Olen puliakan näköinen. Miten muuttuisin nätimmäksi?
Olen siis itse se puliakan näköinen 30+ nainen: naamani punoittaa ja kiiltelee helposti, finnejä pukkaa, hiukseni sekä rasvoittuvat että takkuuntuvat helposti, piirteet ovat epäsuhtaiset ja epäsymmetriset sekä hieman karkeat, hoikassa kropassani on joitain ihme pahkuroita (lähinnä reisissä), jotka saavat aikaan sen, että vaatteet eivät istu kunnolla. Näytän hoikimmillani narkomaanilta ja normaalipainoisena juopolta, vaikka en ole koskaan käyttänyt mitään päihteitä. Mikä avuksi?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö (hyvää) ripsientaivuttajaa? Monilla se on oleellinen ero sen välillä, saako meikillä mieleistä lopputulosta. Sitä ei kannata aliarvioida.
Selvästi iso ongelma on se, miten koet ulkonäkösi. Kokeilisin ensimmäisenä helppoja ja tehokkaita meikkaustapoja sen parantamiseen, mutta jos mikään meikkaus ei siihen auta, ei varmaankaan ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin plastiikkakirurgia. Sen kanssa kannattaa olla hyvin harkitsevainen ja maltillinen.
Muihin asioihin (ihonhoito, hiustenhoito, liikunta, ruokavalio) olisi paljon neuvoja, mutta jos et koe motivaatiota niistä huolehtimiseen, ei neuvoista ole hyötyä.
Siis: sanoit syöväsi perusterveellisesti, mutta siihenkin olisi silti muutamia neuvoja. Ei ollut kuitenkaan tarkoitus sanoa, ettet huolehtisi siitä.
T. Edellinen
Heippa,
sain rasvoittuvat hiukseni kuntoon, kun rupesin käyttämään kosteuttavaa shampoota ja
hoitoainetta. Omani sisältävat arganöljyöä( Marocainoel).
Hiukseni pysyvät nyt monta päivää pöyheinä eivätkä rasvoitu nopeasti.
I Feel u ap. Naamani punoittaa, allit lepattaa ja mahani on kuin puliämmällä. Kuuntelen myös tuota että pitäisi syödä sitä ja tätä taas ei. Voin kertoa, ei auta kuin sanojaansa kun pääsee pätemään. Harrastan liikuntaa 10-16h viikossa ja silti saan kuulla kommentteja että menisi lenkille tms. En ole ylipainoinen, jos laihdutan yhtään, olen kuin pikkupoika ruumiiltani...sellainen jolla on riisitauti.
Olen käynyt lääkärissä mutta vastaus oli ettei ihooni voi vaikuttaa ruokavaliolla (tätäthän ei sitten kukaan usko, vaan väittävät vielä kovemmin etten yritä riittävästi, ihotautilääkärit ovat väärässä). Antibiootit korjaavat oireet hetkeksi pois. En koe että niitäkään on järkevää syödä vain rumuuteen vuositolkulla.
Lopetin meikkien käytön ja ehostuksen vuosia sitten. Päätin että nyt vain on hyväksyttävä että olen susiruma ja keskityttävä olemaan vain mukava. Arvaa miten kävi? Löysin komean puolison ja meillä on hurjan hauskaa keskenämme. Puolisolleni olen hänen sanojensa mukaan maailman kaunein "puliämmä", se riittää.
Kannattaa mennä kasvohoitoon ja kysellä häneltä mitä suosittelevat. Heillä on ammattilaisina silmää sanoa mistä on oikeasti kyse. Itsekin aina luulin, että mulla on rasvainen iho kun se kiiltelee ja tulee finnejä, joten käytin paljon kuorintoja ja rasvaiselle iholle tarkoitettuja tuotteita, mutta ihonhoitaja kertoi että mulla on itse asiassa tosi kuiva iho, jopa vähän atooppisen oloinen. En siis enää kuori ihoani, vaan käytän kosteuttavia naamioita, kuivalle iholle tarkoitettuja voiteita ja nykyään iho voi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormonit kuriin ruokavaliolla, niin iho paranee ja rasvoittuminen vähenee. Ihonhoitorutiini kuntoon. Harjaa hiukset joka päivä, opettele pari simppeliä kampausta. Harrastaa liikuntaa 3-4 kertaa viikossa, käy salilla nostelemassa painoja, niin saat muotoja oikeisiin kohtiin. Opettele meikkaamaan Youtuben avulla, niin voit piilottaa virheitä ja korostaa hyviä puolia. Valitettavasti ilman työtä ei tapahdu mitään.
Normaali salitreeni ei oikein erotu kropassani ja liian timminä alankin sitten näyttää narkomaanilta ruman ja luisevan naamani vuoksi. Meikkaan välillä, mutta piirteeni ovat niin vahvat, että en saa meikillä piilotettua rumia piirteitäni mitenkään. En osaa kyllä hiuksiani laittaa muuten kuin poninhännälle ja letille.
T. Ap
Älä opettele "piilottamaan virheitäsi" vaan hyväksy itsesi ja korosta parhaita puoliasi.
Luisevat ja vahvat kasvonpiirteet viittaava "dramaattiseen tyyliin". Suomessa harvinaiseen mutta Etelä-Euroopassa yleisempään.
Tee meikistäsi "vahvempi". Eli keskitä huomio silmiin. vahvat voimakkaat rajaukset. geometrisesti leikatut hiukset, ehkä sysimusta tai punainen polkkatukka, ei mitään enkelinkiharoita. googlaa " kibbe dramatic style".
Otsikko ja aloitus kuulostaa hirveän sympaattiselta ja tutulta. Oletko ap kenties joku takavuosien demittäjä?
Aiheeseen. Miten pukeudut normaalisti arkena? Oletko käynyt lääkärissä tuon naaman turvotuksen takia? Veden juominen ainakin auttaa puhdistamaan ihoa. Ja antioksidantit auttavat lieventämään ajan kanssa lisääntyvää rupsahdusta. Syöthän riittävästi vihanneksia ja hyviä rasvoja?
Itselleni auttoi rasvaisen ihon kanssa lily lolon mineraalipuuteri, joka saa päivän aikana rasvoittuvan naamani näyttämään kuulaalta, ei rasvaiselta. Toki laitan sitä aamulla puhdistetulle ja pohjustetulle iholle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormonit kuriin ruokavaliolla, niin iho paranee ja rasvoittuminen vähenee. Ihonhoitorutiini kuntoon. Harjaa hiukset joka päivä, opettele pari simppeliä kampausta. Harrastaa liikuntaa 3-4 kertaa viikossa, käy salilla nostelemassa painoja, niin saat muotoja oikeisiin kohtiin. Opettele meikkaamaan Youtuben avulla, niin voit piilottaa virheitä ja korostaa hyviä puolia. Valitettavasti ilman työtä ei tapahdu mitään.
Normaali salitreeni ei oikein erotu kropassani ja liian timminä alankin sitten näyttää narkomaanilta ruman ja luisevan naamani vuoksi. Meikkaan välillä, mutta piirteeni ovat niin vahvat, että en saa meikillä piilotettua rumia piirteitäni mitenkään. En osaa kyllä hiuksiani laittaa muuten kuin poninhännälle ja letille.
T. Ap
Armollisempi suhtautuminen itseen auttaisi asiaa myös todella paljon.
Kannattaisi harrastaa sellaista liikuntaa mistä tulee fyysisesti tosi hyvä olo. Itselläni ne ovat ratsastus, juoksu ja jooga.
Ihon ja hiusten hoitoon saa neuvoja ammattilaisilta, ja meikkaamaankin voi opetella kuka vaan.
En usko, että saat täältä sellaisia neuvoja jotka sinulle kelpaisivat ja joiden ajattelisit kohdallasi toimivan. Pitäisiköhän sinun enneminkin harjoitella itsesi hyväksymistä ja rentoutumista?
Menisin lääkäriin noiden iho-ongelmien kanssa, vaikuttaa vähän ruusufinniltä.
Mä en usko ap sua. Katsopa huvikses julkisuudessa olevien naisten kuvia oikein tarkkaan ja mieti mille ne näyttää ilman vahvaa meikkiä ja oikeita kuvakulmia. Eipä siellä montaa kaunotarta ole! Jopa megaluokan julkkiksissa on ihan tavallisia pallinaamoja, jotka vaan sitten kuvissa tällättyinä näyttävät sieville, eivät välttämättä kaunottarille kuitenkaan. Sama kun kattoo ihmisiä kaupoissa ja julkisilla paikoilla; kaunottaret ovat hyvin harvassa. Monesta voisi jopa sanoa, että on ruma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hoidat ihoasi?
Huonosti, myönnän. Etäpäivinä ja lomilla en välttämättä pese tai voitele kasvoja kunnolla, suihkun yhteydessä vedellä huuhdon vain tms. En käytä ikinä aurinkovoidetta. Näpelöin ja revin finnejäni ja suihkin sitten päälle desinfiointiainetta.
Ei jotenkin motivoi pitää huolta ihosta, kun olen luontaisesti niin ruma. Joskus meikkaan oikein nätisti ja sitä ennen kuorin ja laitan hyvää voidetta, mutta harvemmin teen niin. Mutta siltikin olen ruma ja pultsarimainen.
T. Ap
Jos suhtaudut itseesi noin välinpitämättömästi ja melkein vihamielisesti, ei ole mikään ihme ettet viihdy kehossasi. Surullista luettavaa.
Mitä jos yrittäisit hemmotella itseäsi. Hoidat ihoa ja hiuksia kunnolla, peseydyt suihkussa hyväntuoksuisella suihkigeelillä, laitat pehmeää kosteusvoidetta. Varaa aika kosmetologille sitten kun korona taas antaa myöten.
Vierailija kirjoitti:
Käy verikokeissa. Minullakin oli turpea naama ja verikokeessa kävi ilmi että johtui lievästä munuaisten vajaatoiminnasta. Muutin ruokavalioa siihen sopivammaksi ja näytän nyt paljon paremmalta.
Tämä on totta, kaikenlainen outo turvotus varsinkin kasvoissa on joku sisäelinjuttu, usein munuaiset kuten sanoit tai sitten hidas kilpirauhanen. Ihon kellerrys tai punerrus voi johtua maksan rasituksesta.
Mene ap lääkäriin ja vie pari fotoa lapsuudesta kun olit vielä normaalin näköinen(?) ja yritä keksiä mikä on muuttunut. Voit olla allerginen jollekin ruoka-aineelle.
Voisiko sinulla olla ruusufinni? Onko kilpirauhasarvot tarkistettu, liikatoiminnassa herkästi kasvot punoittavat. Lähestyykö vaihdevuodet? Myös verensokeri kannattaa mittauttaa.
Käytätkö (hyvää) ripsientaivuttajaa? Monilla se on oleellinen ero sen välillä, saako meikillä mieleistä lopputulosta. Sitä ei kannata aliarvioida.
Selvästi iso ongelma on se, miten koet ulkonäkösi. Kokeilisin ensimmäisenä helppoja ja tehokkaita meikkaustapoja sen parantamiseen, mutta jos mikään meikkaus ei siihen auta, ei varmaankaan ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin plastiikkakirurgia. Sen kanssa kannattaa olla hyvin harkitsevainen ja maltillinen.
Muihin asioihin (ihonhoito, hiustenhoito, liikunta, ruokavalio) olisi paljon neuvoja, mutta jos et koe motivaatiota niistä huolehtimiseen, ei neuvoista ole hyötyä.