Christiane F:n (Huumeasema Zoo) tarinasta on tehty nyt myös televisiosarja. Alkaa ilmeisesti tänään
Kommentit (12)
Luin yläasteella, ja jäi kyllä mieleen. Kiitos vinkistä, pitääpä tutustua. Kirjan lukemisesta minulla on jo lähes 30 vuotta, joten jännä nähdä millainen sarja on tehty.
En koskaan unohda tätä Ylen kuunnelmaa.
Tuli se esiteininä luettua. Harmi, että sarja tulee maksullisesta palvelusta, en pääse näkemään.
Jep, silloin joskus 40 vuotta sitten, kun se julkaistiin.
Minäkin luin Zoon lapsena 80-luvulla ja tuon myöhempien aikojen kirjan pari vuotta sitten. ap
Joo, olen lukenut kirjan pariin kertaan ja nähnyt sen elokuvankin (jossa on David Bowie).
Jos ihan kliinisesti tarkastelee, niin aika sairasta, että huumeidenkäyttäjästä ja prostituoidusta voi tulla tähti.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihan kliinisesti tarkastelee, niin aika sairasta, että huumeidenkäyttäjästä ja prostituoidusta voi tulla tähti.
Voimaantumista ennen koko käsitteen keksimistä.
Luin kirjan 80-luvulla ja olen nähnyt myös elokuvan. Tampereella oli Itsenäisyydenkadulla elokuvateatteri, jossa tuo elokuva oli jostain syystä lähes vakio-ohjelmistoa tuohon aikaan.
Myöhemmin muistan lukeneeni lehtijutun Christane F:stä. Hän käytti edelleen huumeita ja olohuoneessa oli ruumisarkku keskellä lattiaa.
Minkälainen sarja on? Kertooko 80-luvusta vai onko päivitetty 2000-luvulle?
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen lukenut kirjan pariin kertaan ja nähnyt sen elokuvankin (jossa on David Bowie).
Leffa oli aikoinaan todella vaikuttava ja se musiikki (Bowien?) erityisesti! Sopi hyvin nuorille, jotka miettivät kannattaako kokeilla huumeita..
Luin myös Christianen toisen kirjan myöhemmiltä ajoilta, mutta sitä ei ollut kiva lukea, koska hän oli yhä huumekoukussa ja kuvat puhuivat puolestaan.