Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokotehäpeää kellään muulla? Sain rokotteen ennen montaa muuta ja häpeän sitä.

Vierailija
01.03.2021 |

Kotikunnassani aloitetiin viime viikolla ensimmäisen riskiryhmän rokotukset ja nyt siis myös ilman ikärajaa. Itselläni on krooninen sairaus joka on kuitenkin sillä tavalla monitahoinen että sitä ei ole vuosikymmenen aikanakaan pystytty täysin diagnosoimaan. Oireisiin minulla on kuitenkin jatkuva lääkitys joka on sama kuin toisessa ykkösryhmään oikeuttavassa sairaudessa. Minulle ei kukaan lääkäri ole suoraan osannut kertoa että kuuluko riskiryhmään 1 vain 2.
No nyt kun ykkösryhmää alettiin rokottaa niin varasin ajan ja menin paikalle ja selitin tapaukseni. Sain rokotuksen ihan ilman sen kummempia kyselyitä.
Olen odottanut rokotusta kuin kuuta nousevaa mutta nyt kun sen lopulta sain, tunnenkin outoa häpeää. Tunnen kuin olisin jotenkin huijannut itseni jonon kärkeen vaikka oireeni ovat oikeasti vakavia ja jokapäiväsiä ja olisin luutavasti vaarassa jos sairastuisin. Silti en uskalla nyt iloita tai kertoa oikein kenellekään että sain rokotteen koska pelkään muiden paheksuvan minua, työkykyistä tavallista keski-ikäistä ihmistä josta ei ulospäin näy mitään erikoista. Onko kellään rokotteen saaneella ollut samanlaisia tuntemuksia?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotukset tulevat jatkumaan monta vuotta joten eiköhän jokainen Suomalaisen saa rokotuksen ennen pitkää.

Vierailija
22/22 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, voiko niitä mennä kysymään.

Että jäikö roskiin heitettäviksi.

Mä voisin olla se roskis!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan