassa.

En nimittäin yhtään tiedä että miten piano voi olla rikki, ja voiko kaikki pianot aina virittää, ja mitäs jo ei voi, onko piano silloin hyödytön...yms

Vierailija
17/34 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani on kovin kiinnostunut soittamisesta ja soittelee sähköuruillamme päivittäin, mutta ikää hänellä on vasta 2,5v. Itse osaan soittaa välttävästi, eli siis yksikätisesti. Olen hänelle opettanut lempilaulunsa ja sen soittaakin kuta kuinkin oikein. En tiedä kehtaanko edes kysellä mistään pianotunteja 2-vuotiaalle, mutta tuntuu että niin moni muu osaisi opettaa lastamme paljon paremmin kuin minä.

Vierailija
18/34 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elävä musiikki rules.

Vierailija
19/34 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittotunneilla käynti kysyy isommankin lapsen voimia. Kaksivuotias soittotunnilla kuulostaa ihan ryssämeiningiltä.

Vierailija
20/34 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten hän soittaa 5 tuntia päivässä. Minä olin tällainen jälkimmäinen harjoittelija, varsinkin kun opin vapaata säestystä. Välillä myös klassista tuli harjoiteltua tuntikaupalla, jos oli kurssitutkinto. Olen itse yhdeltä ammatiltani pianonsoiton opettaja.

Ensimmäiset kaksi vuotta soitin huonoilla sähköuruilla, koska vanhempani halusivat nähdä kiinnostunko oikeasti soittamisesta. Sitten sain oikean akustisen pianon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi