MIKSI kouluja ei siirretä nyt etäopetukseen?
Ihan hullua miettiä ulkona liikkumiseen rajoituksia kun koulut ja päiväkodit pysyvät auki...
Kommentit (24)
Miksi pitäisi?
Jo nyt tämä korona-vouhotus on niin syvältä!
Tauti on niin vakava, ettei suurin osa tartunnan saaneista tiedä koskaan sairastaneensa sitä.
Viime keväänä vanhemmat eivät enää antaneet lastensa mennä kouluun. Nyt se ei ole enää monella vaihtoehto, koska he totesivat että etäkoulu työllistää eniten vanhempia. Minä olen tehnyt etätöitä muutaman kuukauden. Luojan kiitos alakouluja ei pistetä etään. Olin todella lujilla oman työn, lasten koulun ja ruokahuollon ristitulessa. En varmaan jaksaisi enää toista kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Viime keväänä vanhemmat eivät enää antaneet lastensa mennä kouluun. Nyt se ei ole enää monella vaihtoehto, koska he totesivat että etäkoulu työllistää eniten vanhempia. Minä olen tehnyt etätöitä muutaman kuukauden. Luojan kiitos alakouluja ei pistetä etään. Olin todella lujilla oman työn, lasten koulun ja ruokahuollon ristitulessa. En varmaan jaksaisi enää toista kertaa.
Näin minäkin ajattelin, mutta nyt se toinen kerta tulee. Pelkään, että se venyy pitkälle kevääseen.
Lapset kuljettaa brittimuunnoksen tehokkaasti perheisiin. Kohta ollaan kusessa
Totta kai viime keväänä jokainen vanhempi joutui koville. Mutta on tässä jo ollut aikaa toipua. Rankkuudesta huolimatta otan silti mieluummin turvallisuuden kuin sen, että joka päivä pelkää, että tulikohan se korona tänään koulusta kotiin.
Tarvitseeko tätä joka viikko täällä kysyä? Jos ajattelette omilla aivoillanne, ymmärrätte kyllä syyt.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai viime keväänä jokainen vanhempi joutui koville. Mutta on tässä jo ollut aikaa toipua. Rankkuudesta huolimatta otan silti mieluummin turvallisuuden kuin sen, että joka päivä pelkää, että tulikohan se korona tänään koulusta kotiin.
Kenellä on, kenellä ei. Mun työtä ei ole tarkoitettu tehtäväksi etänä, etänä silti olen sitä jo pitkään joutunut tekemään. Paljon pidempää päivää kuin normaalisti. Oon ihan puhki jo muutenkin, saati jos tässä pitää alkaa lasten koulua organisoimaan, ja sitä jatkuvaa ruoanlaittoa. Jostain pitää tinkiä. Onko se sitten oma työ, vai jätänkö lapset oman onnensa nojaan. Toivottavasti alakoulun opettajat hoitavat oman tonttinsa paremmin kuin viime keväänä. Alkaa on ollut valmistautua.
Mun peruskoululainen siirtyi etään jo monta viikkoa sitten. Ensi viikoksi on haettu etä. Sitten on se kolme viikkoa.
Huhtikuu ja toukokuu pitää katsoa sittwn erikseen.
Vierailija kirjoitti:
- Opettajat kertovat oppilaille, ettei etäopetus ole lomaa
- Opettajat näyttävät oppilaille, kuinka tehtävät palautetaan
- Oppilaat hakevat koulukirjansa kotiin
- Jotkut saavat koululta lainaksi tietokoneen tehtäviä varten etäopetuksen ajaksi
Onhan yläasteet menossa etäopiskeluun
Mina menna kouluun huomenna eka paiva soomi koulus
Tykkään uusista kamuista minulla olla parta niilla ei mutta se ei haitta mun elamaa kun saan kelalta rahaa
TE KIUSAATTE MUA KU ETTE VASTA MULLE
MINA OLLA SURULINEN NUTTEN
KIHARAPENIS ON KIVA KOSKA SE AINA VASTA MULLE TAALLA KOMMENTEISA
mina olla uusi soomen kansalainen
Kouluista jaetaan mikroateriat. Jos se ei kelpaa eikä lapsi osaa tehdä omia ruokiaan niin sitten se on vanhemman vain jaksettava ruokahuoltaa!
Vierailija kirjoitti:
Kouluista jaetaan mikroateriat. Jos se ei kelpaa eikä lapsi osaa tehdä omia ruokiaan niin sitten se on vanhemman vain jaksettava ruokahuoltaa!
Jos jaetaan. Viikkoja meni keväällä ennen kuin alettiin jakaa yhtään mitään. Toivottavasti tämäKIN toimii nyt paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ole sinä hiljaa miksi haukuit mua äsken
Siksi, koska poliitikot keräävät moraaliposeerauspisteitä muutaman ongelmatapauksen varjolla.
Kohta brittimuunnis räjähtää silmille, kun lapset tuovat sitä koulujen välityksellä.
Koulu pitäisi olla opiskelua varten, eikä päivähoitoa ja ruokintaa sosiaalitapauksille.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska poliitikot keräävät moraaliposeerauspisteitä muutaman ongelmatapauksen varjolla.
Kohta brittimuunnis räjähtää silmille, kun lapset tuovat sitä koulujen välityksellä.
Koulu pitäisi olla opiskelua varten, eikä päivähoitoa ja ruokintaa sosiaalitapauksille.
Ja paradoksaalisesti, näitä sosiaalitapauksia etäkoulu ei kyllä haittaa pätkän vertaa. Kyllä nämä uupuneet ovat ihan toisia tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jaetaan. Viikkoja meni keväällä ennen kuin alettiin jakaa yhtään mitään. Toivottavasti tämäKIN toimii nyt paremmin.
Onhan se nyt selvää, että ruuanjakelu lähtee nyt sujuvammin käyntiin, kun se ei ole enää täysin uusi juttu, joka pitää luoda tyhjästä.
- Opettajat kertovat oppilaille, ettei etäopetus ole lomaa
- Opettajat näyttävät oppilaille, kuinka tehtävät palautetaan
- Oppilaat hakevat koulukirjansa kotiin
- Jotkut saavat koululta lainaksi tietokoneen tehtäviä varten etäopetuksen ajaksi