Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pettynyt maailmaan ja ihmiskuntaan

Vierailija
28.02.2021 |

Minulla on tilanne ihan hyvin ja varmasti minulla on liikaa aikaa pohtia ja murehtia kaikenlaisia asioita. Kaikilla, esimerkiksi sellaisilla joilla on perheet, ei välttämättä ole aikaa tai kiiinnostusta murehtia liikaa. Perhe, lähipiiri ja sen hyvinvointi on tietenkin se asia mistä kaikki välittävät eniten. Se on tietenkin normaalia.

Mutta joka päivä kun luen uutisia löydän vain lisää epäkohtia joka puolelta.

Ihan jo esimerkiksi tältä päivältä, en erityisesti kannata vihreitä tai vasemmistoa, mutta sen tiedän, että he ovat aina olleet heikon ihmisen puolella. Luulisi, että nyt olisi sellainen hallitus, että esim. perheväkivaltaan puututtaisiin ja saataisiin jotain aikaiseksi, mutta ei, mitään ei tapahdu. Luulisi, että kiusaamiselle tehtäisiin jotain, ei, mitään ei tapahdu.

Suomen oikeusjärjestelmä on ja pysyy sellaisena kuin se on, muutoksia ei vain tapahdu. Vuosikymmenet kuluvat, hallitukset vaihtuvat, ihmiset eläköityvät ja päätyvät manan majoille, mutta mikään ei muutu. Välillä tuntuu, kun kukaan ei _oikeasti_ välittäisi yhtään mistään mitään. Kaikki vain elävät sen oman elämänsä perheensä kanssa, vähemmän välittäen siitä mitä ympärillä tapahtuu. Ja kun aika itsestä jättää niin on aivan sama mitä tuli tehtyä ja vielä vähemmän on merkitystä sillä mitä tulee tapahtumaan.

Tämä yllä oleva teksti aika pitkälti kuvaa mun ajatusmaisemaa ihmiskunnan tämän hetken tilasta ja on vain yksi esimerkki. Olisipa joku lääke jolla unohtaa kaikki tai kyky olla vain välittämättä.

Minun uskoni suomalaiseen oikeusjärjestelmään on esimerkiksi täysin menetetty, vaikka sen pitäisi olla "maailman aatelia".

Ihmiskunta haluaa ylläpitää vain kulisseja, tärkeintä on että kaikki näyttää hyvältä isossa kuvassa, mutta mitä takaa paljastuu onkin sitten toinen asia. Näin maailma toimii tällä hetkellä ja on vain ajan kysymys, että milloin ja miten se loppuu.

Kirjoittaisin tähän myös pitkät tarinat nykyisestä somekulttuurista ja virtuaalivaluutoista, mutta jutusta tulisi vain liian pitkä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007829298.html

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen oikeusjärjestelmästä on monella suuret kuvitelmat. Niin oli minullakin. Suurin ongelma meillä on se, että rangaistusasteikkojen alapäät ovat niin alhaalla. Siksi raiskaajille jne. annetaan ehdollista eli ei mitään. Tuo alapää pitäisi saada hilattua ylös.

Lakiin on harkittu lievennyksiä naisten tekemiin itsepuolustustappoihin ja hallitusohjelmassa on naisiin kohdistuvan väkivallan vähentäminen (myös miehiin kohdistuvan). Siis Istanbulin sopimuksen vaatima parempi toteutus.

Suomi on joissain laeissa jopa huonompi kuin joku kehitysmaa, joka on saanut kirjoittaa ensimmäiset lakinsa puhtaalta pöydältä nykyaikana.

Vierailija
2/4 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uutenahan on tulossa koventamisperuste, mikäli rikoksen motiivina on sukupuoli.

Tosin oma mielipiteeni on, että tämä on ensisijaisesti muunsukupuolisten suojeluun tarkoitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet!!!

Vierailija
4/4 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreätkö heikkojen asialla? Nehän ajaa tätä is lam iin integroitumista ja ilmastohuuhaata, joka on kylläkin eliitin a ge ndaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi