Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Useamman lapsen äidit, jotka olette saaneet pidettyä kropan kuosissa - miten sen teitte/ teette?

Vierailija
28.02.2021 |

Kahden lapsen äiti täällä kyselee ihmetyksissään. Mitä te useamman lapsen äidit teette nyt ja teitte lasten saannin jälkeen, että olette pysyneet kunnossa?

Sisältyykö viikkoon kuinka paljon treeniä, millaista ja monesti? Onko ruokavalio koko ajan kohdillaan, salliiko herkkuja? Noudatitko tavoitteen saavuttamiseksi tai ylläpitämiseksi jotakin tiettyä dieettiä?

On nimittäin harvinaisempaa, että lasten saamisen jälkeen pysyy hyvässä kunnossa, jos on taipumusta painonnousuun. Luontaisesti laihat, älkää osallistuko tähän keskusteluun. En kertakaikkiaan halua kuulla miten on aina ollut laiha ja lasten saaminen vain paransi ulkomuotoa.

Itse painoin hääpäivänä 57kg, olin todella hoikassa kunnossa pituudella 170cm. Ekan lapsen jälkeen treenasin tosi paljon ja sain painon 61kg joka oli ihan huippulukemat itselleni. Näytin tosi hyvälle. Tokan lapsen jälkeen vaan ihmettelen että WTF ja lukemat 75kg olivat kaksi viikkoa sitten viimeinen naula arkkuun. En luovuta ennen kun luvut ovat 65kg ja tähän tarvitsen apujanne ja vinkit kehiin. Ensi kesänä olen paremmassa kunnossa kuin viime kesänä! Auttakaa mua, tsemppitarinat kehiin!

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen miten pikkulasten äidit ehtivät lihoa? Luulisi, että työpaikalla pyöriessä ja samalla huushollia pyörittäessä + lapsia hoitaessa olisi niin kiirettä ja aineenvaihdunta korkeilla kierroksilla, että ei kerta kaikkiaan ehdi syödä itseään possuksi.

No se STRESSI lihottaa ja siihen liittyvä unettomuus. Olen aina ollut hoikka, mutta järkyttävän stressaavan elämätilanteen takia(jota en voinut muuttaa paremmaksi vuoteen) sairastuin vaikeaan unettomuuteen.

+18 kg lisää painoa. Urheilin koko ajan unettomanakin vaikka sain vain 3h yössä unta, silti lihoin.

No minua juuri se unettomuus laihduttaa. On niin väsynyt ettei jaksa syödä.

Vierailija
62/66 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet, ap?

Tällä hetkellä olen 40! Olen saanut viimeisimmän lapseni 36-vuotiaana, joka varmasti vaikuttaa tässä asiassa. Ekan sain 3”-vuotiaana. ä.

Jahas, sitä on ryhdytty lapsentekoon sitten jo varhaisella iällä hoikkana 3-vuotiaana. Eli ekan lapsen sain 30-vuotiaana, mutta kiitos ennustava syöttö päivän piristyksestä.

Ap, edelleen painonsa kanssa pulassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittävä uni on myös tärkeää painonhallinnassa.

Varmaan joo jos olisi joskus saanut nukkua. 37v ollut uneton (2. lapsen syntymästä), nukun yhtäjaksoista unta 2-4 h yössä. Ja varmasti on ollut stressiäkin väsymyksestäkin johtuen. 

Olin niin väsynyt ettei ruoka edes maistunut, hyvä että jaksoi perheelle sitä tehdä. 

39

Vierailija
64/66 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokien annoskoot!

Otin käyttöön pienemmät lautaset ja santsata ei saa.

Lapsille tulee syötävä 5x päivässä ja itse jätän näistä välipalan välistä.

Vierailija
65/66 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ja järkevä ruokavalio. Minulla imetys vei kilot jopa alipainon puolelle, sitten ne toki tuli takaisin. Huomaan, että nyt päälle kolmekymppisenä paino tarttuu helpommin ja pitää katsoa mitä syö. Alkoholin käyttö on jäänyt lähes kokonaan, herkkuja vain satunnaisesti, ruuaksi järkevää perusruokaa kohtuullisina annoksina. Liikuntaa niin paljon kuin ehtii, minua ei kiinnosta tavoitteellinen treenaus vaan kävely ja hiihto ja satunnainen jumppa ja juoksulenkit riittävät. Pikkulapsien kanssa vaunulenkkeilin paljon, meillä on myös koira jonka kanssa on pakko kävellä. Lasten kanssa liikutaan paljon, pulkkamäessä tai luistellessa tulee liikuntaa kuin huomaamatta.

Vierailija
66/66 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neljän lapsen äiti. Ennen lasten saantia laihdutin yli kymmenen kiloa lähinnä annoskokoja pienentämällä ja lisäämällä kasviksia. Leivän jätin pois pääruuilta. En kauheasti mieti syömisiä. Herkuttelen aika paljon, mutta kuulostelen, onko oikeasti nälkä vai onko tunne joku muu. Lohtusyömistä tai tylsyyssyömistä yritän välttää. En yleensä ota ruokaa lisää. Ja siis tämä ei ollut dieetti vaan pysyvä muutos. Liikun vähän.

Jokaisen lapsen jälkeen kilot ovat lähteneet imettämällä. Bmi nyt noin 19, nuorin lapsi on vuoden ja olen nelikymppinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi