Eksä stalkkaa kaikki instagram stoorini
Eksäni, josta erosin jo 6 vuotta sitten stalkkaa kaikki instagram-stoorini. Ensin en kiinnittänyt asiaan edes huomiota ja asia oli mulle aivan yks hailee. Kunnes sitten yli vuoden stalkkailun jälkeen aloin miettiä kannattaisiko mun estää koko tyyppi. Postailen stooreihin kuvia mun arjesta enkä ymmärrä mikä motivaatio hänellä on niitä seurata. Itse en ole ajatellut vuosikausiin koko tyyppiä ja hänen kanssaan mulla oli kaikista surkein suhde mitä koskaan kenenkään kanssa on ollut ja hän käyttäytyi kohtaani kusipäisesti. Mulla on ollut uusi parisuhde ja oma elämä eron jälkeen. Hänkin somen perusteella ilmeisesti uudessa suhteessa. Ihmettelen miksi niin no life että mun tarinoita stalkkaa. En olisi edes huomannut asiaa ellei oikeasti olisi katsonut lähes joka ikistä tarinaa.
Mietinkin että jos estän hänet niin antaako se hänelle väärää viestiä siitä että hänellä olisi muhun vielä jotain valtaa. Kannattaako antaa vaan olla? Että stalkatkoon jos huvittaa. Mikä motivaatio stalkkaamisessa voi edes olla kun ei olla oltu yhteyksissä 6 vuoteen.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä stalkkaus ei ollut kaikista osuvin termi, mutta mielestäni siihen termiin on tässä nyt turha takertua. Ja hän siis alkoi seurata minua joskus silloin 7 v sitten kun olimme yhdessä eikä ole poistanut minua joten tilin laittaminen yksityiseksi ei muuttaisi mitään.
ApNykyään instassa pystyy poistamaan ihmisiä seuratuista ja seuraajistaan, laittamaan tilin yksityiseksi tai julkiseksi. Jatkossa kun tili on yksityinen, älä hyväksy outojen ja feikkitileiltä vaikuttavia tyyppejä seuraajiksesi.
Vai pitääkö blokata? Seuraan tiettyjä stooreja, mutta tietyn ohjeman kautta enkä koskaan kyseisen ihmisen sivuilta suoraan. Katsomiset eivät näy hänen sivuillaan.
Blokkaus on yhtä kuin poistaminen. Älä kysy tyhmiä.
Kysyn tyhmiä, kun en tiedä. Miten pystyn katsomaan muiden stooreja vaikka en ole heidän kaverinsa? Mitä heidän pitää tehdä sitten, etten pääse katsoman heidän tarinoitaan vaikka en ole kaveri? Mikä se oikea sana sitten on? Miksi et kerro oikeaa vastausta vaan sanot, että älä kysy tyhmiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä stalkkaus ei ollut kaikista osuvin termi, mutta mielestäni siihen termiin on tässä nyt turha takertua. Ja hän siis alkoi seurata minua joskus silloin 7 v sitten kun olimme yhdessä eikä ole poistanut minua joten tilin laittaminen yksityiseksi ei muuttaisi mitään.
ApNykyään instassa pystyy poistamaan ihmisiä seuratuista ja seuraajistaan, laittamaan tilin yksityiseksi tai julkiseksi. Jatkossa kun tili on yksityinen, älä hyväksy outojen ja feikkitileiltä vaikuttavia tyyppejä seuraajiksesi.
Vai pitääkö blokata? Seuraan tiettyjä stooreja, mutta tietyn ohjeman kautta enkä koskaan kyseisen ihmisen sivuilta suoraan. Katsomiset eivät näy hänen sivuillaan.
Kerro tyhmälle sitten miten se menee?
Estäminen: mene henkilön profiiliin. Valitse kolme pistettä yläoikealta. Saat valikon. Valitse ”estä”. Valitse uudestaan ”estä”. Valitse vielä ”hylkää”. Esto on tehty. Sen voi poistaa, eikä siitä tai poistosta tule ilmoitusta käyttäjälle.
Et näe estetyn käyttäjän sisältöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä tarinoita tulee katsottua ihan vahingossa. Katson yhden tarinan ja sitten se menee automaattisesti toiseen tarinaan vaikka en siitä välttämättä ole niin kiinnostunut. Ne tarinat menee vaan peräjälkeen, kun yhtä alkaa katsoa.
Ei se noinkaan aina mene, itse painan ja katson vaan kenen kiinnostaa ja jos ei kiinnosta kattoo loppuun asti niin hyppään kesken pois. En todellakaan jaksa vaivaantua katsomaan kun joidenkin stoorit
Miksi kavereiden stoorit eivät kiinnosta? Instagram on sellainen, jossa pidän kavereinani vain sellaisia ihmisiä, joista olen oikeasti kiinnostunut. Facebookissa on jostain syystä velvollisuuden vuoksi sukulaisia ja muitakin tuttuja, mutta Instagram on vain ja ainoastaan kiinnostavien aiheiden pohjalta. Kaikki menee siellä aihepohjalta eikä koskaan kaveripohjalta.
Ei mua kiinnosta kenenkään puolituttujen päivä juttuja katsella vaikka he sielä kavereissa ovatkin
Miksi sulla on sellaisia kavereita siellä, joiden jutut eivät kiinnosta? Mikä idea on haalia kavereita, joiden jutut eivät itse asiassa kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Estäminen: mene henkilön profiiliin. Valitse kolme pistettä yläoikealta. Saat valikon. Valitse ”estä”. Valitse uudestaan ”estä”. Valitse vielä ”hylkää”. Esto on tehty. Sen voi poistaa, eikä siitä tai poistosta tule ilmoitusta käyttäjälle.
Ja käytännössä voit siis joko estää käyttäjän kokonaan tai piilottaa tarinasi häneltä. Ei taida olla mitään ”poista seuraajista” -toimintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja käytännössä voit siis joko estää käyttäjän kokonaan tai piilottaa tarinasi häneltä. Ei taida olla mitään ”poista seuraajista” -toimintoa.
On olemassa sellainenkin "poista seuraajista" -toiminto nykyään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä tarinoita tulee katsottua ihan vahingossa. Katson yhden tarinan ja sitten se menee automaattisesti toiseen tarinaan vaikka en siitä välttämättä ole niin kiinnostunut. Ne tarinat menee vaan peräjälkeen, kun yhtä alkaa katsoa.
Ei se noinkaan aina mene, itse painan ja katson vaan kenen kiinnostaa ja jos ei kiinnosta kattoo loppuun asti niin hyppään kesken pois. En todellakaan jaksa vaivaantua katsomaan kun joidenkin stoorit
Miksi kavereiden stoorit eivät kiinnosta? Instagram on sellainen, jossa pidän kavereinani vain sellaisia ihmisiä, joista olen oikeasti kiinnostunut. Facebookissa on jostain syystä velvollisuuden vuoksi sukulaisia ja muitakin tuttuja, mutta Instagram on vain ja ainoastaan kiinnostavien aiheiden pohjalta. Kaikki menee siellä aihepohjalta eikä koskaan kaveripohjalta.
Ei mua kiinnosta kenenkään puolituttujen päivä juttuja katsella vaikka he sielä kavereissa ovatkin
Miksi sulla on sellaisia kavereita siellä, joiden jutut eivät kiinnosta? Mikä idea on haalia kavereita, joiden jutut eivät itse asiassa kiinnosta?
Minulla on ammattitili, jota seuraa joukko kollegoita, alasta kiinnostuneita ja alan opiskelijoita.
Seuraan takaisin useimpia alan ihmisiä, myös opiskelijoita. Onnittelen heitä valmistumisesta ja tykkäilen ammattiin liittyvistä syötekuvista, mutta en hyvä ihme sentään jaksa katsoa kaikkia kirppislöytöjä tai etäopiskeluruutunäkymiä storyjen puolelta.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa sellainenkin "poista seuraajista" -toiminto nykyään
No niinpä on! Kiitos korjauksesta. Tulee samasta valikosta kuin esto. Ei taida estää julkista tiliä näkymästä kuitenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn tyhmiä, kun en tiedä. Miten pystyn katsomaan muiden stooreja vaikka en ole heidän kaverinsa? Mitä heidän pitää tehdä sitten, etten pääse katsoman heidän tarinoitaan vaikka en ole kaveri? Mikä se oikea sana sitten on? Miksi et kerro oikeaa vastausta vaan sanot, että älä kysy tyhmiä?
Jos tarinat ovat julkisia, voit mennä henkilön profiiliin haulla ja katsoa tarinan.
Jos et seuraa käyttäjää, hän ei käsittääkseni voi estää tarinaa näkymästä sinulle muuten kuin blokkaamalla sinut kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraa kaikkia, että saa itse lisää seuraajia.
Voiko siellä laittaa kuvat näkymään niin, että osa näkyy julkisena ja osa tutuille, vai onko se vaan jompaa kumpaa.
Tottakai ihmisiä voi poistaa seuraajista :D mitä ihmettä. Ihmiset jakavat julkisesti asioitaan eivätkä osaa edes näitä perustoimintoja käyttää. Julkisen tilin sisällön ja tarinat voi katsoa kuka tahansa seuraamatta, klikkaa vain profiilikuvaa ja stoorit aukeavat ellei niitä ole erikseen just sulta piilotettu.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itse seuraat näköjään hänen elämäänsä myös. Minäkin seuraan silloin tällöin monia ihmisiä. Entäs sinä? .
ok ap, tää voi tulla sulle uutisena mutta käyttäjiä voi estää ja profiilin voi pistää "ei julkiseksi"
Mitäs muuten laitat sinne runkkumatskuu
Pointti?