Muita, jotka eivät ymmärrä poskipunan pointtia? Miksi kukaan haluaisi näyttää punehtuneelta?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Kaiken meikin huomaa iholla. Myös ne " aavistukset". On itsensä huijaamista luulla ettei huomaa.
Tietenkin huomaa, jos menee naamatusten töllöttämään. Mutta onhan punalaikkuinen ja muuten vitivalkoinen iho mustine silmänalusineen huomattavasti kauniimpi, kun siihen laitetaan sopiva ja huomiota herättämätön meikki.
Ei tarkoita mitään Kim K:n mattaa, varjostusta ja 5 tunnin sessiota, vaan hyvän pohjatyön eli puhdistuksen jne. jälkeistä tasaamista. Ammattimeikkaajat näyttävät aina tuon poskipunoituksenkin jotenkin laittavan, ja sutivat vielä leuan ja otsankin. Kukaan ei ole pelleltä vielä näyttänyt.
Jos meinaa luonnostaan punastua niin poskipunalla sen voi peittää, kun näyttää punastuneelta koko ajan. Näin kukaan ei huomaa oikeaa punastumista.
Suositus on laittaa hieman enemmän poskipunaa, jos joutuu lähelle ihastustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua naurattaa nämä häivähdykset, aavistukset ja sipaisut. Niitä käytetään meikkitutoriaaleissakin ja aina lopputulos on meikkinaamio
Sama kuin näillä ketkä laittaa botoxia, fillereitä ym. Aina uskovat, että lopputulos on muka luonnollinen. Ei se koskaan ole.
Minä näytän kevyesti meikatulta. Ei se meikkaaminen kovin luonnotontakaan ole. Ei tulisi mieleenkään, ettei joku ymmärrä, että olen käyttänyt meikkiä.
Meikkivoide ilman poskipunaa tai aurinkopuuteria näyttää helposti vahamaiselta. Näitä kyllä näkee, samoin niitä, jotka meikkaavat ulkoilmaan kuin televisiokuvauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua naurattaa nämä häivähdykset, aavistukset ja sipaisut. Niitä käytetään meikkitutoriaaleissakin ja aina lopputulos on meikkinaamio
Sama kuin näillä ketkä laittaa botoxia, fillereitä ym. Aina uskovat, että lopputulos on muka luonnollinen. Ei se koskaan ole.
Minä näytän kevyesti meikatulta. Ei se meikkaaminen kovin luonnotontakaan ole. Ei tulisi mieleenkään, ettei joku ymmärrä, että olen käyttänyt meikkiä.
Meikkivoide ilman poskipunaa tai aurinkopuuteria näyttää helposti vahamaiselta. Näitä kyllä näkee, samoin niitä, jotka meikkaavat ulkoilmaan kuin televisiokuvauksiin.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kahdeksankymmentäluvulla opettaja, jolla oli maalatut vaaleanpunaiset kohdat poskipäissä.
Mulla kans :) Lisäksi kissoiksi vedetyt eyelinerit ja turkoosia luomiväriä. Tukassa vinha tupeeraus. Minihame ja tekonahkasaappaat yli polven. Aivan fantastinen ruotsinmaikka, kaikkien suosikki. Sai hiljaiseksi pelkällä vilkaisulla. Luokan pahiksetkin tais oppia ruotsia.
Itse tykkään persikkaisista poskipunista. Esim. tällaisesta:
https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fimages.fitne…
ja
https://blogit-cdn.a-lehdet.fi/uploads/sites/68/2015/08/LilyLolo_LaidBa…
(Alempi kuva Karkkipäivä-blogista.)
Toinen hyvä on tästä hieman rusehtavammat, eli vähän lähempänä ihon väriä olevat ns. nudeposkipunat. Ainakin Lumenelta löytyy sellainen.
Nuori tyttö ja punaiset posket. Mikäli et ole kiinnostunut pussailemaan, niin et ole sinut itsesi kanssa vaan lesboja vihaava ämmä.
Olen käyttänyt ennen silleen luonnollisesti meikaten et punaa on vaan vähäsen.. Se jotenkin tekee freesimmän raikkaamman olon. Enää en meikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja suurin osa unohtaa häivyttää kaulaa kohti.
Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Voisit yllättyä kun saisit tietää ketkä kaikki käyttävät. Juju on siinä, että on osaava laittaja. Ei mun kasvoja katsoessa pysty sanomaan että botoxia on laitettu koska olen täysin luonnollisen näköinen. Sen sijaan olen saanut kommentteja siitä miten freesiltä näytän.
Meikillä korostan kasvojen parhaita puolia ja häivytän huonoja ja teen varjostuksia. Yritän tehdä ihosta tasaisemman ja kauniimman.
Itse taas en ole ikinä tajunnut suomalaista meikkaustyyliä levittää koko kasvoille meikkivoidetta ja puuteria, mutta jättää poskipuna väliin. Kasvot näyttää elottomalta ja pakkeloidulta!
Siitä tulee mieleen Dallas ja Dynastia ajat.
Ei luonnollista meikkiä ole olemassakaan. Se nyt vain on fakta. Olen ihan vierestä seurannut ammattimeikkaajienkin työtä ja " luonnollisestakin" meikistä näkyy monen metrin päähän et meikattu on, ei naturelli.
Kaikki piirteiden korostus erottuu kyllä meikiksi.
En tajua miksi meikkaajille tämä totuus on niin arka paikka.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä on teidän mielestä parhaita poskipunia?
Päivämeikissä skippaan yleensä meikkivoiteen ja puuterin, joten suosin voidemaista poskipunaa. Mitään lempparituotemerkkiä ei ole vaan käytän milloin mitäkin. Tällä hetkellä käytössäni on Sephora alelaarista löytynyt Dinoplatz Too Cool for School ilman: https://www.dreamstocreations.com/2017/04/too-cool-for-school-dinoplatz… Käytän tätä ilman applikaattori-osaa, otan pienen määrän sormenpäähän ja levitän suoraan kasvoille.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas en ole ikinä tajunnut suomalaista meikkaustyyliä levittää koko kasvoille meikkivoidetta ja puuteria, mutta jättää poskipuna väliin. Kasvot näyttää elottomalta ja pakkeloidulta!
Eli laitat monta kerrosta peittämään sitä, että alempi kerros näyttää liian pakkeloidulta?
Miltäköhän se lopputulos sit näyttää apua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli laitat monta kerrosta peittämään sitä, että alempi kerros näyttää liian pakkeloidulta?
Miltäköhän se lopputulos sit näyttää apua...
Pohjameikkiini kuuluu arkisin peitevoide sekä poskipuna, joten ei ole mitään alempaa kerrosta.
Tarkoitin sitä, että monen käsitys tavallisesta pohjameikistä on laittaa kunnon kerros mattameikkivoidetta ja puuteria päälle, jotta saadaan epäpuhtaudet ja värivirheet piiloon. Sitten ei kuitenkaan käytetä poskipunaa tai sipaistaan aurinkopuuteria poskipunan tilalle. Lopputulos näyttää luonnottomalta. Sillä poskipunalla ei ole tarkoitus maalata pelleposkia vaan ainoastaan tuoda hiukan lisää väriä kasvoille.
Mäkin opin poskipunan käytön vasta noin 10 vuotta sitten 3-kymppisenä, kun odottelin lentokentällä myöhässä lähtevää lentoa. Pyörin kosmetiikkaliikkeissä ja muistaakseni Guerlainin tuote-esittelijä kysyi, voisiko laittaa mulle poskipunaa. Olin niin tylsistynyt, että annoin luvan, muutoin ei olisi onnistunut. Hän mietti tarkoin mulle sopivan sävyn ja selitti, miksi juuri se sävy sopii mun viileäpohjaiseen vaaleaan ihoon. Muistan edelleen sen tuotteen, siinä oli useampaa vaalean roosaa ja valkoista kiiltävää sävyä sekaisin vähän mosaiikkimaisesti siten, että poskipunaa otettaessa kaikki sävyt yhdistyivät. Hän myös laittoi punan yllättävän korkealle, eli ihan ohimoilta alkaen poskipäille melko kapeaan kohtaan ja pienellä siveltimellä. Sanoi, että mun ei pidä laittaa keskelle poskia, eikä viedä edes pientäkään määrää väriä silmien keskiosan yli.
Olin aina kokeillut poskipunaa ihan väärin. Vääränsävyistä (joko persikkainen tai liian punainen), levittänyt vääränlaisilla siveltimillä (liian iso) ja väärään paikkaan (liian keskelle, liian alas). Ihmekös tulos oli ollut ruma. Tuon lentokenttäepisodin jälkeen arkimeikkiini on kuulunut aina poskipuna. Ilman sitä koen näyttäväni vähän sairaalta.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin opin poskipunan käytön vasta noin 10 vuotta sitten 3-kymppisenä, kun odottelin lentokentällä myöhässä lähtevää lentoa. Pyörin kosmetiikkaliikkeissä ja muistaakseni Guerlainin tuote-esittelijä kysyi, voisiko laittaa mulle poskipunaa. Olin niin tylsistynyt, että annoin luvan, muutoin ei olisi onnistunut. Hän mietti tarkoin mulle sopivan sävyn ja selitti, miksi juuri se sävy sopii mun viileäpohjaiseen vaaleaan ihoon. Muistan edelleen sen tuotteen, siinä oli useampaa vaalean roosaa ja valkoista kiiltävää sävyä sekaisin vähän mosaiikkimaisesti siten, että poskipunaa otettaessa kaikki sävyt yhdistyivät. Hän myös laittoi punan yllättävän korkealle, eli ihan ohimoilta alkaen poskipäille melko kapeaan kohtaan ja pienellä siveltimellä. Sanoi, että mun ei pidä laittaa keskelle poskia, eikä viedä edes pientäkään määrää väriä silmien keskiosan yli.
Olin aina kokeillut poskipunaa ihan väärin. Vääränsävyistä (joko persikkainen tai liian punainen), levittänyt vääränlaisilla siveltimillä (liian iso) ja väärään paikkaan (liian keskelle, liian alas). Ihmekös tulos oli ollut ruma. Tuon lentokenttäepisodin jälkeen arkimeikkiini on kuulunut aina poskipuna. Ilman sitä koen näyttäväni vähän sairaalta.
En olisi antanut laittaa. Inhottavaa mennä meikattuna lentokoneeseen, kun on juuri pessyt naamansa lentoa varten. Mutta hyvä, että sinä hyödyit.
Mitkä on teidän mielestä parhaita poskipunia?