YouTuben "reaction"-filmit? Mitä ihmettä?
Etsiskelin erään sarjan uusinta jaksoa YouTubesta, kun mistään suoratoistopalvelusta ei näy löytyvän. Tuubissa näitä on, mutta ovelasti piilotettuina. En tällä kertaa löytänyt, mutta löysin massoittain filmejä, joille tavalliset katsojat ovat filmanneet itseään katsomassa jaksoa.
Mitä ihmettä tämä on? Miksi haluaisin katsoa ketään katsomassa telkkaria? Kenelle nämä filmit on tarkoitettu? MIkä järki niissä on? MIksi haluaisin nähdä, kuinka Nebraskan Niina tai Pennsylvanian Pertti ylinäyttelee kauhistusta ja järkytystä ja riemastusta ja liikutusta kännykkänsä edessä? Taidan olla ihan liian vanha ymmärtämään tätä asiaa, joten voisiko joku asiasta perillä oleva valistaa vähän?
Kommentit (29)
Onhan Sohvaperunatkin suosittu ohjelma. Vähän sama idea, mutta vielä kotikutoisempaa meininkiä.
Musiikin suhteen ymmärrän kappale kerrallaan. Tosi paljon on tehty esim. Nightwishin keikalta taltioiduista kappaleista. En ymmärrä koko keikan videoita tai elokuvia.
Mä katselin reaktioita umk ehdokkaisiin, ihan hauskaa.
En itsekään monia ymmärrä, mutta sellaista se on. Jos on harmitonta viihdettä niin mikäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
Ne on niiden tubettajien faneille tarkoitettuja. Yleensä alaikäisille. En itsekkään ymmärrä noita.
Näistä on osa ihan keski-ikäisiä ihmisiä. Some on kummallinen paikka. Etsiskelin jokin aika sitten erään kosmetiikkatuotteen arvioita ja löysin YouTubesta ihmisryhmän, jonka olemassaolosta en ollut tiennyt mitään: tuiki tavallisia, kaikenikäisiä ihmisiä, jotka ovat tehneet jopa satoja videoita erilaisista meikeistä. Monilla on vain parikymmentä katsojaa ja muutama tykkäys, joillakin muutama sata seuraajaa ja ehkä vain pari peukkua. Sponsoreita ei näy, mutta muutama arvioi lahjaksi saamiaan tuotteita. Monissa videoissa on joko surkea ääni tai surkea kuva tai sekä että, eikä meikkaustaidoissakaan ole hurraamista. Guruiksiko nämä kaikki haluavat?
En sano, ettei tällaisia saisi olla, mutta ihmettelen, miksi näitä on. Vaikea ymmärtää, kun itse olen niitä ihmisiä, jotka eivät matkusta edes ulkomaille sen vuoksi, että ensin pitäisi käydä kameran edessä passia varten.
Ap
Psykopaatit joilla itsellään ei ole tunteita, voivat ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on niiden tubettajien faneille tarkoitettuja. Yleensä alaikäisille. En itsekkään ymmärrä noita.
Näistä on osa ihan keski-ikäisiä ihmisiä. Some on kummallinen paikka. Etsiskelin jokin aika sitten erään kosmetiikkatuotteen arvioita ja löysin YouTubesta ihmisryhmän, jonka olemassaolosta en ollut tiennyt mitään: tuiki tavallisia, kaikenikäisiä ihmisiä, jotka ovat tehneet jopa satoja videoita erilaisista meikeistä. Monilla on vain parikymmentä katsojaa ja muutama tykkäys, joillakin muutama sata seuraajaa ja ehkä vain pari peukkua. Sponsoreita ei näy, mutta muutama arvioi lahjaksi saamiaan tuotteita. Monissa videoissa on joko surkea ääni tai surkea kuva tai sekä että, eikä meikkaustaidoissakaan ole hurraamista. Guruiksiko nämä kaikki haluavat?
En sano, ettei tällaisia saisi olla, mutta ihmettelen, miksi näitä on. Vaikea ymmärtää, kun itse olen niitä ihmisiä, jotka eivät matkusta edes ulkomaille sen vuoksi, että ensin pitäisi käydä kameran edessä passia varten.
Ap
Amerikka ja vaikka Aasia on suuria alueita, ihmisiä on niin paljon. Joku sivusto/kommentti on ehkä ajateltu omaan toimintaympäristöön, mutta Google sitten löytää ne kaikkien iloksi.
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatit joilla itsellään ei ole tunteita, voivat ihmetellä.
No nyt tuli järeä diagnoosi. Voisitko kertoa enemmän? Kommentistasi päätellen olet suuri reaktiovideoiden ystävä.
Ap
Muistakaa tilata se kanava!!!!!!
SUBSCRIBE!!!!!!
SUBSCRIBE!!!!!!!!!!!!!1
Vierailija kirjoitti:
Mä katselin reaktioita umk ehdokkaisiin, ihan hauskaa.
En itsekään monia ymmärrä, mutta sellaista se on. Jos on harmitonta viihdettä niin mikäs siinä.
Sama juttu UMK ehdokas reaktointeja ja kun ulkomaalaisille syötetään suomalaisia juttuja. Ne on hauskoja.
Reaction-videoilla saa helposti klikkauksia, ku reagoi esimerkiksi suosittuihin bändeihin. Reaktiot ovat lähes aina näyteltyjä tai muuten liioiteltuja.
Valtaosa näistä "katson tämän elokuvan nyt ensimmäistä kertaa" pelkkiä teeskentelijöitä ja ylinäyttelijöitä.
Minä olen myös ihmetellyt. Olen niihin vahingossa törmännyt ja osa on aika lyhyessäkin ajassa kasvanut aika suosituksi. Minusta on vaan jotenkin epäuskottavaa että joku kolmekymppinen tyyppi katsoo muka ekaa kertaa kaiken maailman klassikoita Star Warseista Gladiaattorin kautta Sormusten Herroihin. Jos ei muka näihin päiviin asti ole ollut kiinnostusta noita elokuvia nähdä, niin mikä sai yhtäkkiä perustamaan youtube-kanavan, jossa katsoo näitä elokuvia ja reagoi kameralle? Kuvaa jotenkin surullisella tavalla tätä narsistista nykyaikaa, kai tuokin sitten voi olla jollekin elinkeino, jos saa miljoonia katsojia videoilleen.
Hmm.
Elämäni aikana olen katsonut yhden reaction videon ja siinä usa:n sotilas reagoi suomalaiseen maanpuolustusvideoon. Halusin nähdä mitä ulkomailla ollaan mieltä suomen puolustuskyvystä.
En halunnut nähdä mitään näyttelyä tai erikoisia reaktioita vaan ihan rehellistä puhetta siitä miltä suomen armeija vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Hmm.
Elämäni aikana olen katsonut yhden reaction videon ja siinä usa:n sotilas reagoi suomalaiseen maanpuolustusvideoon. Halusin nähdä mitä ulkomailla ollaan mieltä suomen puolustuskyvystä.
En halunnut nähdä mitään näyttelyä tai erikoisia reaktioita vaan ihan rehellistä puhetta siitä miltä suomen armeija vaikuttaa.
Rehellistä puhetta et ainakaan angloamerikkalaiselta kuule, varsinkaan jos hän saa rahaa(?) siitä että suomalaiset tykkää ja seuraa hänen videoistaan.
Siellä osataan muutenkin kyllä vieraskoreus. Jokainen on vuorollaan Best ever.
Tuo on jotenkin niin laskelmoitua toimintaa. Mikäs siinä jos joku nobody kuvaa reaktionsa kerran pari johonkin elokuvaan, mutta sitten kun se muuttuu bisnekseksi ja seuraajien haalimiseksi ja niitä videoita julkaistaan tasaisin väliajoin mainostulojen toivossa, niin kyllä on läpinäkyvää ja noloa. Mennään sieltä missä aita on matalin. Tuottaisi edes jotakin oikeaa sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm.
Rehellistä puhetta et ainakaan angloamerikkalaiselta kuule, varsinkaan jos hän saa rahaa(?) siitä että suomalaiset tykkää ja seuraa hänen videoistaan.
Siellä osataan muutenkin kyllä vieraskoreus. Jokainen on vuorollaan Best ever.
Totta, ei noissa varmaan mitään kritiikkiä pahemmin kuule
Nightwishin Ghost love scoresta on muuten aika paljon reaktiovideoita Youtubessa. Noita reaktiovideoita on julkaistu kahden vuoden ajan aika tasaisin väliajoin. Vaikka en yleisesti ottaen noista reaktiovideoita välitä, niin noita olen muutaman katsonut, koska upea biisi
Tämän tyyppiset videot taisivat saada alkunsa Game of Thronesin jaksoista tehdyistä reaktiovideoista.