Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ihmiset ovat jatkuvasti flunssakierteessä?

27.02.2021 |

Oletteko koskaan miettineet, että miksi jotkut henkilöt ovat jatkuvasti flunssakierteessä ja he ovat vähän väliä sairaslomalla ja sitten taas joillakin on kunnon flunssa ehkä kerran viidessä vuodessa?

Mistäköhän erot johtuvat?

Ainakin ne henkilöt, jotka itse tunnen, jotka ovat usein sairaana, ovat joko reilusti ylipainoisia tai tupakoivat, eivätkä muutenkaan noudata terveellisiä elämäntapoja. Sitten ne henkilöt, jotka tunnen, jotka ovat harvoin sairaana, nauttivat isoja annoksia D-vitamiinia eivätkä tupakoi.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perusterve 35v mutta Lapset tuo kotiin kaikki kulkutaudit, ei pysty välttämään tarttumista mitenkään. Onneksi niitä on vain pari kolme vuodessa ja yleensä menee lievänä parissa päivässä ohi.

Lapsuuteni vietin hevostalleilla pyörien pask*ssa, evääksi söin hevosten porkkanoita kuorimatta ja pesemättä, myöskään käsien pesu ei ollut kovin tuttua, muistan kun äiti valitti miten likainen aina olin :D

Kai silläkin jotain vaikutusta vastustuskykyyn on.

Vierailija
42/52 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, itse kyllä vedän sitä d-vitamiinia reilusti, syön vähintään puoli kiloa kasviksia päivässä, en tupakoi enkä ole koskaan tupakoinut, harrastan liikuntaa päivittäin silloin kun vaan olen terve, en ole ikinä ollut ylipainoinen mutta silti olen todella usein kipeänä. Katsos kun se sun pikkuflunssasi on mulle astmaatikkona aika raju tauti, ja menee helposti kuukausi tai pidempäänkin toipuessa. Ja sitten toipilaana herkästi nappaa taas uuden viruksen. 

Pysykää nuhanenät kotona niin me astmaatikot ei olla koko ajan saikulla. Ei auta vaikka kuinka itse pesee koko ajan käsiään saippualla jne jos joku muu yskii naamallesi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden perheen. Siellä ei ikinä,pestä tyynyjä ja peittoja ja lakanat vaihdetaan max kaksi kertaa vuodessa. Pyyhkeet ihan pa....skaset. yms.

Jonkun mielestä tuo parantaa immuniteettia.🤣

Vierailija
44/52 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi.

Vierailija
45/52 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on immuunivastusta alentava lääkitys, silti olen viimeisten 10 vuoden aikana ollut flunssassa ehkä 2 kertaa. Edellisen kerran sairastin viime vuonna 10 viikkoa, johtui siitä että lääkitystä oli muutettu ja oman elimistön virukset pääsi aktivoitumaan, oli se rankkaa mutta paranin. Olin jatkuvassa lääkärintarkkailussa silloin mutta en tarvinnut esim antibiootteja, kunto kyllä romati mutta palautui nopeasti sen jälkeen.

Vierailija
46/52 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluikäisenä sairaana oli aina ne jotka ei pukeutuneet lämpimästi. Nyt työikäisenä sairaana ovat aina ne jotka eivät syö tarpeeksi vitamiineja. Myös olen kiinnittänyt huomiota siihen että julkisissa vessoissa kaikki eivät pese käsiä kunnolla, eli sieltä varmaan monet saa pöpöjä.

Vierailija
47/52 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen todella hyvä vastustuskyky. Vieläkin on suhteellisen hyvä, mutta ei niin priima kuin aikaisemmin. Erottavana tekijänä aikaan nyt ja ennen löydän ylipainon, josta olen kyllä hankkiutumassa eroon. 

Vierailija
48/52 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim mä oon ilmeisesti useemmin flunssassa ku sisko ollu aina. Siskolla taas muuta lääkärikäyntiä vaativaa ollu aina enemmän fyysisellä puolella. Ja emt, iskä oli enempi flunssassa, äiti ei. Äiti juo joka pvä alkoholii, ja iskä eli terveesti. Et osittain varmaa sattumaa ja ties mitä. :)

Ja siis ainaki mul oli lapsena antibioottikuureja joiden on todettu vaikuttavan immuniteettiin koko loppuelämän joten saattaa hyvinkin vaikuttaa myös flunssiin jne. :)

Mä olin paljon flunssassa kun alotin päiväkodissa kun taudit kiertää ja lisäks just ku en sopeutunu ilkeiden ihmisten kanssa työkavereiks jne, niin se sit vissii nosti stressitasoo, ku emmä oo flunssassa jos ympäril positiivisii ihmisii. Sit ku lähin hoitoalalta pois nii flunssat loppui.

Vierailija
49/52 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainii, ja ton alkon suurkulutuksen lisäks mun äiti on polttanu 50  vuotta. Iskä oli senki lopettanu jne. Eli ei voi pistää jonkun "erityisen terveyden piikkiin" tms. Mun äiti on sit muita hoitoja kanssa tarvinnu mut ei just flunssia oo ollu.

Vierailija
50/52 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kuormittava liikunta ja työpaikan sisäilmaongelmat minulla syynä. Myös lasten aloitettua päiväkodin alkoi omakin sairastelu.

Aikaisemmin en sairastanut koskaan kun olin työtön, lapseton enkä harrastanut liikuntaa.

Vierailija
51/52 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin on vain luonnostaan heikompi immuniteetti. Itse kuulun heihin. Kaikki taudit tarttuu. Lisäksi mulla on koko ajan myös virtsatietulehduksia, vaikka olen tosi tarkka hygienian kanssa. En tiedä mistä johtuu, syön terveellisesti, myös d-vitamiinia ja monivitamiineja, olen normaalipainoinen, liikun paljon enkä polta.

Proteiinin puutekin heikentää immuniteettia, ei pelkkiä vihanneksia.

52/52 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylipainoinen tupakoitsija,sairastan flunssan ehkä kerran muutamassa vuodessa.Eikä mulla ole muitakaan vaivoja esim korkea verenpaine ja sokeriarvotkin ok. Ei selkä-eikä nivelvaivoja.Tehnyt vanhustyötä koko työiän.Ikää yli 60 v.