Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten rinnat tottuu imetyksen lopetukseen?

08.08.2006 |

Heips,

kun imetys on loppumaan päin ja vähenee koko ajan niin pakkautuuko maitoa paljon ja onko normaalia että on tissit usein kipeät? Meillä tyttö syö oikeastaan vaan öisin rintaa enää ja päivisin korviketta ja velliä. Imetysvälit on siis aikas pitkät ja välillä kolottaa. En ole kuitenkaan enää lypsänyt, ajattelen että loppukoon maito sitten siihen tahtiin kun luonnollista on, vauva kasvaa hyvin ja korvike ja kiinteät maistuu. Mutta siis onko teille tullut ongelmia, rintatulehdusta tms, kun olette lopetelleet imetystä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin imetyksen tytön ollessa 9,5kk ja sitä ennen olin vähentänyt. Lopetusta ei huomannut oikein mistään; Rinnat eivät olleet kipeät, maito ei mitenkään pakkaantunut eivätkä edes pienentyneet =). Jos puristan niin maitoa tulee vieläkin tippa pari, mutta ei siis mitenkään runsaasti. Imetyksen lopetin noin kuukausi sitten. Toisaalta minulla ei imetyksen aloituskaan erikoisemmin vaikuttanut eli maito nousi rintoihin vähitellen koko raskausajan, koska mitään synnytyksen jälkeistä maidon nousua ei tapahtunut, mutta maito riitti silti mainiosti.

Kannattaa varmaan suojata jonkin aikaa rinnat hyvin tuulelta yms. ja olla tosiaan lypsämättä.

Vierailija
2/2 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin imetyksen kun poika oli 5kk. Rinnat " toipui" tosi nopeasti. Vain kerran jouduin pumppaamaan ja silloinkin noin 20ml per rinta. Missään nimessä en halunnut pumpata tyhjäksi vaan ainoastaan sen verran, että paine helpottaa -etteivät ala täyttyä.

Sen jälkeen ei ole mitään kivistyksiä, paineen tunnetta tms. ollut. Rinnat myös palautuivat kuukaudessa entiseen kokoonsa eli voin käyttää vanhoja rintsikoitani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla