Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulu on aivan liian monille 12 vuotinen päivähoitopaikka!

Vierailija
28.02.2021 |

Veronmaksaja tarjoaa ruuan, jota sitäkin haukutaan eikä syödä ja muuten hengaillaan päivä siellä. Koko systeemi peruskoulussa pitäisi räjäyttää ja laittaa uusiksi. Tiukempi tahti ja kaikki höpö höpö projektit pois, niin kaikille yhteinen peruskoulu olisi käyty 7. luokan loppuun mennessä. Kannatan paluuta vanhaan oppikoulumalliin eli kun keskiarvo tarpeeksi korkea pääsee jatkamaan akateemisilla linjoilla 8-9 luokat ja sitten lukioon. Jos luvut ei maista, niin 8-9 käytännön aineita, tietotekniikkaa ja englantia. Sen jälkeen amis tai oppisopimukseen firmaan. Tätä pelleilyä on nähty jo tarpeeksi!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kannatat peruskoulupohjaa ja amista tai oppisopimusta firmassa heti peruskoulun jälkeen. Säälittävää.

Vierailija
2/6 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen malli vaatisi sen että kaikilla lapsilla olisi mahdollisuus menestyä koulussa. Niitä joilla on oppimisvaikeuksia pitäisi tukea riittävästi ja niitä joiden vanhemmat eivät panosta lastensa koulun käyntiin. Kouluihin riittävästi henkilökuntaa, että tukitoimet toteutuu ja lapsia motivoidaan etenemään elämässään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kannatat peruskoulupohjaa ja amista tai oppisopimusta firmassa heti peruskoulun jälkeen. Säälittävää.

Mikä siinä on säälittävää? Nykyään perseilijät ja heikkolahjaiset vievät opettajien ajan ja syövät työkyvyn. On tehtävä radikaali uudistus! Apukoulut takaisin ja työrauha opiskeluun kykeneville. Perseiljät omaan luokkaansa käytännön aineisiin. On kokemusta 26 v vaikean alueen yläkoulun opena. En jaksa katsella nykymenon jatkumista. Verovaroja ja aikaa tuhlataan järjettömästi nykyään.

Vierailija
4/6 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipuolinen ideologia, että kaikki oppii kaiken, kun tarpeeksi yritetään ja pakkotyönnetään on kertakaikkiaan unohdettava. Se ei ole totta eikä ole koskaan ollutkaan. Ihmisen aivot ovat jo kouluikään mennessä kehittyneet tai ei vastaanottamaan tietoa ja käyttäytymään ihmismäisesti tai sitten ei. Emme voi muuttaa aivojen toiminnan rakennetta, jos palaset on perustavanlaatuisesti sekaisin! On petosta uskotella, että jokaisesta voi tulla erinomainen jokaisessa aineessa. Ei voi. Näin ollen olisi palattava takaisin vanhaan, oppilaita oikeasti arvostavaan systeemiin nykyisen nöyryytyksen ja kouluhelvetin sijaan: Oppia tulisi annetaa ja saada turvallisessa oppilaalle sopivissa ryhmässä oppijalle sopivaan tahtiin. Nykymeno ei koskaan tule saavuttamaan tätä vaan meno pahenee vielä katastrofaaliseksi ennen kuin poliitikkojen on pakko reagoida.

Vierailija
5/6 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Itse inhosin koulua sen alusta loppuun saakka. Olin laiska ja hyvä, että pääsin ylioppilaaksi. Tekussa sen sijaan opiskelu kiinnosti sen verran, että olin jo hieman keskitasoa parempi oppilas. Työelämä sen sijaan ilmeisesti enemmän vastaa luonnettani ja kykyjäni, kun olen ollut pari vuosikymmentä esimiestehtävissä ja nykyisin konsulttihommissa, josta tienaa reilut 80.000€ vuodessa.

Vanhalla oppikoulusysteemillä olisin jäänyt apumieheksi raksalle.

Vierailija
6/6 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmyyrä kirjoitti:

No jaa. Itse inhosin koulua sen alusta loppuun saakka. Olin laiska ja hyvä, että pääsin ylioppilaaksi. Tekussa sen sijaan opiskelu kiinnosti sen verran, että olin jo hieman keskitasoa parempi oppilas. Työelämä sen sijaan ilmeisesti enemmän vastaa luonnettani ja kykyjäni, kun olen ollut pari vuosikymmentä esimiestehtävissä ja nykyisin konsulttihommissa, josta tienaa reilut 80.000€ vuodessa.

Vanhalla oppikoulusysteemillä olisin jäänyt apumieheksi raksalle.

En hae vanhaa maksullista oppikoulua vaan tietenkin opetus olisi maksutonta opiskelijalle. Rakenne vaan uusiksi. Nykymeno ei kerta kaikkiaan voi jatkua. Jotain on tehtävä ennen kuin koko homma kaatuu. Ongelmat ovat niin suuria, ettei mikään auttaja-armeija enää riitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi