Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä kiskalta ostit pienenä karkkeja sanomalla 50 pennillä noita, markalla noita... ja myyjä laski niitä lusikalla pussiin

Vierailija
28.02.2021 |

Minä muistan ostaneeni ainakin Tapiolasta sellaisesta lasitunnelista, joka lähti Stockan takaa. Hirveät jonot aina muodostui tuollaisten kiskojen luo, kun lapset yhdessä olivat karkkiostoksilla.

Kommentit (648)

Vierailija
21/648 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pämäriltä eli Päämajalta

Vierailija
22/648 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikan kioskilta. Täällä siis jo toinen pirkkalalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/648 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekko/pesäpallokentän viereisen metsän laidalla oli pieni tiilivuorattu kioski, ehkä joku 10-12 neliön kokoinen. Sisällä oli pieni tiski, lasikoppi, ja sen sisällä myyjä. Lasikopin etuseinässä oli karkkilokerikko, josta piti osoittaa mitä karkkeja halusi. Muistan ostaneeni karkkeja yhden ja viiden markan kolikoilla. Usein irtokarkkeja kiiltävään muovipussiin, joskus yksittäispakattuja kirpeitä salmiakkipommeja, ja kirpeän omenan makuisia isompia imeskelykarkkeja. Jossain välissä tuli Spice Girls -tikkarit ja muita erikoisuuksia. Taisi olla joku viheltävä tikkari myös, ja ihme makeita makeislilitkuja ja -jauheita.

Kioski paloi maan tasalle kun olin ala-asteella ja eurot tuli.

Vierailija
24/648 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirjon Grilliltä ja Airin Puodista. Tunnistaako joku paikkakunnan? :)

Ai että, molempien tuoksut tulee heti nenään kun vain ajatteleekin.

Vierailija
25/648 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko aloittaja Tapiolan Sampokujan R-kioskia? Sitä, joka on sisäkäytävällä ja alla menee Merituulentie, rullaportaita mentiin alas bussipysäkeille ja siellä kauppakujalla oli myös Valintatalo, Etola, Seppälä jne?

Mikäli tarkoitit tuota, niin minä olin vuosina 1981-1987 tuossa kiskassa töissä, eli jos ajanjakso stemmaa, niin olen sitten ollut se, joka on myynyt sinulle nameja.

Itse ostin karkkini 60 luvun lopulla-70 luvun alussa lapsena Helsinginkadun lippakioskista, se oli meidän kotitalon edessä. Viikkorahani oli 50 penniä ja sillä sai 50 kpl. pennin maksavia nallekarkkeja. Nallekarkkeja sai myös Fleminginkadulla olleesta Saision tupakkakaupasta.

Vierailija
26/648 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne karkit ja pussit haisi ihan rasvankäryltä.

Vierailija
27/648 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei muuten myyty kilohinnalla? Merkkari muuten maksoi 10 penniä 80-luvun alussa.

Koska silloin ei mietitty tehoja samalla tavalla kuin nyt. Ja niin tarkka vaaka olisi ehkä ollut siihen aikaan vähän kalliimpi investointi. 

Vierailija
28/648 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kioskit myi niitä. Joten, kaikilta miltä ikinä silloin ostin karkkia.

Vierailija
29/648 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään urheilukentän viereltä ja erään koulun viereltä. Ei ollut koskaan jonoa ja siksi ne molemmat varmaan lopettivatkin 90-2000-luvun vaihteessa.

Minä kyllä ostin sanomalla "yksi näitä, kaksi näitä..."

Vierailija
30/648 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aarnivan kioski Hyvinkään Hakalanmäessä.

Vierailija
31/648 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raholan kioskista olen ostanut nallekarkkeja pennillä/kpl. Ja karkkiaski maksoi 20 penniä.

Vierailija
32/648 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Sonkajärvellä oli kirjakauppa, jossa oli kaikkea muutakin tosi ihanaa myynnissä. Sieltä kirjakaupan tädiltä ostettiin karkkia. Samoin Sonkajärven kehypajalta sai irtokarkkeja ja olisko saanut R-kioskiltakin. Onko täällä ketään muuta joka olisi ostanut ysärillä ta milloin vain irttareita Sonkajärveltä? :)

Vierailija
33/648 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kajaanin Purolasta Niittykadun kioskilta.

Näin jälkikäteen ihmetyttää, että niin pienellä valikoimalla joku kioski pysyi pystyssä. Karkkia, tupakkaa, aikakauslehtiä siellä oli, kai joku kahvipaketti myös. Tietty veikkaus kans. Eihän se kioski iso ollut, työmaakopin kokoinen ja täti siellä istui ja katsoi matkatelkkua aikansa kuluksi.

Vierailija
34/648 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kangasala!

Vierailija
35/648 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä Sonkajärvellä oli kirjakauppa, jossa oli kaikkea muutakin tosi ihanaa myynnissä. Sieltä kirjakaupan tädiltä ostettiin karkkia. Samoin Sonkajärven kehypajalta sai irtokarkkeja ja olisko saanut R-kioskiltakin. Onko täällä ketään muuta joka olisi ostanut ysärillä ta milloin vain irttareita Sonkajärveltä? :)

Sukevan K-kaupasta karkkia ja huoltsikalta irtokarkkeja. :D en ole Sonkajärveltä, mutta mummola oli siellä.

Vierailija
36/648 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kioskin täti laitto irtokarkit pussiin paljailla sormilla, yöks. Myi myös koululaisille tiskin alta tupakkaa yksitellen.

Vierailija
37/648 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälahti Ailavjuun kiska

Vierailija
38/648 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kioki Kasi.

Vierailija
39/648 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppikiskalta. Joskus saatiin ektraakin.

Vierailija
40/648 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kangasala!

Kyllä!