Eksä stalkkaa kaikki instagram stoorini
Eksäni, josta erosin jo 6 vuotta sitten stalkkaa kaikki instagram-stoorini. Ensin en kiinnittänyt asiaan edes huomiota ja asia oli mulle aivan yks hailee. Kunnes sitten yli vuoden stalkkailun jälkeen aloin miettiä kannattaisiko mun estää koko tyyppi. Postailen stooreihin kuvia mun arjesta enkä ymmärrä mikä motivaatio hänellä on niitä seurata. Itse en ole ajatellut vuosikausiin koko tyyppiä ja hänen kanssaan mulla oli kaikista surkein suhde mitä koskaan kenenkään kanssa on ollut ja hän käyttäytyi kohtaani kusipäisesti. Mulla on ollut uusi parisuhde ja oma elämä eron jälkeen. Hänkin somen perusteella ilmeisesti uudessa suhteessa. Ihmettelen miksi niin no life että mun tarinoita stalkkaa. En olisi edes huomannut asiaa ellei oikeasti olisi katsonut lähes joka ikistä tarinaa.
Mietinkin että jos estän hänet niin antaako se hänelle väärää viestiä siitä että hänellä olisi muhun vielä jotain valtaa. Kannattaako antaa vaan olla? Että stalkatkoon jos huvittaa. Mikä motivaatio stalkkaamisessa voi edes olla kun ei olla oltu yhteyksissä 6 vuoteen.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Tähän ketjuun tuli nyt paljon kommentteja siitä että senhän takia stooreja tekee että ihmiset saa katsoa. Näillä kommentoijilla meni nyt pointti vähän ohi. Tottakai ihmiset saavat katsoa, sen takia stooreja teen. Mutta kuinka moni muka ilahtuisi siitä että kusipäisesti käyttäytynyt eksä katsoisi järjestäen kaikki stoorit? Tuskin sinäkään haluaisit ikävän eksäsi seuraavan arkeasi somessa. Ap
Siis miksi pidät somessasi sellaista ihmistä, josta ajattelet näin? Klik vaan ja saatte molemmat jatkaa eteenpäin.
Ihmiset on erilaisia. Joidenkin mielestä se että katsoo toisen stoorit on hirveää stalkkaamista ja kyttäämistä ja "sitä kiinnostaa mun asiat ja minä ja mun elämä ihan sikana", toisille se katsominen on vaan tapa eikä mitään syvällistä. Mä itse voin myöntää, että olen vähän insta-addikti. Monta kertaa päivässä klikkaan jonkun stoorin auki ja sitten vaan jumitun katselemaan niitä ja katson vaikka kenen stooreja, vaikkei nyt ihan kauheasti kiinnostaisikaan. :D Yksi vanha koulukaverikin lisää varmaan 20 stooria päivässä, ja, noh, itse kun avaan sen instan noin miljoona kertaa päivässä, niin myös katson varmaan 99% niistä hänen tarinoistaan. :D Vaikkei oikeastaan edes kiinnosta. Kunhan klikkailen ja katselen. Kauheaa, jos mun jumahtanut tapa aiheuttaa sen että mua pidetään jonain pimeenä stalkkerina jota kiinnostaa hirveästi kaikki ne ihmiset ja niiden elämät enkä pääse yli jostain vanhoista koulukavereistakaan. Iik.
Vierailija kirjoitti:
Tähän ketjuun tuli nyt paljon kommentteja siitä että senhän takia stooreja tekee että ihmiset saa katsoa. Näillä kommentoijilla meni nyt pointti vähän ohi. Tottakai ihmiset saavat katsoa, sen takia stooreja teen. Mutta kuinka moni muka ilahtuisi siitä että kusipäisesti käyttäytynyt eksä katsoisi järjestäen kaikki stoorit? Tuskin sinäkään haluaisit ikävän eksäsi seuraavan arkeasi somessa. Ap
Taidat olla aika naiivi. Kyllä, on ikäviä ihmisiä ja he tekevät ikäviä asioita. Sille nyt vaan ei voi mitään. Ei se exä nyt mitenkään maagisesti tiedä, että prinsessa lumihiutaleelle tulee paha mieli kun hän katsoo. Tai ehkä tietää ja tekee sitä just siksi, koska on ikävä pahis. Joten, tosiaan sun omille harteille jää tehdä asialle jotain.
Vierailija kirjoitti:
Jengi julkistaa juttujaan ja sitten ihmettelee kun joku katsoo niitä 😂
Tämä. Varsinkin kun esimerkiksi Instassa ne kelaa siinä automaattisesti. Hyvin vaikeaa hypätä jonkun henkilön yli, jos ei lähde erikseen yksitellen katsomaan niitä tarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Miten muka stalkkaa, kun itse ne näytille laitat?! Sitä varten kai laitat, että ihmiset katsoo.
Juuri noin. Se ei ole stalkkausta että katsoo jonkun julkisia kuvia, ei vaikka katsoisi aamusta iltaan.
Jos ei halua että joku katsoo kuvia niin joko laittaa instan ei- julkiseksi tai estää sen jonka ei halua kuvia näkevän.
Itse katselen mun varaprofiililla monen ihmisen tarinoita jotka varmasti ajattelisi just noin kuin sinä ajattelet jos tietäisi kuka niitä katsoo. Katson monen ihmisen juttuja vain siksi että haluan olla ajan tasalla siitä mitä suoltavat julkisesti. On outoa ajattelua että somessa jotenkin oltaisiin jalompia ja fiksumpia kuin elämässä muuten, tavallaan olen kiinnostuneempi siitä mitä ihmiset laittaa sinne ihan kenen tahansa nähtäville kuin siitä mitä he kirjoittelevat keskenään tai supisevat noin muuten. Monella on tuo sama tapa kuin ap;lla että on tarve jakaa julkisesti sisältöä mutta silti halutaan myös kontrolloida ja arvioida sitä kuka niitä katsoo. Selailen monien ihmisten juttuja koska inhoan heitä :D Oma elämäni on muilta osin ihan hauskaa ja voin hyvin siinä, mutta vapaalla teen myös tällaista selailua. Ei se vie kuin muutamia minuutteja viikossa katsoa läpi ne jutut jotka kulloinkin on näkyvillä. Ihminen voi olla utelias tai haluta katsoa miten joku muu hövelisti jakaa julkisesti asioitaan ja elää itse silti samalla täysin hyvää elämää. Mun 10 vuoden takainen eksä laittelee mulle edelleen mailia vaikken koskaan vastaa eikä mun juttuja voi nähdä somessa ellei oo seuraaja. Mulla on 170 seuraajaa ja 1000 kaveripyyntöä, ei meinaa yhtään mitään. Asiat on just niin merkityksellisiä kuin ne itselleni on.
Todennäköisesti ne sun stoorit on vain siinä joukossa mukana eikä hän niitä nyt erikseen syynää ja katso.
Ehkäpä juttusi ovat sen verran mielenkiintoisia, ettei hän pysty lopettamaan.
Jaa-a. Seuraamiseen voi olla tosiaan monta syytä. Seuraan esim mun miehen eksää koska saan jotain hassua nautintoa siitä että julkisesti niin jalo ja lämmin, ystävällinen ja ekologinen ja kehittynyt ihminen on todellisuudessa kiukutteleva riitapukari joka uhriutuu ja suuttuu ihan kaikesta. Julkinen rooli on täysin eri kuin se mitä hän oikeasti on käytännössä, esim olevinaan niin valveutunut mutta suuttuu kun mies ei haluaisi koululaisille enää jauhaa joulupukkisatua vaan puhua totta. Naiselle se ei sovi, hän uhkailee viranomaisilla jos isä haluaa tehdä omalla tavallaan lasten kanssa. Aivan pihalla kaikesta. Naurattaahan se vähän. Jotkut ihmiset on kuin finni, heitä haluaa räpeltää kunnes mätä roiskuu ulos ja sit he taas unohtuvat.
Vierailija kirjoitti:
Niitä tarinoita tulee katsottua ihan vahingossa. Katson yhden tarinan ja sitten se menee automaattisesti toiseen tarinaan vaikka en siitä välttämättä ole niin kiinnostunut. Ne tarinat menee vaan peräjälkeen, kun yhtä alkaa katsoa.
Ei se noinkaan aina mene, itse painan ja katson vaan kenen kiinnostaa ja jos ei kiinnosta kattoo loppuun asti niin hyppään kesken pois. En todellakaan jaksa vaivaantua katsomaan kun joidenkin stoorit
Huomiohuoraat netissä ja ahdistut siitä että joku huomioi. Jos se exän huomio ahdistaa, niin estät hänet ja jatkat elämääsi. Miksi someen ylipäätään pitää jaksaa yhtään mitään sellaista elämästään, mikä yhtään kenenkään lukemana ahdistaa sinua yhtään minkään vertaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä tarinoita tulee katsottua ihan vahingossa. Katson yhden tarinan ja sitten se menee automaattisesti toiseen tarinaan vaikka en siitä välttämättä ole niin kiinnostunut. Ne tarinat menee vaan peräjälkeen, kun yhtä alkaa katsoa.
Ei se noinkaan aina mene, itse painan ja katson vaan kenen kiinnostaa ja jos ei kiinnosta kattoo loppuun asti niin hyppään kesken pois. En todellakaan jaksa vaivaantua katsomaan kun joidenkin stoorit
Ok. Mulla ei ole niin monta tarinaa vaan tulee katsottua kaikki samalla kertaa, kun homma lähtee pyörimään. Ei ole tarvinnut viellä tuollaisia oppia ja toisaalta kyllä tykkään katsoa kavereideni stoorit eiväthän he muuten siellä kavereitani olisi.
Jos sun tili on julkinen, sun kaikki storyt ja kuvat näkyy julkisesti, ja silloin jokaisella on oikeus katsoa niitä.
Pistä tili yksityiseksi, sillä jos estät hänet ja silti pidät julkisena niin ihan takuulla huomaa, että Jaahas ja päättää tehdä feikkiprofiilin ja voitkin olla varma, että tämä ärsyttävä eksäsi aikoo ärsyttää utelemalla miksi estit hänet ym.
Jos oikeesti tosiaan silti sua häiritsee noista huolimatta toi touhu, niin poistu kokonaan suomesta niin ei tarvii siitä vähästäkään enää ärsyytyntyä.
Tosi asia kuitenkin on, että todennäköisesti hän ei ajattele stalkkaavansa sua vaan haluaisi edelleen pysyä ystävinä. Ainakin siis sen perusteella, että tuntuu olevan edelleen kiinnostunut sinusta ja sinun arjestasi.
Vaikka ei tietysti enää sen kannalla, että haluaisi enää palata yhteen.
Itsellä tälläinen tapaus.. mies ketä tapailin ja tutustuimme- jotain tapahtui ja sanoi ei halua nyt olla yhteydessä:tekemisissä, mutta katsoo silti stoorinsa, ei silti vastaa viesteihini.. tai selvitä juttuamme. Kiinnostaa sen verran katsoa et katsoo mitä puuhaan.. Mutta ei vastaa muuten mitään. En ymmärrä. Onko kellään
tähän mitään analyysiä?
Jaa että sua ei ole kiinnostanut vuosikausiin 😂
No jos väleissä olette niin miksi exäsi ei saisi tarinoitasi katsella? Onko siinä jtn vikaa/häiritseekö että katsoo? Miksi pidät häntä kavereissa?
Vierailija kirjoitti:
No ehkä stalkkaus ei ollut kaikista osuvin termi, mutta mielestäni siihen termiin on tässä nyt turha takertua. Ja hän siis alkoi seurata minua joskus silloin 7 v sitten kun olimme yhdessä eikä ole poistanut minua joten tilin laittaminen yksityiseksi ei muuttaisi mitään.
Ap
Auta mua Jeesus....
Siis mene sinne seuraajiin, ja poista hänet sieltä. Sen jälkeen laita tili yksityiseksi, äläkä jatkossa hyväksy kenenkään tuntemattoman tai feikiltä näyttävän tilin seuraamispyyntöä.
Ja taas oon vaan tyytyväinen etten omaa instaa.
Vttu mitä paskaa.
Ne stoorit näkyy kaikille, joten älä julkaise ellet halua eksäsi tai jonku muun ihmisen niitä näkevän.
Turhaan itket siellä.