Miten kalliiksi tulee syödä joka päivä marjoja 200-300 grammaa?? Jos ei siis ole ehtinyt itse poimimalla täyttää pakastinta..
Mitä marjoja kaupan pakkasesta kannattaa hamstrata?
Kommentit (39)
Riippuu marjoista. Kotimaiset mustikat maksaa pari euroa per 200 grammaa, mutta sama määrä mustaherukkaa voi olla noin 1,3 euroa. Ei ole superhalpaa, mutta ei mielestäni superkallistakaan.
Tästä sen voit laskea
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuotehaku/pakasteet/marja--ja-hedelmapaka…
Onks kotimaiset pakastemansikat mistään kotoisin?
Ainakin halvemmaksi kuin aski tupakkaa.
Mustaherukat taitaa olla halvimpia.
En vaan tajua, miksi pitäisi syödä noin paljon. Itse tekisin niin, että söisin puolet tuosta 200g pussista vaikka puuron, jugurtin tai rahkan kanssa.
Lidlissä 1.3. tarjouksessa marjasekoitus 2.99/750g.
Ja rutisijat huom. Ei ole pakko mennä ostamaan:)
Vierailija kirjoitti:
Mutta nämä ei ole kotimaisia marjoja?
Pitää kuumentaa, jos haluaa käyttää.
Kilon pussi tosi hyviä sotkamolaisia mustikoita maksoi K-kaupassa 8,99€. Mun mielestä oli kyllä todellinen löytö. Taidan käydä hakemassa koko kevääksi saman tien.
En ole laskenut mutta syön silti. En käytä kuitenkaan pakastemarjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja rutisijat huom. Ei ole pakko mennä ostamaan:)Mutta nämä ei ole kotimaisia marjoja?
Tämä kuumennusohje on kyllä vaikeatulkintainen.
Esim. Kesähelteellä pakastealtaassa oli marjasekoitus, taisi vielä lukea smoothiesekoitus. Niin raikkaan jäiset marjat olisi sopinut smoothieen heti, mutta jäipä altaaseen kuin luin että pitää kuumentaa.
Vierailija kirjoitti:
Onks kotimaiset pakastemansikat mistään kotoisin?
Samaa miettinyt. Viime kesänä torimarjat oli jotenkin vetisiä, mauttomia joutui itse hieman maukeutatmaan. Lajikkeet jalostettu isoiksi ja maku kärsinyt! Muutenkin pakastaminen vie mansikoista rakenetta, hieman vetisiä ovat sulatuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja rutisijat huom. Ei ole pakko mennä ostamaan:)Mutta nämä ei ole kotimaisia marjoja?
Esim. Kesähelteellä pakastealtaassa oli marjasekoitus, taisi vielä lukea smoothiesekoitus. Niin raikkaan jäiset marjat olisi sopinut smoothieen heti, mutta jäipä altaaseen kuin luin että pitää kuumentaa.
Ei kai se ole vaikea? Muistaakseni 2 min keittäen tai 5 min 90 asteessa, tarkista toki. Se on kyllä harmi, koska ihania pensasmustikoita saisi aika kohtuuhintaan, mutta parin minuutin keittämisen jälkeen eivät ole yhtä raikkaat ja on siinä aamukiireessä muutakin hommaan. Mikro ei käy, koska ei ole tasainen kuumennus.
Kuten joku sanoi, kotimainen mustaherukka on edullisimmasta päästä. Prismassa 1,2 € 200 gramman pussi.
Jos sinulla on jo pakastin, mikset pakasta syksyisin kotimaisia marjoja? Ulkomaisissa on ollut norovirusta ja vaikka mitä. Mustikkaa ja puolukkaa saa ostettua edullisesti syksyllä poimittuna, jos et itse pysty. Niin minä teen. Vieläkin on marjoja jäljellä ja tein eilen mustikkapiirakan. Ei tarvitse mennä pakastealtaille kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko kotimaisia?
Mua ärsyttää noi ohjeet et marjoja, vihanneksia, kasviksia ja juureksia. Sillähän sitä ihminen pärjää. Joopa joo. Syökää jäkälää ja nurmikkoa, ihan tosi ravittu ja hyvä olo. On niin raikasta!
Olen ostanut Lidlistä ihan suomalaisia pakastemarjoja. Nyt en muista hintaa kun pakkanen täynnä syksyn satoa.
Asun ulkomailla ja täällä on sesonkiaikana paljon marjoja myynnissä, on mansikkaa, vadelmaa ja puutarhamustikkaa, on karviaisia ja punaherukoita. Kukaan ei kehoita kuumentamaan niitä, eikä kukaan puhu, että niistä sairastuisi. Suomessa puhutaan, että asumani maan marjat ovat ihan saastaisia. Minusta hieman outoa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin vaikeatulkintainen, jos niiden pussissa lukee, että ne tulee kuumentaa?
Sen sijaan ne ehkä eivät sopineet sinun miettimääsi käyttötarkoitukseen, mikä ei ole sama asia kuin "vaikeatulkintainen".
Ulkomaiset pakastemarjat todellakin suositellaan noroviruksen varalta kuumentamaan ennen käyttöä. Voit jäähdyttää ne sen jälkeen ja panna jääkaappiin ja hyödyntää seuraavana aamuna. Näin minä teen.
Jos haluat käyttää marjoja jäisinä, ostat suomalaisia pakastemarjoja.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on jo pakastin, mikset pakasta syksyisin kotimaisia marjoja? Ulkomaisissa on ollut norovirusta ja vaikka mitä.
Miksen ole niistä sairastunut täällä ulkomailla 20 vuoden aikana, en itse, ei perheeni, eikä tuttuni. Tuntuu niin oudolta, miten Suomessa suhtaudutaan näihin maani tuotteisiin.
Ovatko marjat yliarvostettuja?