Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ihmiset ovat jatkuvasti flunssakierteessä?

27.02.2021 |

Oletteko koskaan miettineet, että miksi jotkut henkilöt ovat jatkuvasti flunssakierteessä ja he ovat vähän väliä sairaslomalla ja sitten taas joillakin on kunnon flunssa ehkä kerran viidessä vuodessa?

Mistäköhän erot johtuvat?

Ainakin ne henkilöt, jotka itse tunnen, jotka ovat usein sairaana, ovat joko reilusti ylipainoisia tai tupakoivat, eivätkä muutenkaan noudata terveellisiä elämäntapoja. Sitten ne henkilöt, jotka tunnen, jotka ovat harvoin sairaana, nauttivat isoja annoksia D-vitamiinia eivätkä tupakoi.

Kommentit (52)

1/52 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

X

Vierailija
2/52 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolaatuinen ruokavalio, vähän liikuntaa, ulkoilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaatikot saa myös herkemmin kaikki flunssat, kun on keuhkojen ja nieulun ja nenän limakavalot valmiiksi tulehdustilassa. Itse kuulun heihin

4/52 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian puhdas ympäristö lapsena. Vastustuskyky ei saanut tarpeeksi jumppaa naperona joten se jäi heikoksi. Toista se on minunkaltaisellani kaverilla, joka tunki suuhunsa lähes kaikkea mitä pihalta löysin. Oppisin olemaan syömättä keltaista lunta ja kaupanpäällisiksi sain rautaisen vastustuskyvyn! En ole ollut päivääkään kipeänä viiteentoista vuoteen. Toki hyvät geenitkin voivat vaikuttaa asiaan. 

5/52 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, että jos lapsuudenperheessö on ollut koira/kissa, on se vahvistanut immuniteettia.

6/52 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi koira, antaisin sen nuolla naamaani, olen kuullut, että se tehostaa ihmisen immuniteettia kun saa koiralta bakteereja.

Vierailija
7/52 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on vain luonnostaan heikompi immuniteetti. Itse kuulun heihin. Kaikki taudit tarttuu. Lisäksi mulla on koko ajan myös virtsatietulehduksia, vaikka olen tosi tarkka hygienian kanssa. En tiedä mistä johtuu, syön terveellisesti, myös d-vitamiinia ja monivitamiineja, olen normaalipainoinen, liikun paljon enkä polta.

Vierailija
8/52 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on monen tekijän summa ja geenitkin vaikuttavat.

https://yle.fi/uutiset/3-7126038

Vierailija
9/52 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono käsihygienia on suurin syy.

Ei pestä käsiä ja sitten niillä saastaisilla käsillä kaivetaan nenää tai hampaita ja hierotaan silmiä.

Kotona roikkuu wc:ssa yksi liasta harmaa ja märkä froteepyyhe koko perheen ja vieraiden käytössä. Kun perheessä yksi saa nuhan/ mahataudin/influenssan/koronan, niin se on hetkessä koko perheellä, kun niillä kakkasilla käsillä pläärätään joka paikka.

Vierailija
10/52 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä370599 kirjoitti:

Liian puhdas ympäristö lapsena. Vastustuskyky ei saanut tarpeeksi jumppaa naperona joten se jäi heikoksi. Toista se on minunkaltaisellani kaverilla, joka tunki suuhunsa lähes kaikkea mitä pihalta löysin. Oppisin olemaan syömättä keltaista lunta ja kaupanpäällisiksi sain rautaisen vastustuskyvyn! En ole ollut päivääkään kipeänä viiteentoista vuoteen. Toki hyvät geenitkin voivat vaikuttaa asiaan. 

Itellä ei ainakaan ole syynä tämä. Asuin lapsena maalla. Maistelin ties mitä, varmaan hiekkalaatikolla kissan kakkaakin. En pessyt juuri ikinä käsiä. Silti vastustuskyky on olematon.

-tuo aiemmin vastannut, jolla on huono immuniteetti

Vierailija
11/52 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön deetä 125ug päivässä, sattumoisin kaikki flunssat loppuivat lopullisesti silloin 7v sitten ku aloin syömään sitä. Yhteyttä tuskin on, mutta maininnan arvoinen seikka kuitenkin.

Vierailija
12/52 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön deetä 125ug päivässä, sattumoisin kaikki flunssat loppuivat lopullisesti silloin 7v sitten ku aloin syömään sitä. Yhteyttä tuskin on, mutta maininnan arvoinen seikka kuitenkin.

Mulla ei ole vaikuttanut mitään, vaikka olen syönyt varmaan kohta kymmenen vuotta 100 ug päivässä.

-tuo yksi huono immuniteettinen

Vierailija
13/52 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin yhden vuoden "koko ajan" flunssassa.

Vuosi oli aika stressaava (samaan aikaa opiskelin ja olin töissä, kävin lähinnä nukkumassa kotona) ja sain jonkun taudin enkä ns. parantunut siitä ja uutta iski päälle jne. +jälkitautina välillä poskiontelontulehdusta jne.

Lopulta lääkäri sanoi että kroppa on ylirasittunut ja taudit eivät ehdi edes parantua/uusi tarttuu helpommin jne. ja kirjoitti 2viikon saikun ja määräyksen levätä (opintoja kyllä tein jo viikon jälkeen, kun en hakunnut jäädä paljoa niissä jälkeen)

Vierailija
14/52 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytä en tiedä, koska asiaa ei tarkemmin selvitetty.  Mulla on alhainen jokin IgA-taso. Sairastan sekä astmaa että reumaa. Allergioita on.

Ei ole ollut apua vitamiineista ja hivenaineista. Eräs lääkäri suositteli muuttoa esimerkiksi Karibialle.

Vierailija
15/52 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on ollut useampikin kirjoitus Hesarissa parin viime vuoden aikana. Pääasiallisena syynä taitavat olla geneettiset seikat.

Vierailija
16/52 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheessä on pieniä lapsia niin ne flunssat yms tulee päiväkodista aina uudestaan.

Vierailija
17/52 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi urheilullinen astmaatikko/allergikko jolla keuhkot ja limakalvot jo valmiiksi tulehdustilassa mihin on pöpöjen helppo iskeä. En tupakoi, ole ylipainoinen, eikä ole todettu muita sairauksia. Valitettavasti vähän väliä flunssainen ja nyt korona-aikana joutunut jäämään kotiin pienestäkin niiskutuksesta.

Vierailija
18/52 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kokoajan kipeänä parikymppisenä viisaudenhampaideni takia.

Ne olivat tulehtuneet ja hammaslääkäri ei infonnut minua mitenkään tarkastuksissa että ne ovat tulehtuneet ja pitäisi poistaa. Sanoi aina että kaikki hyvin.

Kun viisurit poistettiin loppui jatkuva tulehduskierre ja kuumeilu.

Vierailija
19/52 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöllistä. Lapsesta lähtien olen saanut kaikki taudit, vaikka on terveelliset elämäntavat ja parempi hygienia kuin 99,99% ihmisillä. Minulla on muutenkin immunipuolustukseen liittyviä useita autoimmuunisairauksia.

Vierailija
20/52 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko vastustuskyky johtuu epäterveellisistä elintavoista ja stressistä.