30v ja lapseton sinkku, ahdistus
Nyt on alkanut iskeä oikein kunnon paniikki, ikää 30 ja miestä saati lapsia ei näköpiirissäkään. Erosin puoli vuotta sitten ja toipuminen on ottanut aikansa enkä ole ollut valmis deittailemaan. Kaikki ympärillä tuntuvat vakiintuvan ja saavan lapsia, koen itseni todella yksinäiseksi ja paineita on saanko itse koskaan samaa, vaikka kovasti haluaisin. Tunnen suurta ärtymystä siitä, että toitotetaan kuinka lapset tulisi tehdä varhain. Aina se ei ole itsestä kiinni.
Kommentit (69)
Älä huoli. Itse tapasin mieheni kun olin 37,saimme lapsen kun täytin 40 ja toisen 42 vuotiaana ihan luonnollisesti ilman hoitoja,terveet lapset ja ei yhtään sen erilaisemmat raskaudet kuin esikoiseni aikaan kun olin 22. Jos oltais jääty lapsettomaksi niin eipä sillekään mitään voi. Meillä kaikkein tärkeintä on ollut se että löytyi se elämänkumppani vihdoinkin.
Toki jos se haave lapsesta on niin kova että voisit siihen ryhtyä yksinkin niin ei sekään hullumpi vaihtoehto ole,on olemassa adoptio ja hedelmöityshoidot.
Yli puolet vielä 40 vuotiaistakin tulee raskaaksi mutta se voi viedä aikaa kauemmin ja riskit lisääntyvät,kuten esim.keskenmeno. Itse tulin raskaaksi alle vuodessa,toinen raskaus alkoi alle puoli vuotta synnytyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ahdistaa deittailla, koska oman ikäiset naiset ovat lähes heti valmiita lisääntymään kun itse haluaisin vaan rauhassa pitää hauskaa. En halua tuhlata kenenkään aikaa, joten pakko deittailla itseäni nuorempia naisia.
M32
No sulla on hyvä tilanne jos oman ikäiset naiset haluavat kanssasi sänkyyn asti, itse saan pakit aina ennen sitä..
Vierailija kirjoitti:
Olisiko niin huono idea jos miehet antaisivat joku s-posti osoitteensa ja naiset voi kirjoittaa heille? Tai onko sellaista kieletty tällä sivulla? Ei koskaan voi tietää jos käy hyvä tuuri ja löydätte toisianne täällä.
Voisin antaa meilin, mutta kuka haluaa epäsosiaalisen ja ujon pitkäaikaistyöttömän? Musta tulee kyllä paljon sosiaalisempi alku ujouden purettua, puhun ehkä liikaakin.
Onko kukaan naisista Turusta? Lähtisin treffeille kyllä mielelläni.
Kyllä se siitä. 5 vuotta lisää ja hyväksyt tilanteen. Toki voit myös pyrkiä sitä aktiivisesti muuttamaan.
Hei, itse tapasin kumppanin kyllä 20v mutta lapsia aloimme yrittämään ja saimme yhden kun olin 35v ja kaksoset kun olin 39v. Minulla pcos joten ei se haittaa raskaaksi tuloa, jopa päin vastoin jos kypsyy ja irtoaa useampia munasoluja niin mahdollisuudet (ja riski jos sen niin haluaa nähdä) vauvan tai monikkojen saamiseen lisääntyy. Gyne sanoi että minulla olisi vielä täydelliset mahdollisuudet saada seuraavakin vauva/vauvat. Käy siis gynellä juttelemassa ja tee Amh-hormoonitesti niin tiedät omasta tilanteestasi enemmän. Ja kun joku aiemmin epäili, ei pco välttämättä ole heikentävä tekijä saada vauvaa..
Mistä päin ootte? Oisin kiinnostunu lähteen treffeil naisen kanssa jos joku ois Turusta päin.
M35
Höpönpöpö. Jos +30 vuotias nainen on liikunnallinen, normaalipainoinen tai alle eikä ole nirppanokka, niin taatusti on miehiä joka sormelle ja varpaalle.
Minä olen 38-vuotias, harrastan monipuolisesti kaikenlaista liikuntaa 10-15 kertaa viikossa, koulutustasoni on diplomi-insinööri ja kuulun ylempään tulodesiiliin. Silti en ole koskaan käynyt vastakkaisen sukupuolen kanssa edes treffeillä ja tinderini kumisee tyhjyyttään. Nuorempana olin läski eikä 18-20 vuotiaana tytöt edes vilkaisseetkaan kohti. Se söi aika paljon miehenalkua.
Naiset alkoivat vaikuttaa kaukaisilta ja etäisiltä ihmisiltä, jota he ovat vieläkin. Tietysti olin aika lyhyt teininä ja vieläkin olen tietenkin vain 175 cm pitkä.
M38
Minulla sama tilanne, mutta kävin pakastamassa munasolujani. Suosittelen muillekin! Niitä saa käyttää 46-vuotiaaksi asti. Aion kyllä tehdä lastenhankinnan suhteen päätöksen, kun ikä alkaa vielä kolmosella.
Minua taas ahdistaa deittailla, koska oman ikäiset naiset ovat lähes heti valmiita lisääntymään kun itse haluaisin vaan rauhassa pitää hauskaa. En halua tuhlata kenenkään aikaa, joten pakko deittailla itseäni nuorempia naisia.
M32