Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimoa häiritsee mun liian vähäinen alkoholin käyttö

Vierailija
28.02.2021 |

Olen osittain painonpudotussyistä, osittain muista syistä (ei vaan enää huvita) lopettanut alkoholin käytön kokonaan muutama kuukausi sitten. Mitään ongelmakäyttöä se ei ole koskaan ollutkaan, lähinnä sellaista saunaolut ja/tai 1-2 viinipulloa vaimon kanssa puoliksi viikonlopun aikana. Nyt kun olen ollut täysin ilman alkoholia muutaman kuukauden, ei oikeammin enää tee edes mieli palata entiseen. Olo tuntuu monella tapaa paremmalta. Paino on tippunut, energiataso tuntuu korkeammalta, yöunien laatu on parantunut.

Ongelma on että vaimoa on alkanut häiritsemään kun en enää juo viiniä sen kanssa. Tuntuu jotenkin absurdilta riidellä mun hänen mielestään liian vähäisestä alkoholin käytöstä. En ole millään lailla estänyt hänen viininjuontiaan, en ole siitä huolissani. En vain itse enää halua.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viinilasiin vaikka mehua. Näin saatte "viinihetkenne".

Vierailija
2/42 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄtä se viininlipittäjäsika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeskentele känniä, niin vaimo tykkää.

Vaimo puolestaan teeskentelee orgasmia sitten illalla vuoteessa.

Win-Win!

Vierailija
4/42 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vaimosi ongelma, ei sinun. Kerro vaikka, että olet valmis kokeilemaan uusia yhteisiä juttuja, mikä korvaa viinin hörpiskelyhetken. 

Vierailija
5/42 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä että teidän yhteiset hetket on muuttuneet. Dynamiikka ei ole samanlaista jos vaimo juo viiniä ja sinä vaikka vichyä kuin että kumpikin joisitte viiniä. Miten voit korjata tämän jos et enää aio juoda viiniä?

Miksi aloittajan pitäisi korjata mitään? Se, että vaimo kokee oman alkoholinkäyttönsä niin vaivaannuttavaksi, että tarvitsee kanssajuojan seurakseen, on puhtaasti vaimon ongelma.

Vierailija
6/42 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös jännä havaita se sosiaalinen stigma mikä ihmisellä on, jos ei vaan halua juoda alkoholia. Että se pitää aina jotenkin perustella tietyille ihmisille.

Vierailija
7/42 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ala juoda uudestaan. Vaimolla ei oikeutta vaatia sellaista. Jos ei käy kun.juot mehua, juokoot vaimo yksin.

Vierailija
8/42 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä että teidän yhteiset hetket on muuttuneet. Dynamiikka ei ole samanlaista jos vaimo juo viiniä ja sinä vaikka vichyä kuin että kumpikin joisitte viiniä. Miten voit korjata tämän jos et enää aio juoda viiniä?

Onko siis sekin miehen vika, joka miehen täytyy korjata, kun vaimolle kuppi maistuu, mutta miehelle?

Vierailija
9/42 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä sä näät ratkaisuna tässä?

Vierailija
10/42 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloittajan pitäisi korjata mitään? Se, että vaimo kokee oman alkoholinkäyttönsä niin vaivaannuttavaksi, että tarvitsee kanssajuojan seurakseen, on puhtaasti vaimon ongelma.

Ei pidäkkään jos ei halua. Mutta sitten on turha kuvitella että tuo tilanne paranisi. Vaimo kehittää tästä riitoja sitten jatkossakin. Jos se on ap:lle ok, niin eihän siinä mitään. Yleensä vaan ongelmiin pyritään etsiä ratkaisuita eikä vaan jätetä ongelmaa muhimaan.

Vierailija
11/42 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaimo sai siitä yhteisestä viininlipittelyhetkestä mitä ei nyt saa? Juttelitte asioista joista ette muuten puhu? Teillä oli kivaa yhdessä? Analysoikaa tilanne ja etsikää toinen keino päästä samaan lopputulokseen.

Vierailija
12/42 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vaimosi ongelma, ei sinun. Kerro vaikka, että olet valmis kokeilemaan uusia yhteisiä juttuja, mikä korvaa viinin hörpiskelyhetken. 

Jes! Vihdoinkin piiskaa kehiin....

Vierailija
13/42 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaimo sai siitä yhteisestä viininlipittelyhetkestä mitä ei nyt saa? Juttelitte asioista joista ette muuten puhu? Teillä oli kivaa yhdessä? Analysoikaa tilanne ja etsikää toinen keino päästä samaan lopputulokseen.

Hän on jo analysoinut tilanteen?

Vierailija
14/42 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, me lipitellään viiniä yhdessä. Esim eilen yhdet saunaoluet ja 2 lasia viiniä molemmille. Ei siis ihan mennyt pullollista yhteensä.

On siinä jotain yhdistävää. Enemmän kuin jos toinen olisi ottanut vichya.

Vierailija
15/42 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ala juoda uudestaan. Vaimolla ei oikeutta vaatia sellaista. Jos ei käy kun.juot mehua, juokoot vaimo yksin.

Aivan samaa mieltä. Yhtenä ratkaisuna voisi toimia, mutta mikä....

Vierailija
16/42 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vaimoa on alkanut mietityttää oma alkoholin käyttö nyt, kun ap on lopettanut juomisen ja vaimo on huomannut, että juokin aika paljon. Ehkä on miettinyt alkoholin käyttöään jo silloin kun joivat yhdessä, mutta nyt kun ei ole sitä juomisseuraa, niin on ehkä havahtunut ongelmajuomiseen.

Haluaisi jatkaa juomista, mutta yksin se tuntuu väärältä. Vaimolle helpompi ratkaisu on se, että ap aloittaa uudestaan juomaan. Vaikeampaa ois itse lopettaa, kun se kuitenkin maistuu.

Ap:n kannattaa varautua siihen, että asia voi johtaa jopa eroon.

Vierailija
17/42 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon ongelma, ero tulossa.

Tätä minä olen aina ihmetellyt: kun lopetin juomisen, niin olo on heti paljon parempi, energiatasot paljon korkeammalla, unen laatu on paljon parempi, laihtuu kilokaupalla, naama näyttää kuin uusi jnejne.

En minä vaan ole huomannut, nyt kohta puoli vuotta juomatta, join aika lailla ennen taukoa.

Ainoa muutos on, että nukahdan hieman huonommin.

Vierailija
18/42 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako vaimosi perustella miksi haluaisi sinun juovan?

Itse juon todella vähän alkoholia ja toivoisin miehenikin vähentävän juomista vaikka ei hänen juomisensa ei ylitäkkään riskirajoja. Välillä mies on pitänyt tipatonta tammikuuta ja silloin olen kyllä salaa toivonut että joisi tai lopettaisi kokonaan juomisen. Sillä hän ei osaa enää rentoutua kunnolla ilman alkoholia ja siksi tipattomalla ärtyy helposti kaikesta. Eli hänen käytöksensä on tipattoman aikana erilaista mitä tavallisesti.

Vierailija
19/42 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaas kuinka onnelliseksi tuo tekis minut, että mies vähentäis tai jopa kokonaan lopettais juopottelun?! Olet kyllä ap kultakimpale ja vaimosi pitäs ehottomasti arvostaa sun päätöstä!

Viime yönä siivosin miehen pissoja vessan lattialta, kaapin ovesta ja matolta. Vitutti taas niin että valvoinki yöllä 4h miettien mitä vittua taas..

Vierailija
20/42 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatko sinä ap nyt helpommin sen, missä puolison käytös muuttuu alkoholia nauttiessa? Vaikkei siis joisikaan humalaan asti? Minulla on se kummallinen tunne, että kun en itse jollain kerroilla syystä tai toisesta juo mitään, olen ihan haukkana huomaamassa, että nyt tuo on ottanut ja nyt tuo harmittaa, tuo toisen käytös. Mutta jos otan itsekin lasillisen tai kaksi, en ollenkaan "huomaa" muutoksia käytöksessä, en kai kun itsekin juon. Se pistää ajattelemaan, että omakin käytös kyllä muuttuu, minustakin huomaa, kun olen ottanut vaikka olo on ihan tavallinen. Sanot, että sinun puolestasi vaimosi voi käyttää alkoholia siinä kuin ennenkin, mutta mahtaako silti käytöksesi muuttua (enkä tarkoita etteikö voisi/pitäisi/saisi) ja hän reagoi siihen olemalla kiukkuinen. Meillä ainakin, minä olen kireä, kun puoliso on naukkaillut, etenkin jos hän on tehnyt sitä, kun saavun töistä kotiin. Olen sille ihan hirveän allerginen, vaikka tajuan ihan selvästi, ettei siinä ole logiikkaa. Logiikkani on erittäin ontuva, alkoholi on ok sillä kerralla, kun itsekin käytän, muulloin ei.