Miten oikeutatte lentomatkustelunne pandemian aikana?
Junani kulkee lentoaseman kautta ja taas näkyi porukkaa palaamassa suksineen hupimatkoilta. Ihmekös muunnokset leviää maailmalta.
Miten oikeutatte mielessänne oman matkustelun kun muut tekevät uhrauksia ja jättävät matkustelun pandemian ulkopuolelle?
Kommentit (49)
Sorry, Ap, mä en ole korona hysteerikko, kyse on influenssasta jota meillä on muutenkin, ja sen takia joutuu muutenkin sairaalaan itseasissa paljon enemmän kuin koronan takia. Viime vuonna kuoli enemmän porukkaa influenssaan kuin koronaan.
Mulla on töitä AP, siksi, lennän monta kertaa viikossa.
Voi hyvää päivää kun tätä keskustelua lukee.... Ihmekös tästä pandemiasta ei päästä ja brittimuunnokset jyllää. :D Mitäs jos kaikki vain heitettäisiin hanskat tiskiin, niin sitten kukaan ei lähtisi enää minnekään. Saataisiin uudenmaan sulku takaisin ja ulkonaliikkumiskielto päälle.
Ihan mieletön ikävä lentämistä :((
Se kutkuttava tunne kun nousee koneeseen ja lähtövalmistelut alkaa <3 Lentokentillä on kiva seurata sitä hyörinää ja vilinää, ihmiset menossa ja tulossa ja henkilökunta tyylikkäänä viilettämässä omissa askareissaan!
Kun tämä pasca joskus loppuu niin aion ihan vaan lennellä kyllä ainakin puoli vuotta!
Koska elän kuten ennenkin, teen mitä lystään ja en välitä vähäänkään jonkun random sosialistin mielipiteistä. Lennolla on maskipakko, sitä ei ole esim. junissa tai linja-autoissa. Olen aina pitänyt huolta käsienpesusta ym. hygieniasta. Siinä sulle pikku sieluinen. Maksan todennäköisesti sinunkin elämisestä verojen myötä.
Leville lähdössä kun se on kivaa!
Rinteessä ei huolta, ruokaa kaupasta ja ravintoloista noutona.
Lentokone on turvallinen paikka kunnollisen maskin kanssa.
Mitäs tässä pitäisi "oikeuttaa".
Nautitaan!!
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää kun tätä keskustelua lukee.... Ihmekös tästä pandemiasta ei päästä ja brittimuunnokset jyllää. :D Mitäs jos kaikki vain heitettäisiin hanskat tiskiin, niin sitten kukaan ei lähtisi enää minnekään. Saataisiin uudenmaan sulku takaisin ja ulkonaliikkumiskielto päälle.
Tämä. Muiden tunnollisuus mahdollistaa teidän lentelijöiden vapaudet. Jos kaikki toimisivat ja ajattelisivat kuin te, niin kukaan ei enää lentäisi.
En perustele hysteerisille koronahyeenoille yhtään mitään.
Tässäpä koronatartunnan paikka: päiväkoti. Ei lentokone.
Koska matkustelu on minulle valtavan tärkeä osa elämääni, jota Ilman masennun ja kuihdun pois. Kuka siinä voittaisi että menettäisin työkykyni? Entä jos korona on tullut jäädäkseen ja vuosien päästä huomataan että ollaan eristäydytty vuosiksi turhaan?
Vierailija kirjoitti:
Hysteerisille? Taidat itse olla fanaattinen kun noin kirjoitat.
Sinä olet tietenkin viisaampi kuin kaikki lääkärit.
Ei ole tarvinnut nyt lennellä. Mutta, kun kerran lentoja myydään ja koko ajan kehotetaan tukemaan kotimaanmatkailua niin fiksuinta jonnekin Leville on lentää kun köröttää koko päivä autossa ja pysähtyä monella huoltsikalla. Lentoyhtiöt myös mainostavat lentonsa olevan turvallisia ja rajat on auki molempiin suuntiin, niin miksi ei sitten ihmiset matkustelisi.
kulje toiseen suuntaan! ni todennäköisesti jäät pois ennen lentoasemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hysteerisille? Taidat itse olla fanaattinen kun noin kirjoitat.
Sinä olet tietenkin viisaampi kuin kaikki lääkärit.
Miten lääkärit vaikuttavat minun lentämiseen?
No ihan vaan siksi lentelen, että ammattina sattuu olemaan perämies. Onneksi edes jotkut reitit vielä lennetään, niin on töitä.
Viis ilmastosta ja pandemiasta! Kerosiinia ilmakehään ja koronaa keuhkoihin! YOLO. CARPE DIEM.
Vierailija kirjoitti:
Koska matkustelu on minulle valtavan tärkeä osa elämääni, jota Ilman masennun ja kuihdun pois. Kuka siinä voittaisi että menettäisin työkykyni?
Ettäkö ihminen menettää työkykynsä jos ei pääse lentokoneeseen. Tuolle nyt nauraa jo naurismaan aidatkin!
Vierailija kirjoitti:
Jos lappiin menee, on 1-1,5h lentomatka parempi kuin 10h junamatka. Junissa ilmaa kierrätetään ilman tehokasta suodatusta, eli oma hyttikään ei pelasta. Lentokoneessa ilma vaihtuu hepan kautta kerran kuudessa minuutissa. Siihen ffp2 maski teipattuna kasvoihin ja käy vessassa vielä ennen matkaa eikä juo sitä ilmaista mustikkamehua niin on varsin turvassa.
Tämä on ihan totta. Toivottavasti kommentin saamat alapeukut on suunnattu lähinnä kohteelle ja ylipäätään matkustamiselle liikkumisena eikä niinkään matkustusmuodolle.
Me jotka kuluttaa maksaa veroja ja ylläpitää yhteiskuntaa
En omista enää pyörää polvivamman takia. Ei muutenkaan olisi talvirenkaita. En erityisesti nauti julkisilla kulkemisesta, joten välttäisin kyllä jos vain olisi realistinen mahdollisuus. Lappiin tai muualle päin maailmaa ei taas puolestaan ei tarvitse lennellä. Selittele sinä vain itsellesi miksi se olisi ok, vaikka matkustelua pyydetään välttämään.