millä raskausviikoilla..OV
teillä oli vauvaa varten kaikki tavarat ja vaatteet kunnossa ja ostettu? Missä vaiheessa aloititte pinnasängyn,hoitotason ym tavaroiden paikalleen laittamisen?
Kommentit (4)
meillä tais olla kaikki valmiina ku olin jotain viikolla 34 tai jotain... laitoin monien mielestä aikaisin... mut oli niin kiva laitella. Sairaalakassit oli pakattuina loppujen lopuks viikolla 38. Ja tytteli sit synty rv 41+6 et ei niin kiire kerinny tulla :)
Esikoinen syntyi rv 32. Silloin en ollut ehtinyt hankkia ensimmäistäkään tavaraa...Vahingosta viisastuneena toisen kohdalla rupesin laittamaan pikkuhiljaa vaatteita ym rv 30 tienoilla. Kuopus syntyi rv 34, sängyn kokoaminen jäi viime tippaan, sillä se koottiin vasta päivää ennen vauvan kotiutumista. Niin ja vieläkään en ole päässyt synnytysvalmennuksiin....
Siis minulla oli pelkästään tavaroiden hankkinnan rajana vko 30...eli mitään suurempaa en ennen sitä hankkinut,koska tunsin oloni jotenkin varmemmaksi,kun 30 viikon raja oli ylittynyt (hassua ehkä). Joka tapauksessa sänky ja kaikki muu oli laitettu järjestykseen muistaakseni viikolla 34-35. Varaamani vaunut mies haki minun maatessani sairaalassa raskausmyrkytyksen kourissa viikon ajan...Vauva syntyi sitten viikolla 39+1...
kaikki muut tavarat paitsi vaunut olivat valmiina ennen rv 30. Ykkösvaunumme kokosimme valmiiksi vain paria minuuttia ennen synnytyssairaalaan lähtöä (lapsivedet oli menneet samana päivänä)