Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimoa häiritsee mun liian vähäinen alkoholin käyttö

Vierailija
28.02.2021 |

Olen osittain painonpudotussyistä, osittain muista syistä (ei vaan enää huvita) lopettanut alkoholin käytön kokonaan muutama kuukausi sitten. Mitään ongelmakäyttöä se ei ole koskaan ollutkaan, lähinnä sellaista saunaolut ja/tai 1-2 viinipulloa vaimon kanssa puoliksi viikonlopun aikana. Nyt kun olen ollut täysin ilman alkoholia muutaman kuukauden, ei oikeammin enää tee edes mieli palata entiseen. Olo tuntuu monella tapaa paremmalta. Paino on tippunut, energiataso tuntuu korkeammalta, yöunien laatu on parantunut.

Ongelma on että vaimoa on alkanut häiritsemään kun en enää juo viiniä sen kanssa. Tuntuu jotenkin absurdilta riidellä mun hänen mielestään liian vähäisestä alkoholin käytöstä. En ole millään lailla estänyt hänen viininjuontiaan, en ole siitä huolissani. En vain itse enää halua.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan että jatkossa vaimo juo sinunkin osuutesi, katsotte 50 shades of grayn, vetelet vaimoa remmillä persiille ja sitten yhdyntä. Perustelet juomattomuutesi sillä että nyt kanki seisoo kuin nuorella pojalla. Ja naisethan nykyään tykkää lähes kaikki tuosta erotiikan varjolla tapahtuvasta väkivallasta.

Vierailija
42/42 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko sinä ap nyt helpommin sen, missä puolison käytös muuttuu alkoholia nauttiessa? Vaikkei siis joisikaan humalaan asti? Minulla on se kummallinen tunne, että kun en itse jollain kerroilla syystä tai toisesta juo mitään, olen ihan haukkana huomaamassa, että nyt tuo on ottanut ja nyt tuo harmittaa, tuo toisen käytös. Mutta jos otan itsekin lasillisen tai kaksi, en ollenkaan "huomaa" muutoksia käytöksessä, en kai kun itsekin juon. Se pistää ajattelemaan, että omakin käytös kyllä muuttuu, minustakin huomaa, kun olen ottanut vaikka olo on ihan tavallinen. Sanot, että sinun puolestasi vaimosi voi käyttää alkoholia siinä kuin ennenkin, mutta mahtaako silti käytöksesi muuttua (enkä tarkoita etteikö voisi/pitäisi/saisi) ja hän reagoi siihen olemalla kiukkuinen. Meillä ainakin, minä olen kireä, kun puoliso on naukkaillut, etenkin jos hän on tehnyt sitä, kun saavun töistä kotiin. Olen sille ihan hirveän allerginen, vaikka tajuan ihan selvästi, ettei siinä ole logiikkaa. Logiikkani on erittäin ontuva, alkoholi on ok sillä kerralla, kun itsekin käytän, muulloin ei. 

Itseasiassa alkoholille voi olla allerginen. Puhutaan tioli-ryhmän yhdisteistä.

Minulla on tämä allergia. Tuttu lääkäri sanoi, että 15% suomalaisilla on tuo ja he ovat niitä raivoraittiita. Ja tosiaan, yhtään ei voi ottaa, koska jos ottaa, sitten oksentaa tuntikausia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla