Kuinka montaa ihmistä näet vapaa-ajallasi, jos ei saman talouden ihmisiä lasketa?
Kiinnostaisi tietää, toiminko itse tavallista vastuullisemmin vai hövelimmin. Siispä vastatkaa kiitos, montaako kotisi ulkopuolista ihmistä näet vapaalla ilman maskeja sisätiloissa pidemmän aikaa? Ei siis lasketa mukaan mitään naapurin näkemistä nopeasti rappukäytävässä roskapussia heittäessä.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei 0 ole vaihtoehto?
Anteeksi en tajunnut ottaa niin hysteerikkoja huomioon. Kyllä nyt sentään jota kuta saa mielestäni nähdä tai hulluksihan siinä tulee. Etenkin yksinasujat. Mutta nollaa näkevät voitte toki kommentoida.
Ap
Eihän gallupin idea ole se, ketä saa ja ei saa nähdä, vaan kysely siitä, ketä ihmiset näkevät.
Vastaukseni on myös 0 ja olen yksin asuja. Käyn kyllä töissä kodin ulkopuolella, että ihmisiä näen. Muuten tapaan vain yhtä henkilöä ulkoilun merkeissä.
En edes pidä tilannetta vaikeana enkä itseäni hysteerikkona.
Olisin kyllä halunnut nähdä kuinka suuri nollapylväs olisi. Pitää tehdä joskus uudelleen sama gallup.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis vapaa-ajalla? Vai poissa kotoa? Miksei töissäoloa lasketa?
Vapaa-ajalla vähän riippuu. Jos tapaan jonkun, en ole vapaa-ajalla pitänyt maskia. Mutta en tapaa vapaa-ajallani ihmisiä, kuin noin kerran kuukaudessa.Lisäksi tämä jako perheenjäseniin tai samassa taloudessa asuviin vs. muut on vähän hassu.
Asun erilläni perheestäni (puoliso ja lapset), mutta en laskenut heitä tässä ihmisiksi, joita tapaan vapaa-ajallani, vaan perheenjäseniksi, kuin asuisimme samassa taloudessa. Koska mitä merkitystä sillä oikeastaan on, että asumme eri talouksissa? Siis jos en pidä heidän kanssaan maskia asuimmepa yhdessä, tai emme?
Eiköhän koronan kannalta oleellisempaa ole ennemminkin se, missä muualla he ja minä itsekin kaikki liikumme?Ideana oli kysellä, kuinka montaa ei välttämätöntä ihmistä muut suomalaiset näkevät. Niitä, jotka asuvat kanssasi sinun on vähän pakko nähdä kotona, niin toki he ovat eri asia. Muut ovat omaa valintaasi.
Ap
Niin, siis ja näistä maskitapaamisten osuus?
Minusta kaikki vapaa-ajalla olevat tapaamiset eivät ole valintoja. Tai ainakaan mitään hupitapaamisia.Tietenkään kaikki vapaa-ajan tapaamuset eivät ole hupitapaamisia, ymmärrän sen ja siksi sellaiset pakolliset tapaamiset voi mielestäni jättää tästä keskustelusta pois. Ne hoidetaan tietysti kuitenkin. Nyt on kyse niistä ylimääräisistä, ei-pakollisista tapaamisista, esimerkiksi ystävän kanssa hengailusta.
Ap
Tartunnan ja altistumisen kannalta ei ole merkitystä sillä, onko tapaaminen pakollinen vai ei. Siksi ei pakollisten tapaamisten välttäminen on sitä tärkeämpää, mitä enemmän on pakollisia tapaamisia. Onneksi ei ole pakollista tavata ketään ilman maskia sisätiloissa. Mahdollisia lääkäri ym. Vastaavia käyntejä lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Olisin kyllä halunnut nähdä kuinka suuri nollapylväs olisi. Pitää tehdä joskus uudelleen sama gallup.
Tee vaikka heti, se olisi varmaan hyväkin kun tämä oli näin fail :D
Ap
Minustakin on loukkaavaa tuo hysteerikoksi haukkuminen. Sillä haukku se on, ei ole kehulla sanottu.
Olen töissä koulussa, joten siellä 300 ihmisen seassa ilman turvavälejä pyöriessä ei ehdi hysteeriseksi alkaa. En silti tapaa vapaa-ajalla ihmisiä, koska olen luonteeltani vastuullinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis vapaa-ajalla? Vai poissa kotoa? Miksei töissäoloa lasketa?
Vapaa-ajalla vähän riippuu. Jos tapaan jonkun, en ole vapaa-ajalla pitänyt maskia. Mutta en tapaa vapaa-ajallani ihmisiä, kuin noin kerran kuukaudessa.Lisäksi tämä jako perheenjäseniin tai samassa taloudessa asuviin vs. muut on vähän hassu.
Asun erilläni perheestäni (puoliso ja lapset), mutta en laskenut heitä tässä ihmisiksi, joita tapaan vapaa-ajallani, vaan perheenjäseniksi, kuin asuisimme samassa taloudessa. Koska mitä merkitystä sillä oikeastaan on, että asumme eri talouksissa? Siis jos en pidä heidän kanssaan maskia asuimmepa yhdessä, tai emme?
Eiköhän koronan kannalta oleellisempaa ole ennemminkin se, missä muualla he ja minä itsekin kaikki liikumme?Ideana oli kysellä, kuinka montaa ei välttämätöntä ihmistä muut suomalaiset näkevät. Niitä, jotka asuvat kanssasi sinun on vähän pakko nähdä kotona, niin toki he ovat eri asia. Muut ovat omaa valintaasi.
Ap
Niin, siis ja näistä maskitapaamisten osuus?
Minusta kaikki vapaa-ajalla olevat tapaamiset eivät ole valintoja. Tai ainakaan mitään hupitapaamisia.Tietenkään kaikki vapaa-ajan tapaamuset eivät ole hupitapaamisia, ymmärrän sen ja siksi sellaiset pakolliset tapaamiset voi mielestäni jättää tästä keskustelusta pois. Ne hoidetaan tietysti kuitenkin. Nyt on kyse niistä ylimääräisistä, ei-pakollisista tapaamisista, esimerkiksi ystävän kanssa hengailusta.
Ap
Tartunnan ja altistumisen kannalta ei ole merkitystä sillä, onko tapaaminen pakollinen vai ei. Siksi ei pakollisten tapaamisten välttäminen on sitä tärkeämpää, mitä enemmän on pakollisia tapaamisia. Onneksi ei ole pakollista tavata ketään ilman maskia sisätiloissa. Mahdollisia lääkäri ym. Vastaavia käyntejä lukuunottamatta.
Olen joutunut näin korona-aikaan pari kertaa päivystykseen ja olin maski päällä koko päivystyksessä kuluneen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee vaikka heti, se olisi varmaan hyväkin kun tämä oli näin fail :D
Ap
Enhän minä nyt samaan aikaan tee toista samanlaista aloitusta rinnalle pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei 0 ole vaihtoehto?
Anteeksi en tajunnut ottaa niin hysteerikkoja huomioon. Kyllä nyt sentään jota kuta saa mielestäni nähdä tai hulluksihan siinä tulee. Etenkin yksinasujat. Mutta nollaa näkevät voitte toki kommentoida.
Ap
Minä en ainakaan käsittänyt, että kysyt sitä voiko pandemian takia nähdä vaan, että yleensä näkeekö/hengaileeko muitten kanssa. Minä en mielestäni ole mitenkään hysteerikko, mutta en minä juurikaan ole tekemisissä muitten kuin puolison kanssa ja noin kerran tai kaksi kuukaudessa näen aikuisia lapsiani. Olen jäänyt pois työelämästä ja juuri nyt en kaipaa mitään muitten ihmisten seuraa. Loukkaavaa, että sanot ihmisiä hysteerikoiksi.
Ei kannata loukkaantua palstan aspeegerin takiaq, joka päivät pitkät kyselee muilta, mikä on oikea tapa elää eli tyyliin mitä mieltä ootte tästä ja tuosta? Voitteko seurustella itseänne vanhemman kanssa tai nuoremman kanssa. Jarkuva kyselyikä perusturvattomana milloin mistäkin.
Naapureita tapaan yleensä sattumalta ulkona. Sit käyn kaupassa ja kirjastossa, mutta noissakaan ei ole lähikontaktia ja mulla on aina maski.
0, mutta kaupassa kyllä tietysti useampia. Jollei ole asiakkaita niin myyjiä ainakin muutama. Mutta kaupasta olen koko pandemian ajan yrittänyt selvitä alle 15 min.