Kuinka montaa ihmistä näet vapaa-ajallasi, jos ei saman talouden ihmisiä lasketa?
Kiinnostaisi tietää, toiminko itse tavallista vastuullisemmin vai hövelimmin. Siispä vastatkaa kiitos, montaako kotisi ulkopuolista ihmistä näet vapaalla ilman maskeja sisätiloissa pidemmän aikaa? Ei siis lasketa mukaan mitään naapurin näkemistä nopeasti rappukäytävässä roskapussia heittäessä.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Siis vapaa-ajalla? Vai poissa kotoa? Miksei töissäoloa lasketa?
Vapaa-ajalla vähän riippuu. Jos tapaan jonkun, en ole vapaa-ajalla pitänyt maskia. Mutta en tapaa vapaa-ajallani ihmisiä, kuin noin kerran kuukaudessa.
Lisäksi tämä jako perheenjäseniin tai samassa taloudessa asuviin vs. muut on vähän hassu.
Asun erilläni perheestäni (puoliso ja lapset), mutta en laskenut heitä tässä ihmisiksi, joita tapaan vapaa-ajallani, vaan perheenjäseniksi, kuin asuisimme samassa taloudessa. Koska mitä merkitystä sillä oikeastaan on, että asumme eri talouksissa? Siis jos en pidä heidän kanssaan maskia asuimmepa yhdessä, tai emme?
Eiköhän koronan kannalta oleellisempaa ole ennemminkin se, missä muualla he ja minä itsekin kaikki liikumme?
Vierailija kirjoitti:
Työajan ulkopuolinen aika on vapaa-aikaa. Lasketaanko siis kodin ja työpaikan välisillä matkoilla nähdyt ihmiset tähän myös mukaan? Vastapäisessä autossa olevat kuljettaja ja matkustaja, rautatieasemalla ja ruokakaupassa nähdyt ihmiset jne, vaikkei näiden kanssa vaihtaisi sanaakaan? Näkeminen ja tapaaminen ovat eri asioita. Samoin kuin leväperäinen käytös ja höveliys!
Kyllähän tuota oli määritelty aloituksessa:
” montaako kotisi ulkopuolista ihmistä näet vapaalla ilman maskeja sisätiloissa pidemmän aikaa”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työajan ulkopuolinen aika on vapaa-aikaa. Lasketaanko siis kodin ja työpaikan välisillä matkoilla nähdyt ihmiset tähän myös mukaan? Vastapäisessä autossa olevat kuljettaja ja matkustaja, rautatieasemalla ja ruokakaupassa nähdyt ihmiset jne, vaikkei näiden kanssa vaihtaisi sanaakaan? Näkeminen ja tapaaminen ovat eri asioita. Samoin kuin leväperäinen käytös ja höveliys!
” montaako kotisi ulkopuolista ihmistä näet vapaalla ilman maskeja sisätiloissa pidemmän aikaa”
Minusta tuo ”pidemmän aikaa” ilmaisee sen, että kyseessäon siis tapaaminen, ei katselu.
Tapaan ainoastaan miestäni viikonloppuisin. Muut kontaktit ovat kaupan kassoja. Sukulaisia olen tavannut kasvotusten viimeksi syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaa-ajalla vähän riippuu. Jos tapaan jonkun, en ole vapaa-ajalla pitänyt maskia. Mutta en tapaa vapaa-ajallani ihmisiä, kuin noin kerran kuukaudessa.Lisäksi tämä jako perheenjäseniin tai samassa taloudessa asuviin vs. muut on vähän hassu.
Asun erilläni perheestäni (puoliso ja lapset), mutta en laskenut heitä tässä ihmisiksi, joita tapaan vapaa-ajallani, vaan perheenjäseniksi, kuin asuisimme samassa taloudessa. Koska mitä merkitystä sillä oikeastaan on, että asumme eri talouksissa? Siis jos en pidä heidän kanssaan maskia asuimmepa yhdessä, tai emme?
Eiköhän koronan kannalta oleellisempaa ole ennemminkin se, missä muualla he ja minä itsekin kaikki liikumme?
Ideana oli kysellä, kuinka montaa ei välttämätöntä ihmistä muut suomalaiset näkevät. Niitä, jotka asuvat kanssasi sinun on vähän pakko nähdä kotona, niin toki he ovat eri asia. Muut ovat omaa valintaasi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ymmärrä suomea? Näkeminen ja tapaaminen ovat eri asioita!
0 meilläkin, kuten ilmeisesti suurimmalla osalla henkisesti tasapainoisista ihmisistä. Miksei AP suoraan antanut vaihtoehdoiksi 20-50 tai 50-100!?!
Vierailija kirjoitti:
0kpl. En tapaa ketään viikoittain ilman maskia sisätiloissa pitkiä aikoja.
Viime viikolla kävin sairaanhoitajalla 10min.m ja sitä edellisellä viikolla silmälääkärissä ja fyssarilla sekä labrassa maskin kanssa. Huomenna korvalääkäri ja maskin kanssa menen vastaanotolle.
Mä olen käynyt maskittomana kampaajalla. Ei tullut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
” montaako kotisi ulkopuolista ihmistä näet vapaalla ilman maskeja sisätiloissa pidemmän aikaa”Etkö ymmärrä suomea? Näkeminen ja tapaaminen ovat eri asioita!
Eivät ole, etkö itse ymmärrä? Suurin osa sanoo näkevänsä kavereitaan kun puhuu heidän tapaamisestaan. Etkö koskaan sano, että et ole nähnyt ystävääsi tai mummoasi pitkään aikaan? Mutta jos näet heidät bussista kävelemässä kadulla, asia korjaantuu?
Vierailija kirjoitti:
0 meilläkin, kuten ilmeisesti suurimmalla osalla henkisesti tasapainoisista ihmisistä. Miksei AP suoraan antanut vaihtoehdoiksi 20-50 tai 50-100!?!
No koska mielestäni kaikki yli 10 on jo aika villiä nykyään, niin niputin ne samaan. Näemmä kyselyssäni on muutoinkin paljon puutteita, pahoitteluni siitä. Ensi kerralla paremmin! Mutta itse asiasta keskustelu tässä onkin se pääpointti eikä minun krapulassa puoliunessa tehtyjen kyselyjeni hienous :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaa-ajalla vähän riippuu. Jos tapaan jonkun, en ole vapaa-ajalla pitänyt maskia. Mutta en tapaa vapaa-ajallani ihmisiä, kuin noin kerran kuukaudessa.Lisäksi tämä jako perheenjäseniin tai samassa taloudessa asuviin vs. muut on vähän hassu.
Eiköhän koronan kannalta oleellisempaa ole ennemminkin se, missä muualla he ja minä itsekin kaikki liikumme?Ideana oli kysellä, kuinka montaa ei välttämätöntä ihmistä muut suomalaiset näkevät. Niitä, jotka asuvat kanssasi sinun on vähän pakko nähdä kotona, niin toki he ovat eri asia. Muut ovat omaa valintaasi.
Ap
Niin, siis ja näistä maskitapaamisten osuus?
Minusta kaikki vapaa-ajalla olevat tapaamiset eivät ole valintoja. Tai ainakaan mitään hupitapaamisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
” montaako kotisi ulkopuolista ihmistä näet vapaalla ilman maskeja sisätiloissa pidemmän aikaa”Etkö ymmärrä suomea? Näkeminen ja tapaaminen ovat eri asioita!
Vähän noloa, sä kerrot siis kaikille, että näit mummoasi pitemmän aikaa juuri viime viikolla, bussista kadulla?
Olitte liikennevaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän koronan kannalta oleellisempaa ole ennemminkin se, missä muualla he ja minä itsekin kaikki liikumme?Ideana oli kysellä, kuinka montaa ei välttämätöntä ihmistä muut suomalaiset näkevät. Niitä, jotka asuvat kanssasi sinun on vähän pakko nähdä kotona, niin toki he ovat eri asia. Muut ovat omaa valintaasi.
Ap
Niin, siis ja näistä maskitapaamisten osuus?
Minusta kaikki vapaa-ajalla olevat tapaamiset eivät ole valintoja. Tai ainakaan mitään hupitapaamisia.
Tietenkään kaikki vapaa-ajan tapaamuset eivät ole hupitapaamisia, ymmärrän sen ja siksi sellaiset pakolliset tapaamiset voi mielestäni jättää tästä keskustelusta pois. Ne hoidetaan tietysti kuitenkin. Nyt on kyse niistä ylimääräisistä, ei-pakollisista tapaamisista, esimerkiksi ystävän kanssa hengailusta.
Ap
Tähän asti olen nähnyt mm. salilla (tosin silloinkin käytän maskia pukutiloissa), mutta nyt yrittääkseni turvata abiturientti-lapsen kirjoituksen pistin senkin tauolle.
Paljon näen ihmisiä, mutta maskin kanssa sisällä tai ulkona ilman.
Vierailija kirjoitti:
Etkö sä pidä maskia junissa tai kaupoissa? Tässä kysyttiin, et ketä näet sisällä ilman maskia.
Käyn vanhempieni luona muutaman kerran viikossa. Hevoseni asuu heillä niin tulee käytyä. Käyn heillä sisällä vessassa ja sohvalla istumassa. Yleensä isäni makaa keittiön sohvalla tabletin kanssa ja äiti on työhuoneessa kirjoittamassa ja minä olen olohuoneessa. Ei siis kauhean lähellä toisiamme olla ja huudellaan eri huoneista toisillemme jotakin. Asun mieheni kanssa kahdestaan. Muita ihmisiä en tapaa.
0 ilman maskia, mutta maskin kanssa sisätiloissa n.100 asiakasta/pvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei 0 ole vaihtoehto?
Anteeksi en tajunnut ottaa niin hysteerikkoja huomioon. Kyllä nyt sentään jota kuta saa mielestäni nähdä tai hulluksihan siinä tulee. Etenkin yksinasujat. Mutta nollaa näkevät voitte toki kommentoida.
Ap
Minä en ainakaan käsittänyt, että kysyt sitä voiko pandemian takia nähdä vaan, että yleensä näkeekö/hengaileeko muitten kanssa. Minä en mielestäni ole mitenkään hysteerikko, mutta en minä juurikaan ole tekemisissä muitten kuin puolison kanssa ja noin kerran tai kaksi kuukaudessa näen aikuisia lapsiani. Olen jäänyt pois työelämästä ja juuri nyt en kaipaa mitään muitten ihmisten seuraa. Loukkaavaa, että sanot ihmisiä hysteerikoiksi.