30v ja lapseton sinkku, ahdistus
Nyt on alkanut iskeä oikein kunnon paniikki, ikää 30 ja miestä saati lapsia ei näköpiirissäkään. Erosin puoli vuotta sitten ja toipuminen on ottanut aikansa enkä ole ollut valmis deittailemaan. Kaikki ympärillä tuntuvat vakiintuvan ja saavan lapsia, koen itseni todella yksinäiseksi ja paineita on saanko itse koskaan samaa, vaikka kovasti haluaisin. Tunnen suurta ärtymystä siitä, että toitotetaan kuinka lapset tulisi tehdä varhain. Aina se ei ole itsestä kiinni.
Kommentit (69)
Sit kun oot toipunut erosta, ala taas treffailla. Jos et tapaa potentiaalisia kumppaneita pariin vuoteen ja itsenäinen vanhemmuus/kumppanuusvanhemmuus on sulle mahdollinen ajatus, sekin on yksi vaihtoehto. Kaikki ei tapaa nuorena sitä oikeaa ja se on elämää. Mut naisilla on se mahtava mahdollisuus että lapsen voi saada myös yksin.
Toivottavasti sinulla käy parempi tuuri kuin minulla Ap. Itse olen noin 40 vuotais, enkä eläessäni ole ollu parisuhteessa haaveistani ja toiveistani huolimatta. - Tähän on aika laiha lohtu kuulla. etä olsin nirso ta piäisi laskea rimaa.
hkä aikanaan saatoin olla hetkellsies valmis yrittämään parisuhdetta melkein kenen tahansa kanssa mutta sittemmin olen oppinu nauttimaan ja iloisemaan sinkkuudestani. Tai ainakin tajuamaan sen, että sekä parisuhteesa että sinkkuna olossa on varmasti kumpaisessakin omat hyvät kuin huonot puolensa.
Mutta kyllä sitä aika monta kertaa on saanut mennä peilin eteen kysymään itseltään, että mikä minussa on vikana. Tai miksi minä joudun ja saan olla päivästä toiseen viikosta kuukaueen kunnes taas huomaa, kuinka jälleen on menny yksi vuosi lisää sinkkuna.
En ole paritellut kolmeen vuoteen. Sinä ilmeisesti olet.
N29
Ei kyllä itseäni ahdista kun ei ole lapsia.
t. 49v sinkku
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä itseäni ahdista kun ei ole lapsia.
t. 49v sinkku
Sinä et olekaan enää keskenkasvuinen.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole vielä niin huolissani, vaikka päälle 30 olen itsekin. On tässä onneksi vielä 10 vuotta tai enemmän lapsenteolle ja opiskelijana sellainen nyt ei muutenkaan ole ihan ensimmäisenä asiana mielessä.
Sinkkuuskaan ei ole itsellein niin paha asia, kun introverttina viihdyn muutoinkin niin hyvin itsekseni. 😊
Toisinaan tosiaan tahtoisi kyllä tavata jonkun, jonka kanssa olla mutta sekin on tulevaisuuden näytettävissä oleva asia se.
Apua, ethän oikeasti ajattele, että 35 ikävuoden jälkeen lapsia niin vaan tehdään..? Esikoiseni sain parikymppisenä ja tulin pillereistä huolimatta raskaaksi vielä kaksi kertaa, ne keskeytettiin lääkkeellisesti hyvin varhaisilla viikoilla.
Kun nykyisen kumppanin kanssa tavattiin olin varma, että raskaudun heti (38v).
Vuoden yrittämisen jälkeen alkoivat hoidot ja hyvästä munasolureservistä huolimatta selvisi, että laatu heikkeni normaalia, mutta huimaa tahtia.
Onnistuttiin 20 kasvatetusta munasolusta saamaan neljä kelvollista, joista kaksi siirtoa epäonnistui ja toiseksi viimeinen tärppäsi.
Kuulemma munasolujen määrä voi säilyä hyvänä, mutta alkioiden viat eivät näy ulospäin. Kallis alkiodiagnostiikka selvitti, mutta julkisella sitä ei edes tehdä.
Kaksi vuotta se vei, kunnes raskauduin.
Pakastakaa munasolunne ennen 35 ikävuotta, jotta voitte tulla varmemmin raskaaksi vielä nelikymppisenä vailla pelkoa alkion kromosomi yms. häiriöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole vielä niin huolissani, vaikka päälle 30 olen itsekin. On tässä onneksi vielä 10 vuotta tai enemmän lapsenteolle ja opiskelijana sellainen nyt ei muutenkaan ole ihan ensimmäisenä asiana mielessä.
Sinkkuuskaan ei ole itsellein niin paha asia, kun introverttina viihdyn muutoinkin niin hyvin itsekseni. 😊
Toisinaan tosiaan tahtoisi kyllä tavata jonkun, jonka kanssa olla mutta sekin on tulevaisuuden näytettävissä oleva asia se.Apua, ethän oikeasti ajattele, että 35 ikävuoden jälkeen lapsia niin vaan tehdään..? Esikoiseni sain parikymppisenä ja tulin pillereistä huolimatta raskaaksi vielä kaksi kertaa, ne keskeytettiin lääkkeellisesti hyvin varhaisilla viikoilla.
Kun nykyisen kumppanin kanssa tavattiin olin varma, että raskaudun heti (38v).
Vuoden yrittämisen jälkeen alkoivat hoidot ja hyvästä munasolureservistä huolimatta selvisi, että laatu heikkeni normaalia, mutta huimaa tahtia.
Onnistuttiin 20 kasvatetusta munasolusta saamaan neljä kelvollista, joista kaksi siirtoa epäonnistui ja toiseksi viimeinen tärppäsi.
Kuulemma munasolujen määrä voi säilyä hyvänä, mutta alkioiden viat eivät näy ulospäin. Kallis alkiodiagnostiikka selvitti, mutta julkisella sitä ei edes tehdä.
Kaksi vuotta se vei, kunnes raskauduin.
Pakastakaa munasolunne ennen 35 ikävuotta, jotta voitte tulla varmemmin raskaaksi vielä nelikymppisenä vailla pelkoa alkion kromosomi yms. häiriöistä.
Ap:lle hyvä neuvo. Kerää munasolusi talteen nyt niin voit huoletta elellä kymmenen vuotta hyvää miestä etsien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa myöskin kuunnella mitä itse oikeasti haluaa ja unohtaa yhteiskunnan asettamat paineet.
Niinpä. Lapsia ei lähtökohtaisesti kannata tehdä jos ei ole lapsirakas. Ihan niin kuin vaikka koiraa ei kannata hankkia jos ei ole eläinrakas tai liittyä jalkapalloseuraan jos ei erityisesti pidä jalkapallosta.
Koira pysyy ikänsä "hoidettavana" koirana, johon voi upottaa eläinrakkauttaan. Ihmisen elinkaari on kuitenkin paljon vaiherikkaampi ja itsenäisempi. Lapsia ei useinkaan hankita eikä pidäkään hankkia vain saadakseen vauvan tai taaperon omaa lapsirakkauttaan tyydyttäväksi lemmikiksi. Lapsesta kehittyy itsenäinen aikuinen, mikä lopulta tuottaa vanhemmalle suurimmat ilot ja surut. Lasten kasvattaminen tasapainoisiksi ja hyvinvoiviksi aikuisiksi on mielestäni tärkein syy lasten hankintaan - ei pelkkä eläinrakkauteen rinnastettava lapsirakkaus. Vanhempien tulee ehdottomasti antaa lapsilleen hyvä ja turvallinen lapsuus, mutta kaikkiin (muidenkin ihmisten) lapsiin kohdistuva ylitsepursuava lapsirakkaus ei ole tälle minkäänlainen edellytys.
Jos on periytyviä fyysisiä tai psyykkisiä sairauksia tai ollut pidempää työttömänä niin voisi jättää kyllä lisääntymättä... minulla on tuttu, joka käy toisinaan osastoilla hakemassa uutta potkua elämään ja syö muutamaa mielialalääkettä isolla määrällä, nuorempana ollut masentunut. Viimeiset kaksi vuotta puhunut lapsista ja miehestä. Nyt on mies ja kohta lapsia. Mietin vain sitä lasta kun tuleva äiti on toisinaan sekaisin kuin seinäkello ja saattaa istua sisällä viikkoja kunnes sekoaa ja lähtee osastolle. Lisäksi mahdollinen periytyvyys.
Mulla on fyysistä sairautta sen verran, että en todellakaan lähde lisääntymään, vaikka mieli tekisi. En ymmärrä miksi vanhempani halusivat lapsia kun tiedossa oli. Nyt 30 vuotiaana on neljä eri lääkitystä eri sairauksiin. Olen sinkku, pysyn sinkkuna ja en lapsia hanki.
Olen aina halunnut lapsia, mutta kun siihen tarvitaan se nainen. Ja naisen saamiseen tarvitaan työpaikka, noh olen ollut 12v6kk työtön. Ja olen epäsosiaalinen, ujo ja aika rumakin. En juo enkä polta, rakastan sisustamista ja koiria, vanhoja rakennuksia ja rustiikkista taidetta. Kuuntelen death metalia ja funeral doomia. Ja kävelen ulkona pitkiä lenkkejä, tykkään tutkia luontoa ja eläimiä.
En näe hyväksi ideaksi hankkia lapsia ilman työpaikkaa, haluaisin kumminkin tarjota lapsilleni mahdollisimman hyvän lapsuuden ja tulevaisuuden, ja työttömänä tämä kaikki olisi hyvin haastavaa.
Niin, ja en ole koskaan seurustellut ja 35v aikana olen ollut yhden kerran treffeillä.
M35 Turusta
Vierailija kirjoitti:
Jos on periytyviä fyysisiä tai psyykkisiä sairauksia tai ollut pidempää työttömänä niin voisi jättää kyllä lisääntymättä... minulla on tuttu, joka käy toisinaan osastoilla hakemassa uutta potkua elämään ja syö muutamaa mielialalääkettä isolla määrällä, nuorempana ollut masentunut. Viimeiset kaksi vuotta puhunut lapsista ja miehestä. Nyt on mies ja kohta lapsia. Mietin vain sitä lasta kun tuleva äiti on toisinaan sekaisin kuin seinäkello ja saattaa istua sisällä viikkoja kunnes sekoaa ja lähtee osastolle. Lisäksi mahdollinen periytyvyys.
Mulla on fyysistä sairautta sen verran, että en todellakaan lähde lisääntymään, vaikka mieli tekisi. En ymmärrä miksi vanhempani halusivat lapsia kun tiedossa oli. Nyt 30 vuotiaana on neljä eri lääkitystä eri sairauksiin. Olen sinkku, pysyn sinkkuna ja en lapsia hanki.
Sääliksi käy jo nyt niitä lapsia jotka tuttusi aikoo hankkia. Sekoileva äiti pystyy tuhoamaan omalla toiminnallaan pikkulapset henkisen kehityksen. Tuttusi itsekkäästi luo vain lisää kärsimystä maailmaan, kun aikoo lisääntyä vaikka on henkisesti täysin epästabiili.
Paljon on nettideiteissä meitä täysin kunnollisia miehiä, jotka haluaisivat oman perheen, mutta jotka saamme treffien jälkeen aina pakit sanoilla, että ei ole kipinää/kemiaa/romanttisia tunteita.
En voi yksin saada lasta, mutta ei olisi myöskään oikein toista kohtaan jos vain tyytyisin johonkin ylipainoiseen naiseen (jotka yleensä kiinnostuvat eniten).
M35
Vierailija kirjoitti:
Paljon on nettideiteissä meitä täysin kunnollisia miehiä, jotka haluaisivat oman perheen, mutta jotka saamme treffien jälkeen aina pakit sanoilla, että ei ole kipinää/kemiaa/romanttisia tunteita.
En voi yksin saada lasta, mutta ei olisi myöskään oikein toista kohtaan jos vain tyytyisin johonkin ylipainoiseen naiseen (jotka yleensä kiinnostuvat eniten).
M35
Kysyntä ja tarjonta ei nykypäivän deittimarkkinoilla useinkaan kohtaa.
Hyvin monet ihmiset tulevat elämään elämänsä ilman perhettä tai kumppania, halusivat tai eivät. Suosittelen itse kutakin hyväksymään tämän asian, ja suunnittelemaan elämänsä siten että pystyisi olemaan onnellinen yksinkin.
Vierailija kirjoitti:
M35
Mä en saa nettideiteissä edes yhtään matchia, hiukan haastavaa edetä tyhjän kanssa treffeille. Just poistin mun badoon profiilin koska se oli tyhjää täynnä, ja tinder on kuulemma päivityksillä pilattu appi.
M35, kirjoitin tuossa aiemmin
Olisiko niin huono idea jos miehet antaisivat joku s-posti osoitteensa ja naiset voi kirjoittaa heille? Tai onko sellaista kieletty tällä sivulla? Ei koskaan voi tietää jos käy hyvä tuuri ja löydätte toisianne täällä.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko niin huono idea jos miehet antaisivat joku s-posti osoitteensa ja naiset voi kirjoittaa heille? Tai onko sellaista kieletty tällä sivulla? Ei koskaan voi tietää jos käy hyvä tuuri ja löydätte toisianne täällä.
Ei mitenkään huono idea.
Olen kerran aiemmin tavannut palstan kautta naisen sokkona ja nähtiin jopa kahdesti.
M35
Up