Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eksä stalkkaa kaikki instagram stoorini

Vierailija
28.02.2021 |

Eksäni, josta erosin jo 6 vuotta sitten stalkkaa kaikki instagram-stoorini. Ensin en kiinnittänyt asiaan edes huomiota ja asia oli mulle aivan yks hailee. Kunnes sitten yli vuoden stalkkailun jälkeen aloin miettiä kannattaisiko mun estää koko tyyppi. Postailen stooreihin kuvia mun arjesta enkä ymmärrä mikä motivaatio hänellä on niitä seurata. Itse en ole ajatellut vuosikausiin koko tyyppiä ja hänen kanssaan mulla oli kaikista surkein suhde mitä koskaan kenenkään kanssa on ollut ja hän käyttäytyi kohtaani kusipäisesti. Mulla on ollut uusi parisuhde ja oma elämä eron jälkeen. Hänkin somen perusteella ilmeisesti uudessa suhteessa. Ihmettelen miksi niin no life että mun tarinoita stalkkaa. En olisi edes huomannut asiaa ellei oikeasti olisi katsonut lähes joka ikistä tarinaa.
Mietinkin että jos estän hänet niin antaako se hänelle väärää viestiä siitä että hänellä olisi muhun vielä jotain valtaa. Kannattaako antaa vaan olla? Että stalkatkoon jos huvittaa. Mikä motivaatio stalkkaamisessa voi edes olla kun ei olla oltu yhteyksissä 6 vuoteen.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä tarinoita tulee katsottua ihan vahingossa. Katson yhden tarinan ja sitten se menee automaattisesti toiseen tarinaan vaikka en siitä välttämättä ole niin kiinnostunut. Ne tarinat menee vaan peräjälkeen, kun yhtä alkaa katsoa. 

Ei se noinkaan aina mene, itse painan ja katson vaan kenen kiinnostaa ja jos ei kiinnosta kattoo loppuun asti niin hyppään kesken pois. En todellakaan jaksa vaivaantua katsomaan kun joidenkin stoorit

Miksi kavereiden stoorit eivät kiinnosta? Instagram on sellainen, jossa pidän kavereinani vain sellaisia ihmisiä, joista olen oikeasti kiinnostunut. Facebookissa on jostain syystä velvollisuuden vuoksi sukulaisia ja muitakin tuttuja, mutta Instagram on vain ja ainoastaan kiinnostavien aiheiden pohjalta. Kaikki menee siellä aihepohjalta eikä koskaan kaveripohjalta. 

Vierailija
42/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asetukset>yksityisyys>tarina>piilota tarina henkilöltä

Asetukset profiilisivun oikeassa yläkulmassa, siinä missä on viivat allekkain. Tee se vain! Tuntuu hyvältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä oli ikävä sävy isossa osassa vastauksia. Syyllistävä ja ivallinen. Tein tämän ketjun saadakseni vertaiskokemuksia siihen mitä joku toinen on tehnyt vastaavassa tilanteessa. Eli onko vaikka estänyt vai antanut asian vain olla. Mutta näköjään tällä palstalla on turha odottaa sympatiaa. Joku sanoi että seuraajan voi poistaa, kiitos siitä tiedosta. Täytyy ottaa selvää miten se tapahtuu. Ap

Vierailija
44/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä stalkkaus ei ollut kaikista osuvin termi, mutta mielestäni siihen termiin on tässä nyt turha takertua. Ja hän siis alkoi seurata minua joskus silloin 7 v sitten kun olimme yhdessä eikä ole poistanut minua joten tilin laittaminen yksityiseksi ei muuttaisi mitään.

Ap

Nykyään instassa pystyy poistamaan ihmisiä seuratuista ja seuraajistaan, laittamaan tilin yksityiseksi tai julkiseksi. Jatkossa kun tili on yksityinen, älä hyväksy outojen ja feikkitileiltä vaikuttavia tyyppejä seuraajiksesi.

Vierailija
45/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä tälläinen tapaus.. mies ketä tapailin ja tutustuimme- jotain tapahtui ja sanoi ei halua nyt olla yhteydessä:tekemisissä, mutta katsoo silti stoorinsa, ei silti vastaa viesteihini.. tai selvitä juttuamme. Kiinnostaa sen verran katsoa et katsoo mitä puuhaan.. Mutta ei vastaa muuten mitään. En ymmärrä. Onko kellään

tähän mitään analyysiä?

Olette kavereissa, ei vastaa sulle mutta kattoo juttujasi? Ehkä häntä kiinnostaa edelleen ja se että ei ole sentäs poistanut sinua sekin on plussaa. Ehkä joku syy miksi ei vastaa sinulle???

Vierailija
46/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä oli ikävä sävy isossa osassa vastauksia. Syyllistävä ja ivallinen. Tein tämän ketjun saadakseni vertaiskokemuksia siihen mitä joku toinen on tehnyt vastaavassa tilanteessa. Eli onko vaikka estänyt vai antanut asian vain olla. Mutta näköjään tällä palstalla on turha odottaa sympatiaa. Joku sanoi että seuraajan voi poistaa, kiitos siitä tiedosta. Täytyy ottaa selvää miten se tapahtuu. Ap

Anna asian vaan olla,.. miksi sun tarvis se sun ex poistaa?😅😃 anna olla. Ehkä katsoo vaan muuten vaan

Vierailija
47/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannta levitellä someen jotain, mitä et halua jonku katsovan. Tuota ei vaan voi ymmärtää, että kaikki asiat pitää olla somessa, mutta tietyt ihmiset eivät nyt vain voisi sitä katsoa. Ihan hypokraattista paskaa koko homma. 

Vierailija
48/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä tarinoita tulee katsottua ihan vahingossa. Katson yhden tarinan ja sitten se menee automaattisesti toiseen tarinaan vaikka en siitä välttämättä ole niin kiinnostunut. Ne tarinat menee vaan peräjälkeen, kun yhtä alkaa katsoa. 

Ei se noinkaan aina mene, itse painan ja katson vaan kenen kiinnostaa ja jos ei kiinnosta kattoo loppuun asti niin hyppään kesken pois. En todellakaan jaksa vaivaantua katsomaan kun joidenkin stoorit

Miksi kavereiden stoorit eivät kiinnosta? Instagram on sellainen, jossa pidän kavereinani vain sellaisia ihmisiä, joista olen oikeasti kiinnostunut. Facebookissa on jostain syystä velvollisuuden vuoksi sukulaisia ja muitakin tuttuja, mutta Instagram on vain ja ainoastaan kiinnostavien aiheiden pohjalta. Kaikki menee siellä aihepohjalta eikä koskaan kaveripohjalta. 

Ei mua kiinnosta kenenkään puolituttujen päivä juttuja katsella vaikka he sielä kavereissa ovatkin

Vierailija
49/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku sanoikin, Insta pyörittää kaikkien stoorit ketä seuraat. Siten aika luonnostaan tulee katsottua seuraamiensa henkilöiden stoorit. Ap:llä on nyt itse keksitty ongelma.

Vierailija
50/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä stalkkaus ei ollut kaikista osuvin termi, mutta mielestäni siihen termiin on tässä nyt turha takertua. Ja hän siis alkoi seurata minua joskus silloin 7 v sitten kun olimme yhdessä eikä ole poistanut minua joten tilin laittaminen yksityiseksi ei muuttaisi mitään.

Ap

Nykyään instassa pystyy poistamaan ihmisiä seuratuista ja seuraajistaan, laittamaan tilin yksityiseksi tai julkiseksi. Jatkossa kun tili on yksityinen, älä hyväksy outojen ja feikkitileiltä vaikuttavia tyyppejä seuraajiksesi.

Vai pitääkö blokata? Seuraan tiettyjä stooreja, mutta tietyn ohjeman kautta enkä koskaan kyseisen ihmisen sivuilta suoraan. Katsomiset eivät näy hänen sivuillaan. 

Vierailija
51/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet asiasta liian ison numeron. Kyllä munkin eksä katsoo mun joka ikisen storyn, erottiin melkein 10v sitten. Olen noteerannut asian, mutta en ajattele siitä mitään sen kummempaa. Tai siis, itsekin tulee roikuttua instassa aika paljon ja nimenomaan storeja katselen. En erikseen valikoi kenen storyt katson vaan katson tyyliin kaikki mitkä feediin tulee ja mitkä sillä hetkellä ehdin. Ei se katsominen tarkoita vielä oikein yhtään mitään, vaikka nyt selvästi koitat löytää jotain piilomerkityksiä kiinnostuksesta tms.

Vierailija
52/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on erilaisia. Joidenkin mielestä se että katsoo toisen stoorit on hirveää stalkkaamista ja kyttäämistä ja "sitä kiinnostaa mun asiat ja minä ja mun elämä ihan sikana", toisille se katsominen on vaan tapa eikä mitään syvällistä. Mä itse voin myöntää, että olen vähän insta-addikti. Monta kertaa päivässä klikkaan jonkun stoorin auki ja sitten vaan jumitun katselemaan niitä ja katson vaikka kenen stooreja, vaikkei nyt ihan kauheasti kiinnostaisikaan. :D Yksi vanha koulukaverikin lisää varmaan 20 stooria päivässä, ja, noh, itse kun avaan sen instan noin miljoona kertaa päivässä, niin myös katson varmaan 99% niistä hänen tarinoistaan. :D Vaikkei oikeastaan edes kiinnosta. Kunhan klikkailen ja katselen. Kauheaa, jos mun jumahtanut tapa aiheuttaa sen että mua pidetään jonain pimeenä stalkkerina jota kiinnostaa hirveästi kaikki ne ihmiset ja niiden elämät enkä pääse yli jostain vanhoista koulukavereistakaan. Iik.

Tämä😅😂

Vierailija
53/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mua kiinnosta kenenkään puolituttujen päivä juttuja katsella vaikka he sielä kavereissa ovatkin

Miksi he ovat ylipäätänsä kavereinasi? Minua ainakin kiinnostaa kaikkien kavereiden jutut ja erityisesti ne  stoorit, 

Vierailija
54/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannta levitellä someen jotain, mitä et halua jonku katsovan. Tuota ei vaan voi ymmärtää, että kaikki asiat pitää olla somessa, mutta tietyt ihmiset eivät nyt vain voisi sitä katsoa. Ihan hypokraattista paskaa koko homma. 

Tätä varten siellä somessa on estot. Minun alallani on käytännössä pakko pitää Instagram-tili, ja julkisena tietysti. Estin juuri kokonaan ei-robottikäyttäjän elämäni ensimmäisen kerran. Hän oli ottanut kotiosoitteeni selville ja tuli juttelemaan outoja, kun lähdin ulos. Totta kai someen kaikki estot ja seuraavasta kerrasta ilmoitus viranomaisille. Jos minulla olisi kusipää ex, estäisin hänet takuulla.

Se on muuten suomeksi tekopyhä, ja englanniksikin hypocritical.

Vierailija
55/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vai pitääkö blokata? Seuraan tiettyjä stooreja, mutta tietyn ohjeman kautta enkä koskaan kyseisen ihmisen sivuilta suoraan. Katsomiset eivät näy hänen sivuillaan. 

Ihmeellistä käytöstä. Instavakoiluohjelmia ja kaikkea.

Vierailija
56/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten joku sanoikin, Insta pyörittää kaikkien stoorit ketä seuraat. Siten aika luonnostaan tulee katsottua seuraamiensa henkilöiden stoorit. Ap:llä on nyt itse keksitty ongelma.

Pyörittää jos annat pyörittää. Minä katson vain valitut.

Vierailija
57/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä varten siellä somessa on estot. Minun alallani on käytännössä pakko pitää Instagram-tili, ja julkisena tietysti. Estin juuri kokonaan ei-robottikäyttäjän elämäni ensimmäisen kerran. Hän oli ottanut kotiosoitteeni selville ja tuli juttelemaan outoja, kun lähdin ulos. Totta kai someen kaikki estot ja seuraavasta kerrasta ilmoitus viranomaisille. Jos minulla olisi kusipää ex, estäisin hänet takuulla.

Se on muuten suomeksi tekopyhä, ja englanniksikin hypocritical.

No kiitos kielioppitunnista. Tuliko hyvä mieli, kun sait tuon sanottua. Miten kellään edes tulee mieleen kiinnittää tuohon huomiota. 

Vierailija
58/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi? Siis sori, mutta en ole nähnyt ivaa vaan asiallisia kommentteja, joissa tunnutaan pikemminkin olevan jo pikkasen huvittuneisuuden puolella, sen takia että olet muka päässyt henkilöstä yli ja silti jaksat tuollaisesta asiasta valittaa?

Eiköhän kommenteista yksi sun toinen ole saanut jo ymmärtää, että tee asiassa stoppi liike ja jatka elämää...

Mun mielestä tässä ei ollut nyt mitään epäselvää.

Ei pahalla, mutta ehkä kannattaa luopua liiallisesta herkkyydestä.

Vierailija
59/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Blokkaus on yhtä kuin poistaminen. Älä kysy tyhmiä.

Vierailija
60/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oh my sweet little summer child... 🌸🍀🌻🌼