Haluaisin omistautua "yliluonnollisille" ja mystisille asioille elämässäni. Mistä aloitan?
Tämä maallinen elämäntyyli alkaa olemaan itselleni aivan merkityksetöntä enkä vain saa otetta mistään.
Olen masentunut ja alkoholisoitunut, aivan valmis vaikka kuolemaan jos ei tässä ihmeempiä tapahdu.
Mystiset asiat ovat kuitenkin aina kiinnostaneet kuten henkioppaat, edellinen elämä, elämän tarkoitus jne.
Tahdon tukeutua sinne puolelle jos saisin viimein sen tunteen, että tässä on jotain elämisen arvoista. elämää suurempaa tarkoitusta.
Aivan sama jos joku tulee pitämään minua ties millaisena hörhönä mutta jos se on "portti" kadotettuun elämäniloon niin olen valmis sen syvällisyyksiin sukeltamaan ihan itseni vuoksi.
Tahdon taas tuntea olevani osa elämää, nauttia luonnon tuoksuista, katsoa tätä elämää lapsen silmin ja olla vilpitön sekä nöyrä sekä kanssaihmisiä että omaa elämääni kohtaan.
Valitettavasti olen täysin suistunut henkiseltä polulta(jonne pääsin) mutta sitten tuli ikäviä tapahtumaketjuja ja jäin jonnekkin surujeni keskiöön.
Tahdon muuttua ja muutun vaikka lapselliseksi mielummin kun aikuiseksi näkemässä elämän varjopuolet.
Mistä alottaisin?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko englantia? Materiaalia on vaikka kuinka, ja voin laittaa ehdotuksia kirjoista.
Hieman hävettää mutta en ole kovin hyvä englannissa. Ymmärrän kyllä mutta hankalammat sanat ovat aivan hepreaa. Laita vain vinkkejä. Ehkä asia on nyt minulle niin tärkeä, että aloitan suomentamaan tekstejä itsenäisesti. Menee siinäkin sitten aikaa, tulee oppia ja jää paheet sivummalle. Olisi jotain josta tarttua taas kiinni.
Ap
Ok. Voi mennä liian hankalaksi ja innostus laantua, jos kielen ymmärtäminen vie kaiken energian. Olisin ehdottanut Sandra Ingermania, Clarissa Pinkola Estesiä, Krystal Aranyania, Sonia Choquettea, Susan Shumskya, Glennon Doylea, Israel Regardieta, Christopher Penczakia, Gabriyell Saromia, Donald Michael Kraigia ja Draja Mickaharicia. En tiedä, onko kenenkään teoksia suomennettu, mutta voit itse vielä tarkistaa asian. En itse valitettavasti ehdi tekemään työtä puolestasi.
Sen verran kuitenkin sanon, ettei kannata hakeutua mihinkään ryhmään tässä vaiheessa. Ymmärrän, että kaipaat yhteisöä, välittämistä ja omaa heimoa, mutta tunnut olevan niin herkässä tilassa, että sinulla on vaarana ajautua epämääräisiin porukoihin, joissa esiintyy hyväksikäyttöä, haitallista käytöstä ja harhaanjohtavia oppeja.
Henkinen tie pitää kulkea pitkälti yksin. Toki samanhenkisistä ihmisistä voi saada hyviä ystäviä, tukea ja apua, mutta suosittelen, että perehdyt asioihin ensin omin päin ja mietit kaikenlaisia yhteisöjä vasta myöhemmin.
Kiitos.
Valitettavasti en löytänyt kyseisiltä kirjailijoilta suomennettuja versioita.
Ymmärrän mitä tarkoitat enkä vielä mihinkään yhteisöön ole menossakaan. Haen tässä suuntaa ja jotain turvaa tulevaan. Asioita joita voin rauhassa pohdiskella ja saada näkökulmia. Arvoja joiden mukaisesti voisin saada kipinän taas syttymään henkisellä tasolla.
Olen sen kokenut ja muistan olleeni erittäin onnellinen henkisellä polullani mutta valitettavasti astuin harhaan, löysin elämääni huonoja ihmissuhteita jotka saivat minut kyllä monin tavoin murtumaan ja unohtamaan itseni. Sinne aikaan jolloin seisoin omilla jaloillani on ollut todella vaikeaa löytää takaisin.
Ap
Olen ihan samassa tilanteessa, ihmissuhde vei kauaksi siitä rauhasta, missä olin ennen sitä. Mutta nyt olen ollut puoli vuotta eronnut, ja pitänyt totaalista lomaa. Kaikesta. Sellaisia vanhan minän pilkahduksia alkaa tulla.
Pitää muistaa, että ei ota mitään oppia tai aatetta sellaiseksi kynsin ja hampain seurattavaksi asiaksi, vaan keskittyy niihin hyviin, omaa ajattelua herättäviin puoliin. Kaikessa hengellisessä ja henkisessä on yleensä hyvä ydin, mutta siihen ympärille tuppaa kertyä ja kehittyä kaikenlaista ylimääräistä, osa hyvää ja osa roskaa.
Mun kaveri uskoi kaikkiin huuhaa -juttuihin ja nyt on jaksaminen ja kärsivällisyys heikentyneet hirveästi. Tuntee olonsa koko ajan vihaiseksi ja katkeraksi, kokee itsensä ei-arvostetuksi eikä viitsisi nähdä vaivaa minkään eteen. En sitten tiedä kumpi oli ensin, nuo oireet vai huuhaa...
Itse henkistelin ikävuosina 19-22 ja pitkälti se oli hukkaan heitettyä aikaa ja nyt kauempaa katsottuna erittäin vahingollisia ihmissuhteita. Perinteiseen tapaan henkisyydellä perusteltiin, miten tavalliset säännöt eivät meihin päde ja oikeuttivat siis kaltoinkohteluun, minkä hyväksyin. Lamaannuin ja traumasta palautuminen kesti aika kauan. Nyt vuosia myöhemmin elämässäni ei ole mitään "ratkaisua" sen enempää. Tärkeää on pitää huolta itsestään ja tehdä arvojensa pohjaisia sekä järkeviä valintoja (intuitiota kyllä kannattaa käyttää päätöksenteossa). Aion voimavarojeni mukaan auttaa esimerkiksi kaltoinkohdeltuja luontokappaleita ja elää yksinkertaista elämää. Toivon, että kuoleman koittaessa pääsen hyvään paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisit ehkä kiinnostua suomalaisesta muinaisuskosta eli suomenuskosta, vaikket mihinkään yhteisöön liittyisikään.
Tietoa löytyy esim. Taivaannaulan sivuilta tai Karhun kansan sivuilta. Myös Lehto ry.:llä on sivusto luonnonuskonnoista.
Minua sykähdytti aikanaan Taivaannaulan sivuilta löytyvä kooste "Esivanhempien puu - Kirjoituksia suomalaisesta uskomusperinteestä". PDF löytyy ko. sanoilla googlettamalla.
Eikö tämä karhun kansan pomo ollut murhasta syytettynä? Puolisonsa kanssa?
Tutki asioita, jotka tuntuvat vetävän sinua luonnostaan puoleensa. Minä löysin Saatanan, ja sain rauhan.
Ystäväni, joka oli nuorempana todella väkivaltainen ja ahdistunut, löysi buddhalaisuuden ja on kuin toinen ihminen nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Tutki asioita, jotka tuntuvat vetävän sinua luonnostaan puoleensa. Minä löysin Saatanan, ja sain rauhan.
Ystäväni, joka oli nuorempana todella väkivaltainen ja ahdistunut, löysi buddhalaisuuden ja on kuin toinen ihminen nykyään.
Teistinen vai ateistinen satanismi? Kiinnostaa aidosti. Itsellä etsikkoaika vielä meneillään, LHP vetää puoleensa.
Ap, olen niin iloinen, että joku muukin pohtii tällaisia asioita. Kutsun itseäni etsijäksi - kenties sinäkin olet sellainen.
Itsekin suosittelen kirjallisuutta tutustumisväylänä henkisiin asioihin. Kannattaa lukea monesta eri näkökulmasta ja aatesuuntauksesta käsin kirjoitettuja teoksia, siten alkaa löytää niitä elementtejä, jotka ovat monille katsomuksille yhteisiä. Lukiessa alkaa myös muodostaa omia näkemyksiään, mikä on vain hyvä.
Aiemmin mainitulta Clarissa Pinkola Estesiltä on suomennettu kirja Naiset jotka kulkevat susien kanssa. Kyseinen teos on ollut itselleni yksi merkittävimmistä sysäyksistä henkisempään elämään. Kirjassa ei esitelty mitään valmiita totuuksia tai oppijärjestelmiä, ja koin, että vaikka teoksen tarjoama tieto on hyödyllistä ja avartavaa, tärkein siitä saamani oppi oli uudenlainen näkemisen tapa. Kirjoittajaa itseään mukaillen aloin nähdä "asioiden ytimeen ja niiden taakse". Miesnäkökulmasta on kirjoitettu vastaavanlainen teos, nimeltään Rautahannu. Olen lukenut senkin, mutta enemmän sain irti Pinkola Estesin kirjasta.
Suosittelen lukemaan myös kaunokirjallisuutta (erityisesti runoutta), jossa käsitellään näitä aiheita, esimerkiksi Walt Whitmania, Rumia, Kahlil Gibrania jne. Paulo Coelho jakaa mielipiteitä, joten en suosittele sitä varauksetta. Hermann Hessen romaanissa Siddartha käsitellään valaistumista.
Toinen ehdotukseni on meditaatio. Yksinkertaisestikin toteutettuna se tyynnyttää mielen, ja elämä alkaa näyttää valoisammalta. Vaikka meditaation aikana ei mitään ihmeellisiä tuntemuksia kokisikaan, se vaikuttaa aivotoimintaan ja siten uusien ajatustapojen omaksumiseen.
Ymmärrän yhteisön kaipuun. Omaa katsomusta etsiessä on kuitenkin se vaara, että joutuu imaistuksi johonkin yhteisöön, joka ei tue henkistä kasvuasi - pahimmillaan kulttiin, paremmassa tapauksessa riitaisaan meditaatioryhmään. Löydät kyllä heimosi tai he löytävät sinut, kun sen aika on. <3
Kannattaa tutkia itsenäisesti asioita. Suomenkielistä (suomennettua) kirjallisuutta on vaikka kuinka paljon. Löytyy esim. kirjastoista.
Ei kannata hurahtaa mihinkään lahkoon tai sellaiseen. Ei mihinkään tiettyyn uskontoon myöskään. Niissä ei henkisyyttä ja henkistä kehitystä ymmärretä kovinkaan syvällisesti.
Kun tutkit asioita, esitä kriittisiä kysymyksiä ja etsi niihin vastauksia. Mitään ei kannata ottaa valmiiksi pureskeltuna, tai uskoa sokeasti. Asiat pitäisi omakohtaisesti todeta tosiksi. Suosittelen kysymään itseltäsi, mitä on todellinen henkinen kehitys, ottamaan siitä selvää ja keskittymään sen ymmärtämiseen yhä suuremmin ja suuremmin. Onnea matkaan!
Koita nyt vaikka ensin paneutua Vihreän puolueen logiikkaan. On mystistä.......
aidon mielenrauhan saa kristinuskosta. muutakin luettavaa löytyy kuin raamattu jos se on liian vaikeaa.
Voit aloittaa vaikkapa siten, että etsit tietoa netistä haluamillasi hakusanoilla. Lisäksi kirjastosta saa aiheeseen liittyvää mielenkiintoista luettavaa. Ja jos ei jaksa kirjastoon aina raahautua, niin netin kautta löytyy myös e-kirjoja luettavaksi. Itse olen ollut näistä asioista kiinnostunut viimeiset 30 vuotta, ja tutkittavaa sekä mielenkiintoisia juttuja on näitten vuosien aikana löytynyt runsaasti, että varmasti ei heti lopu kesken sinunkaan kohdalla.
Olen ollut kiinnostunut henkisistä asioista lapsesta saakka. Olin erittäin aktiivinen yli kymmenen vuotta nuoruudessani. Luin lähes päivittäin alan kirjoja, meditoin, kävin tapahtumissa, kursseilla ja näkijöiden luona ahkerasti. Kun kaikki tärkeimmät asiat tulivat pääpiirteissään tutuiksi, niin kiinnostus on sen jälkeen vähän hiipunut. Uskon näihin asioihin edelleenkin mutta en ole aktiivinen harrastaja. Minulla on huuhaa kirjallisuuttakin noin 7 metriä mutta ei niitä tule enää juuri luettua. Omalla tavallaan nämä asiat kiehtovat edelleen, mutta ehkä voimavaroja ei vain ole tarpeeksi työn ym lisäksi
Aloita meditointi. Meditointi auttaa avaamaan kolmatta silmää, joka on portti ns yliluonnolisuuteen. Lue spirituualista kirjallisuutta. Katso YouTube kanavia aiheesta (Aaron Doughtyn kanava on tosi kattava jos on kiinnostunut näistä asioista)
Vierailija kirjoitti:
Katso Netflixistä sarja Surviving death, tutustu Astro.fi- sivustoon ja osallistu niille Minkkisen sessioille.
Astroa en voi suositella. Tanhua on hurahtanut salaliittoteorioihin.
Älä etsi itsesi ulkopuolelta. Käänny sisäänpäin ja kuuntele itseäsi. Voit myös heittää "Yläkertaan" yksinkertaisen pyynnön, että löydät juuri sinulle sopivat jutut juuri oikeaan aikaan.
Monessa kaupassa on lehtihyllyssä Minä Olen, Voi hyvin ja Ultra lehtiä. Selaa myös netissä. www.minaolen.fi, jne. Googleta reikihoito.
Muista olla kriittinen ja ota vain se mikä itsellesi tuntuu oikealta. Jos joku juttu ei kolahda nyt, saatat huomata myöhemmin sen resonoivan.
Onnea matkaan! Tämä on antoisa ja tervehdyttävä tie. Ja aina on uutta opittavaa. Minä olen löytänyt elämäntarkoituksen ja vapautunut monista peloista.
Vaikka ei uskoisikaan jonkinlaiseen jumalaan tai vastaavaan, kannattaa mielestäni ensin pyytää hyvää suojausta "ylhäältä" ja sitten (vaikka itsensä suggeroimalla) uskoa, että suojaus toimii. Tämä koskee kyllä kaikkia ihmisiä.
Suomenkielistä kirjallisuutta on nykyään paljon. Kirjastoista voi nykytilanteessakin varata ja noutaa varauksia.
Kyllähän sitä puhetta, tekstiä ja oppeja riittää henkisellä saralla. Kaikkea ei voi uskoa yhtä aikaa, eikä ole toki tarkoituskaan. Ota sieltä se, mikä itsellesi tuntuu kolahtavan ja mistä on apua. Järkeä saa käyttää näissäkin asioissa. Aidot viestit ja asiat ovat rakkaudellisia ja rauhaa tuovia, eivät pelottelevia tai jonkun tyypin egoistiseen vallankäyttöön pyrkiviä.
Kannattaa liikkua luonnossa (ilman puhelinta kädessä tietenkin) ja käyttää kaikkia aisteja. Luonnonhenkiäkin on.
Sinua rakastetaan. Rakasta itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Mä itse oon löytänyt henkisen kodin buddhalaisuudesta, vaikken kuulukaan yhteisöön. Jotenkin luonnollinen tapa elää elämää, ja oppii hyväksymään kärsimyksen osaksi elämää, eikä pakene sitä.
itse opin kanssa meditoimaan buddhalaisuuden kautta. Buddhalaiset ovat siitä hyvä uskonto, että he eivät tuputa uskontoaan eikä yritä käännyttää sinua vaikka osallistut heidän toimintaansa. On enemmän kyse sisäisen mielenrauhan löytämisestä ja muiden rakastamista.
Tantra Jooga
Se voisi sopia sulle hyvin :D
Minä olen -messut
Minä olen - lehti
Seuraa tapahtumia ja etsi.
Kyllä opettaja löytyy, kun oppilas on valmis!
Voisit ehkä kiinnostua suomalaisesta muinaisuskosta eli suomenuskosta, vaikket mihinkään yhteisöön liittyisikään.
Tietoa löytyy esim. Taivaannaulan sivuilta tai Karhun kansan sivuilta. Myös Lehto ry.:llä on sivusto luonnonuskonnoista.
Minua sykähdytti aikanaan Taivaannaulan sivuilta löytyvä kooste "Esivanhempien puu - Kirjoituksia suomalaisesta uskomusperinteestä". PDF löytyy ko. sanoilla googlettamalla.