Haluaisin omistautua "yliluonnollisille" ja mystisille asioille elämässäni. Mistä aloitan?
Tämä maallinen elämäntyyli alkaa olemaan itselleni aivan merkityksetöntä enkä vain saa otetta mistään.
Olen masentunut ja alkoholisoitunut, aivan valmis vaikka kuolemaan jos ei tässä ihmeempiä tapahdu.
Mystiset asiat ovat kuitenkin aina kiinnostaneet kuten henkioppaat, edellinen elämä, elämän tarkoitus jne.
Tahdon tukeutua sinne puolelle jos saisin viimein sen tunteen, että tässä on jotain elämisen arvoista. elämää suurempaa tarkoitusta.
Aivan sama jos joku tulee pitämään minua ties millaisena hörhönä mutta jos se on "portti" kadotettuun elämäniloon niin olen valmis sen syvällisyyksiin sukeltamaan ihan itseni vuoksi.
Tahdon taas tuntea olevani osa elämää, nauttia luonnon tuoksuista, katsoa tätä elämää lapsen silmin ja olla vilpitön sekä nöyrä sekä kanssaihmisiä että omaa elämääni kohtaan.
Valitettavasti olen täysin suistunut henkiseltä polulta(jonne pääsin) mutta sitten tuli ikäviä tapahtumaketjuja ja jäin jonnekkin surujeni keskiöön.
Tahdon muuttua ja muutun vaikka lapselliseksi mielummin kun aikuiseksi näkemässä elämän varjopuolet.
Mistä alottaisin?
Kommentit (81)
Lue Carlos Castanedan tuotanto. Saat mielenkiintoisen näkemyksen ajatella todellisuutta
Katso YouTubesta Rajatieto TV:n haastatteluja. Laajassa valikoimassa on monia kiinnostavia haastatteluja ja aiheita.
ehdotan luostaria,esim. ortodoksien erämaa isät eli erakot ovat kiinnostavia, erämaan hedelmälliset puutarhat kirjassa on hienoja mystisiä tarinoita munkkien elämästä.mikä voisi olla mystisempää kuin jumala ja hengellinen elämä-
Vierailija kirjoitti:
Voisit ehkä kiinnostua suomalaisesta muinaisuskosta eli suomenuskosta, vaikket mihinkään yhteisöön liittyisikään.
Tietoa löytyy esim. Taivaannaulan sivuilta tai Karhun kansan sivuilta. Myös Lehto ry.:llä on sivusto luonnonuskonnoista.
Minua sykähdytti aikanaan Taivaannaulan sivuilta löytyvä kooste "Esivanhempien puu - Kirjoituksia suomalaisesta uskomusperinteestä". PDF löytyy ko. sanoilla googlettamalla.
Tuo kirjoitus on aika pitkä, olen sen lukenut. Minua kiinnosti sivulta 180 alkava kohta "X. Lopuksi: Muinaissuomalainen ihmiskäsitys". Hyviä havaintoja myös nykymaailmasta ja sen menosta.
Uskontoa ei pitäisi sillä tavalla "ottaa tosissaan" että vain yksi usko on ainoa ja oikea. Tai että pitää tehdä valinta joko tai.
Itse olen agnostikko.
Sehän on se klassinen mielenterveys kriteeri että on kiinnostunut yliluonnolisista asioista... :)
youtubesta father spyridon pohdiskelee elämää englanniksi,on syvällistä asiaa. ehdotan kristinuskoa siinä on myös mystinen suuntaus eli idän ortodoksisuus tai katolilaisuuden luostari elämä tietämättömyyden pilvi kirja ja pyhimysten kertomukset ja mystiset kokemukset. vaikka olen itse luterilainen olen kokenut mystisiä asioita uskon elämässä.
youtubesta voi tutustua uskonnolllisten mystikoiden elämään kuten blessed ann catherine emmerich oli muistaakseni nimi tai padre pion elämään liittyvät asiat.
koen että ne eivät vahingoita ihmistä sillä eivät ole lahkoja tai kerää rahaa nämä tavalliset kirkot ja kristillisyys.
moni jooga,selvännäkijä ym.rajatieto tuttava on joutunut kamaliin ahdinkoihin,hajonnut ihmissuhteet ym.sillä saatana vaikuttaa näissä hömppä jutuissa.
ALOITA JEESUKSESTA. Muista henkimaailman asioista ei ole sinulle hyötyä, haittaa vaan.
Tämä on aika rumasti sanottu, mutta tuhoatteko te spurgut aivonne liuottimella niin pahasti että alkaa nuo yliluonnolliset asiat kiinnostaa? Mitä jos menisit opiskelemaan jotain oikeaa asiaa?
Vierailija kirjoitti:
youtubesta father spyridon pohdiskelee elämää englanniksi,on syvällistä asiaa. ehdotan kristinuskoa siinä on myös mystinen suuntaus eli idän ortodoksisuus tai katolilaisuuden luostari elämä tietämättömyyden pilvi kirja ja pyhimysten kertomukset ja mystiset kokemukset. vaikka olen itse luterilainen olen kokenut mystisiä asioita uskon elämässä.
youtubesta voi tutustua uskonnolllisten mystikoiden elämään kuten blessed ann catherine emmerich oli muistaakseni nimi tai padre pion elämään liittyvät asiat.
koen että ne eivät vahingoita ihmistä sillä eivät ole lahkoja tai kerää rahaa nämä tavalliset kirkot ja kristillisyys.
moni jooga,selvännäkijä ym.rajatieto tuttava on joutunut kamaliin ahdinkoihin,hajonnut ihmissuhteet ym.sillä saatana vaikuttaa näissä hömppä jutuissa.
Te kristityt olette yhtä pihalla kuin new age joogahihhulit, kolikon kaksi puolta
Jätä ensimmäisenä alkoholi. Parin kuukauden päästä tuntuu jo ihan toiselta. Sitten vasta kun olet ns. selväpäinen, voit alkaa tosissasi miettiä minkälaista henkisyyttä kaipaat ja tarvitset.
Ootko kokeillu lukea hengellistä kirjallisuutta? Esim Tommy Hellsten käsittelee just noita aiheita joista kirjoitit monissa kirjoissaan ja on toiminut itselle ainakin hyvänä peilinä pohdinnoille. Hän edustaa kristillistä mystiikkaa.
Elämän merkityksellisyyden kokemusta jos tahdot vahvistaa niin suosittelen lukemaan Frank Martelan tutkimusta, 2020 tais ilmestyä ihan uus kirjakin. Eli jos tieteellinen näkökulma kiinnostaa.
Yksin ei kannata jäädä. Jos kiinnostaa niin aikuisrippikoulussa tai alfassa voi ainakin pohtia suhdettaan elämän tarkoitukseen ja spiritualiteettiä koskeviin asioihin, vaikka ei sit päätyiskään lopulta mihinkään kristilliseen. Tuossa yks hyvä vaihtoehto:
Abraham Hicks! YouTubesta löytyy.
Riippuu paljonko sulla on paalua päällä? Skientologit auttavat sinut sopuhinnasta kehittymisen alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloita vaikka Saatanasta. Pimeyden ruhtinas kyllä ruokkii sielusi nälkää mielellään.
Juuri tällaisia ihmisiä inhoan tai en voi ymmärtää ajatusmaailmaanne.
Ap
No miksi ei vanha kunnon uskonto vaikka lutterilaisuus sitten käy?
"Tämä on aika rumasti sanottu, mutta tuhoatteko te spurgut aivonne liuottimella niin pahasti että alkaa nuo yliluonnolliset asiat kiinnostaa? Mitä jos menisit opiskelemaan jotain oikeaa asiaa?"
Elämä tuntuisi tyhjältä jos se koostuisi vain pelkästään maallisista asioista. Ihminen tarvitsee, ainakin monet, myös henkisiä asioita ja arvoja. Ainakaan siinä ei menetä mitään. Monet haluavat ajatella asioista avarakatseisesti, ymmärtää elämää ja kasvaa ihmisenä. Henkisyys tarjoaa tietoa ja näkemyksiä. Ei ole myöskään tarkoitus että jätettäisiin tämä maallinen elämä elämättä ja opinnot suoritettamatta.
Suomeksi löytyy ainakin Keskusteluja Jumalan kanssa, Mikael-kirjat, Anita Moorjani, joista voi aloittaa.
Olen itse ollut henkisellä, mystisellä polulla tietoisesti teini-iästä lähtien, tosin olin jo lapsena kiinnostunut kaikesta yliluonnollisesta aikavääristymistä ufoihin ja kryptisistä eläimistä kummitteluun. Itse olen vain lukenut, lukenut ja lukenut. Ja lukenut vähän lisää. Mutta lukeminen sopii minulle. Jos joku kirja tai ajatus ei ole tuntunut hyvälle, olen antanut sen olla ja siirtynyt johonkin toiseen.
Kehitys ei pääty koskaan eikä tarvitsekaan löytää mitään sellaista tiettyä pistettä, että "Nyt, tässä se on, pidän tästä hampaat irvessä kiinni".
Henkisyyttä ja mystisyyttä voi lähteä hakemaan niin, niin, niin monesta suunnasta! Suomenusko, aasialaiset uskonnot buddhalaisuudesta taolaisuuteen, hinduismi, menneet elämät, reiki ja energiaparannus, kiinalainen lääketiede, horoskoopit joissa niissäkin on sen miljoona suuntausta, ennustusvälineet korteista riimuihin, loitsut, sinetit, kynttilämagia, kummitukset, kuolemanjälkeinen elämä ja kuolemanrajakokemukset, mindfulness, jooga josta löytyy useita eri suuntauksia, kamppailulajit henkisyyden kautta, taide henkisyyden kautta, musiikki henkisyyden kautta, ylipäätään kaikenlainen luovuus, itsetutkiskelu, persoonatyypit, matemaattinen henkisyys, ylösnousseet mestarit, voimaeläimet, henkioppaat, manifestointi.... Hengästyttävän paljon vaihtoehtoja, joita tutkia ja katsella, mikä tuntuisi omalle.
Tärkeintä minusta on suunta, joka tekee elämästä jollain tavalla itselle parempaa, iloisempaa, onnellisempaa. Edes rahtusen verran :) Mitään ei tarvitse suorittaa, jos se ei tunnu hyvälle. Mystisyyden ja henkisyyden pääpointti on löytää itsensä ja tulla itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Aloita meditointi. Meditointi auttaa avaamaan kolmatta silmää, joka on portti ns yliluonnolisuuteen. Lue spirituualista kirjallisuutta. Katso YouTube kanavia aiheesta (Aaron Doughtyn kanava on tosi kattava jos on kiinnostunut näistä asioista)
Joo ja sillä yliluonnollisella silmälläsikin näet että elät nyt ja tärkeintä olisi tehdä se rakkaudellismoraalisin periaattein. Kristillisesti, sillä mainitut kirjailijat ym ovat vain kirjailijoita, viihdettä lähinnä. Muuta et tarvitse, vai mitä kuvittelet saavuttavasi henkisellä kehittymisellä. Saatanapooli korostaa ihmisen mukamas omavoipaisuutta ja ylpeyttä, harhainen tie.
kundaalijooga on todella tehokasta! Auttaa avaamaan kehon lukkiutuneita energiakeskuksia (chakroja) kun kundaliinienergia virtaa vapaasti niin silloin olet yhteydessä universumiin, intuitiosi kasvaa, löydät elämän tarkoituksesi ja pääset egosta eroon. Muukin jooga auttaa jossain määrin jos kundaliinijooga ei tunnu omalta polulta. Toinen mitä suosittelen on pranayama hengitysharjoitukset.