Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit kuin lenkille menossa

Vierailija
27.04.2009 |

Miksi äidit pukeutuvat leikkipuistoon kuin lenkille olisivat menossa?

Ihmettelen miksi vapaa-ajan asua niin moni pitää samana kuin sporttista asua.

Eihän ne samaa tarkoita!

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä en tähään ikään ennättäneenä ole joutunut ostamaan jakkupukua. Mutta kas, nyt tarvitsenkin sellaisen lapsen hiekkalaatikko leikkejä varten.

Vierailija
2/64 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niitä harvoja asioita joissa olen "satsannut itseeni". Ajattelin että jos ostan lapsille ulkovaatteita yhteensä useammalla satasella vuodessa, niin pitäähän minun näin kotiäitinä satsata myös omiin käytännöllisiin ulkovaatteisiin.

Oikeasti minua helpottaa kun aina tietää mitä kiskaista päälle uloslähtörumbassa eikä tarvitse miettiä vaatteita. Mietin sitten jotain tärkeämpää ;). Ulkoilukin on mukavaa asianmukaisissa vaatteissa. Ei tarvitse värjötellä lasten peuhatessa, voi itsekin osallistua leikkiin ja hyvillä mielin kanniskella kuraisia lapsia sylissä.

Olen luullut, että niillä äideillä jotka tulevat puistoon farkuissa, vaaleassa trenssissä ja kävelykengissä ei ole sopivampaa vaatetusta. Käyvät vaikka niin harvoin ulkona. Mutta ehkä he ovatkin miettineet nuo vaatteensa ihan ajatuksen kanssa ja käyttävät ulkoilupukuaan vain koiranpissitysreissuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

farkuissa, korkokengissä ja villakangastakissa. Tarkoitus oli piipahtaa vaan kahvilassa, mutta innostuimmekin kotimatkalla jäämään puistoon. Kylläpä oli hankalaa touhuta lapsen kanssa ja seisoskellessa tuli kylmä.

Ettei vaan olisi porvoosta päivää..?

Vierailija
4/64 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vastaavia. Puistoissa olen normaaleissa vapaa-ajan vaatteissani, eli useimminten farkuissa, neuleessa, ja talvisin tietysti takki myös. Asusteina kylmällä kaulaliina, hattu ja hansikkaat. Kesäisin jalassa mukavat ballerinat tai sandaalit ja muina aikoina sitten hyvät nahkaiset kävelykengät. Kotosalla käytän pääsääntöisesti farkkuja, trikoot ja lenkkarit sun muut ovat salille ja juoksulenkeille.

Vierailija
5/64 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan kaupungista ja leikkikenttä sijaitsee teillä sisäpihalla josta voitte juosta sisälle jos sattuu tulemaan sade tai räntäkuuro? Joillekin ihmisille leikkipuistomatkat ovat lenkkeilyä ja ulkoilua lasten kanssa säällä kuin säällä. Ja jos ne reissut pitäisi suorittaa balleriinat tai sandaalit jalassa, niin anna mun kaikki kestää. Miksi pitäisi olla niin tyhmä että joutuu hytisemään epäkäytännöllisissä vaatteissa puiston reunalla kun ensiksi on saanut itsensä lämpimäksi kävelemällä reippaasti puistoon? Miksi pitäisi seisoa sateessa sateenvarjo kädessä ja yrittää kiskoa sitä kaulahuiviansa itsensä suojaksi ettei kylmäisi niin paljon?

Kysymyksiä olisi paljon, kantaasi liittyen vielä enemmän. Mitä saavutat sillä että olet näin ajattelematon? (Huom! Tämä siis ap:lle!) Onko itselläsi kenties kateudenpiikki niitä kohtaan jotka leikkivät lastensa kanssa ja viihtyvät puistossa vaikka sataisi?

Vierailija
6/64 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni minäkin ostelisin viimeistä huutoa olevia pukuja, vaan kun ei pph:n kulukorvaukset taida kattaa niitä merkkivaatteita.

Ja toisekseen tuulipuku on mun työvaate ainakin näillä kurakeleillä. Ei tainnut tuo sana olla oikein kirjoitettu. Ainakin täällä on vielä märkää ja kuraa puistot ja pihat vielä täynnä. Eipä ihan ykkösiä viitsi leikkipuistoihin laittaa.

Vierailija
7/64 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä lasten kanssa ulos mennessäni pukeudun verskoihin, urheilucapreihin, talvella goretex-asuun: liikun siell' ulkona lasten kanssa, saatan kontata, laskea mäkeä, juosta jne.

Mitkäs vaatteet siellä pitäisi olla? Jakkupuku ja korkkarit? Kyllä minä töistä tullessani ennen ulos lähtöä vaihdan vaatteet ja nimenomaan sellaisiksi, joissa on mukava ja helppo liikkua.

Vierailija
8/64 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tänään oli yksi niistä harvoista päivistä jolloin Suomen kelillä farkut on hyvät. Jos on vähänkään vettä niin missään et voi istua, housut imee jokaisen likahippusen itseensä joten niitä saa olla koko ajan pesemässä. Mun goretex-housut maksoi jotain 250,- ja on paljon toimivammat, toki ei niitä kovin lämpimällä kelillä voi käyttää. Sitten voikin siirtyä shortseihin.

Jos ne housut ärsyttää teitä, niin tulkaa vaikka sanomaan ihan suoraan.

Vierailija
9/64 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutumiseni on minulle oikein mukavaa, enkä ole vielä joutunut hytisemään puistoissa. Talvisin se takki, kaulaliina, hattu ja hansikkaat lämmittävät oikein hyvin. Meiltä matkaa lähimpään puistoon on useampi kilometri. Balleriinat ja sandaalit ovat toistaiseksi palvelleen moitteettomasti kesäkaudet. Farkut ovat minulle nimenomaan ne helpot ja kestävää materiaalia olevat housut joilla voi kyykkiä hiekkalaatikolla ja keinua keinuissa. Jos joku haluaa pukea tuulipuvun päällensä puistoon mennessä, se on minulle saman tekevää. Jokainen pukeutukoon omaan tyyliinsä, näin minäkin teen.

T:60

Olet varmaan kaupungista ja leikkikenttä sijaitsee teillä sisäpihalla josta voitte juosta sisälle jos sattuu tulemaan sade tai räntäkuuro? Joillekin ihmisille leikkipuistomatkat ovat lenkkeilyä ja ulkoilua lasten kanssa säällä kuin säällä. Ja jos ne reissut pitäisi suorittaa balleriinat tai sandaalit jalassa, niin anna mun kaikki kestää. Miksi pitäisi olla niin tyhmä että joutuu hytisemään epäkäytännöllisissä vaatteissa puiston reunalla kun ensiksi on saanut itsensä lämpimäksi kävelemällä reippaasti puistoon? Miksi pitäisi seisoa sateessa sateenvarjo kädessä ja yrittää kiskoa sitä kaulahuiviansa itsensä suojaksi ettei kylmäisi niin paljon?

Vierailija
10/64 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä mitä AP tarkoittaa ja missä päin asuu. Itse olen kyllä samoilla linjoilla. Monelle äidille muksut ovat etusijalla ja itselle hankitaan jos hankitaan mitään eli jos rahat riittää. Muksuilla on asut vipan päälle ja itsellä on mitä sattuu olemaan. Voisihan sitä itseensäkin joskus satsata. Satsauksella en tarkoita merkkejä tai muuta ylellistä. Ylellisyyttä voi olla kevään muotiväreissä oleva t-paita. Ja ei kotona niin kiire ole, ettei aamulla tukkaa ehtisi laittamaan tai meikkiä laittaa (jos meikkiä käyttää). Se on vain ajanhallintaa!

Eli, että lapsilla on ne veden/tuulen pitävät vaatteet ulkoillessa. Kyllähän aikuiset ihmiset osaavat pukea itsensä, että tarkenevat. Eli, että lapsiin panostetaan. Olisiko parempi jos lapsi olisi rikkinäisissä vaatteissa ja mamma keimailisi tip top? :D

Itse tosin panostan itseeni, että lapsiin. Näin on kaikilla hyvä ulkoilla :)

Vierailija
11/64 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tulevat puistoon farkkuineen ja ballerinoineen. Vähänkin huonommalla säällä ollaan naama väärinpäin tai hytistään hetki ja lähdetään kotiin - jos tullaan ulos ollenkaan. Ja eivätpä nämä äidit kyllä lapsiensa kanssa touhua,

Ehkä se on niin, että se leikkipuisto on kotiäidille se paikka johon "pukeudutaan".

Vierailija
12/64 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä teknistä t-paitaa ja juoksushortseja. En kulje ne päällä leikkipuistossa.

Tuulipuku taas on mukava ja lämmin hyötyasu. Se päällä voin ollakin. Mutta se ei todellakaan ole mikään lenkkiasu.

Vierailija
13/64 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohtinut samaa! Miksi vapaa-ajalla pukeudutaan verkkareihin tms?? Eri asia on urheiluvaatteet, joilla urheillaan!

Vierailija
14/64 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli????

mitä haittaa???

Vierailija
15/64 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrotko?

Vierailija
16/64 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nähnyt pitävän lenkillä. Kyllä verkkarihousut on ihan muuhun käyttöön. Ihan liian lämpimät ja hiostavat juoksuun.

Vierailija
17/64 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisinko kiitos yhden leikkikenttä-puvun.

Vierailija
18/64 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmettyttää vain miksi pukeutuminen on kotiäideille niin vähätön juttu.

Vierailija
19/64 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkikentälle pitää muistaa pukeutua...

Vierailija
20/64 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaiset asiat.

Jos verkkarit ja takki on puhtaat niin mitä väliä. Minun mielestä leikkipuisto ei ole sellainen paikka, minne laittaudun. Ne tilaisuudet on ihan muita.

Kivempi sitä paitsi on tehdä rattaiden kanssa päälle pitkä kävelylenkki siihen soveltuvilla vaatteilla kuin farkuilla ja korkokengillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi