Ketoilijat! Miltä mun ruokapäivä vaikuttaa?
Aamupala klo 7: pinaattimunakas, jossa myös parmesania ja kirsikkatomaatteja, 2 kuppia kahvia maidolla
Lounas klo 11: kaalikääryle sellaisenaan, ketosämpylä, aamun munakasta pala
Iltapäivällä klo 15: juustomakkara nuotiolla, kahvi+maito
Päivällinen klo 18: kana-feta-cashewpähkinä-salaatti, caesarkastiketta ja oliiviöljyä
Illalla ehkä viiniä lasillinen loman alun kunniaks
Kommentit (19)
Riippuu siitä, kuinka kauan olet ketoillut, oletko jo ketoosissa?
Kyllä minä tuolla syömisellä pääsisin ketoosiin, se on aika yksilöllistä miten se toimii. Hyvältä minusta vaikuttaa.
Ja tavoittelen hyvää oloa ja muutaman kilon pudotusta. Aikaisemmin joskus ollut parikin vuotta vhh ja ikävä sitä keventynyttä olotilaa. Maitoa mennyt vajaa dl tänään, makkarassa 0,4g/hh/100g ja viini täysin ilman jäännössokeria
Parmesaanissa on kovaa rasvaa ja kaalikääryleessä ohraa.
Ns. dirty keto. Mitä tavoittelet ketoosilla muuten?
Kovaa rasvaa on kaikissa eläinkunnan tuotteissa, olen ymmärtänyt että ei tarvi vältellä kunhan proteiinit ei mene yli, kaalikääryleessä ei ollut riisiä eikä ohraa
Tavoittelen siis hyvää oloa ja parin kilon kevennystä. Miten tekisin vähemmän dirtyn? No makkara mm. tietty pois, mikä muu tekee tuosta huonon?
Jos tavoittelet myös kilojen pudottamista niin sinun pitää myös huolehtia siitä, että päivässä et syö enempää kaloreita kuin mitä kulutat. Itse asiassa sinun pitää siis syödä vähemmän kaloreita mitä kulutat, pelkkä ketoosi ei laihduta.
Eikös kaalikääryleessä ole riisiä?
ap kirjoitti:
Tavoittelen siis hyvää oloa ja parin kilon kevennystä. Miten tekisin vähemmän dirtyn? No makkara mm. tietty pois, mikä muu tekee tuosta huonon?
Eli tosiaan makkara on huono ja kaikki missä on huonoa rasvaa, tuo parmesaani myös.
Rasva pitäisi tulla juuri noista pähkinöistä, siemenistä jne..
Muita ruokia josta saat proteiinia; vähärasvainen liha, kana, kalkkuna, lohi, tonnikala, kanamuna, äyriäiset, kreikkalainen jugurtti
Kasvikset: Kaali, parsakaali, kesäkurpitsa, pinaatti, lehtikaali, selleri, kukkakaali
Rasva: avocado, sesamiöljy, oliiviöly, yms..
Juustot: Cheddar, gouda, manchego
Ei sinun pakosti tarvitse vältellä kovaa rasvaa jos et halua. Voit toteuttaa ketoosin ihan miten itse haluat. Joskus vaan käy niin, että kun käyttää ketoosissa noita ns. dirty ketoosin ruokia niin siitä helposti tuleekin aika epäterveellinen ruokavalio sitten. Ja aika raskas olokin saattaa tulla. Kannattaa se pitää mielessä kun suunnittelet mitä syöt.
Valitse viineistä jäännössokeriton versio. Saat turhia hiilareita pois.
Ootko laskenut paljonko päivän aterioissa rasvat, proteiinit, hiilarit ja kalorit?
ap kirjoitti:
Hyvää oloa vetämällä rasvaa ja jättämällä vitamiinit minimiin?
Ihan ok, mutta ketoosiin et pääse. Opiskele lisää.