Äidit kuin lenkille menossa
Miksi äidit pukeutuvat leikkipuistoon kuin lenkille olisivat menossa?
Ihmettelen miksi vapaa-ajan asua niin moni pitää samana kuin sporttista asua.
Eihän ne samaa tarkoita!
Kommentit (64)
jos en istu hiekkiksellä,niin olen koiran kanssa lenkillä tai teen puutarhahommia,ei se silti tarkoita,että olisi tukka pesemättä ja otsa kiiltää. Mulla on työvaatteet sitten erikseen.
perseen takana jotain kyttäämässä.
Kas kun ei äitiyslomalaisella ole tuota varaa ostaa kovin kalliita ulkoiluvaatteita sävysävyyn. Ylimääräiset rahat menevät lasten ulkoiluvaatteisiin, keväjuhlavaatteisiin ja niihin helvetin vappunaamiaisvaatteisiin.
Katso muualle jos ei miellytä silmää.
lähes kaikilla äideillä ja pph:lla on päällä jonkinlainen "tuulipuku", joten ei tarvitse hävetä omia vaatteitakaan. Oma ulkoiluasuni on ostettu nimen omaan lasten kanssa ulkoilua varten. Tuo gore-tex -puku on muuten kallein asuni ja ne gore-tex -kengät kalleimmat kengät mitä omistan (jos sillä on jotain merkitystä että vaatteet ovat olleet kalliit).
Lenkille laitan päälle juoksutrikoot ja juoksutakin tai topin. Sellaisissa vaatteissa en ole ketään puistossa nähnyt.
Mielestäni pukeudun ihan hyvin, mutta uutta en osta.
Olen samoilla kannoilla ap:n kanssa. Tosin moni on kärjistänyt aihetta...
Suomessa on niin usein tyylikkyyttä pidetään samana kuin epämukavuutta. Ja ehkä joskus epäkäytännöllisyyskin on kaunista!
Samoin kiire on hyvä syy sanoa, miksei esim. ehtinyt aamulla tukkaa laittamaan. On se kumma, että työssäkäyvät ehtivät itsensä laittamaan! Ja pieniä lapsia heilläkin.
hiuksini laittaa aamulla, vaikka töissäkäyvä olenkin. Meikkiä juuri ja juuri pikkaisen kekesin laittamaan. Hiukset ehdin vain harjata. Olisi kyllä kiva joskus niitä enemmänkin laitella, mutta kun on ainainen kiire.
Mun mielestä verkkarit summuut on ihan oivia sinne hiekkalaatikolle -varsinkin jos äiti on semmonen joka OSALLISTUU lapsen juttuihin. Eikä istua nakata paikallaan ja juoruile muitten mammojen kanssa.. ;)
Juoksemassa tykkään itekin käydä, mutta valitettavasti äippäloma pitää huolen ettei ole varaa ostaa sävysävyyn vaatteita ja joskus tarttee lähteä moikkaan asfalttia kulahtaneilla kuteilla.. :D
vaikka sillä että perustaisitte oman leikkipuiston jossa päteä vaatteilla. Eikun portsari vaan portille varmistamaan ettei tule ylimäärisiä järjestyshäiriöitä, kuten kulahtaneita kumitossuja ja rasvaisia hiuksia.
Ei saa käyttää ja on rumakin. Halti on vähän köyhäilymerkki, enemmän partiotyttötasoa.
ulkoilua, johon pitäisi maalaisjärjellä ajatellen käydä ulkoiluvaatteet? Farkkuja en edes omista, enkä välitäkään. Niistä on tullut suomalaiselle kuin univormu, joka paikassa ollaan farkut jalassa.
Töissä pukeudun klassisesti, yleensä jakkupukuihin tms joten vapaa-ajalla on ihana olla vapaammin vaatteissa.
Ei saa käyttää ja on rumakin. Halti on vähän köyhäilymerkki, enemmän partiotyttötasoa.
Täytyy varmaan heittää se roskiin. Mitä suosittelisit sen tilalle? Saa maksaa max 400 E.
Höh! Minä pukeudun leikkikentälle niin kuin lenkillekin, mutta mitäs sanotte siitä, että menen salille samoilla vaatteilla, kuin jumppaan. Niin ja uimarannalle samassa uimapuvussa kuin uimahalliin. Juu, olen juntti maalainen.
Minä pukeudun leikkikentälle samoin kuin lenkillekin, tosin en juokse lenkkeillessä vaan kävelen koiran kanssa. Käyn muuten niillä vaatteilla usein kaupassakin, ainakin jos menen kävellen (samalla reissulla vien esikoisen kerhoon ja kävelen kauppaan, sieltä kotiin ja sitten haen vielä esikoisen kerhosta eli käynee ihan lenkkeilystä, matkaa kertyy noin 8km yhteensä).
Ja mitä sporttisiin vaatteisiin tulee, niin mä tykkään muutenkin enemmän noista sporttisemmista vaatteista kuin muista. Ja käytän niitä mainoslippiksiä, ihan siitä syystä, että mies rahtaa niitä aina kotiin ja valitsen niistä aina ne parhaimman väriset. Käytän lippistä, koska auringon paisteesta saan helposti migreenin, en siis siksi, että olisi likaiset hiukset.
Oikeammin sanottuna mun päivät lasten ja koiran kanssa ovat yhtä lenkkeilyä ja ulkoilua, joten miksi en siis pukeutuisi sen mukaisesti.
Ihme että jotkut jaksavat murehtia toisten pukeutumisesta, mä en edes muista mitä tutuilla kotiäideillä meidän puistossa on yleensä päällä.
Ja vielä tuohon samaan listaan haluan lisätä, että joskus käyn jopa kaupassa samoilla vaatteilla, kuin postissakin! Ja pikapankilla on samat vaatteet kuin autoa tankkaamassa! OMG!!
Ei meillä ole varaa ostaa kalliita vaatteita. Nyt taidan jäädä sitten lasten kanssa sisälle kaiket päivät, kun en viiti enää puistoon mennä noilla mun surkeilla ulkoilukuteilla.
Sehän se onkin tärkeintä: ulkonäölliset asiat ensin, lapset sitten!
aina samat vaatteet (tai kyllä mä alusvaatteet vaihdan). Ei tarvii miettiä, mitä minnekin laitan päälle.
Ap:lle voi tulla yllätyksenä, että monelle tosiaan leikkipuistossa käynti on itsessään urheilusuoritus, tai vähintään osa sitä! Turhaan kettuilet toisten vaatetuksesta. Palaa nyt ainakin tähän ketjuun vähän tarkentamaan, mikä oikein närästää ja mitä sitten ehdottaisit tilalle.
aina samat vaatteet (tai kyllä mä alusvaatteet vaihdan). Ei tarvii miettiä, mitä minnekin laitan päälle.
Miettiminen onkin yksi kamalimmista asioista mitä voi olla!
Eli onko ulkoilupuku (vaikka sitten joku goretex tai softshell tms.) sama kun lenkkipuku? Silläkö ei voi mennä puistoon lasten kanssa? Vai tarkottaako ap verkkareita tms. vai juoksutrikoita vai mitä ihmettä? Vai pitäisikö puistossa olla farkut, onko ne paremmat kun joku ulkoilupuku? Siis mitä helvettiä sitä pitäis päällensä oikein laittaa???
TARKENNA AP!!!
olla suunnittelemassa omaa mallistoa äideille: "välikausiasu" , kesäisen leikkisä leikkipuistoasu, sadesään vettä hylkivä, mutta silti tyylikäs puistoasu, puistoasu äideille, joiden täytyy myös pyörähtää hoitamassa asioitaan,sisältää mm. käännettävän takin. Talveksi leikkipuistoasu, joka ei kuitenkaan näytä liian ulkoilupuvulta, löytyy mm. karvavuoratut korkkarit ja poronnahka-hame, eri pituuksia.
ja anna meidän muiden lumpustella missä vaatteissa tahdomme!