Tilattiin juuri Nepalilaista ruokaa kotiin, mitäs muut syötte tänään?
Kommentit (59)
Puolisolle muhii karjalanpaisti uunissa, itselleni teen varmaan linssimuhennosta.
Just eilen mietin Woltin tarjontaa katsellessani, että tilaisinko tänään nepalilaista ruokaa. No en tilannut vaan sulatin pakastimesta omatekoisia kaalikääryleitä ja keitin perunoita. Hyvää oli sekin, mutta ehkä huomenna sitten nepalilaista.
Ostin eilen kaksi punttia tarjousparsaa, ja äsken laitettiin parsoja Schwarzwaldin kinkkuun kiedottuna sekä tuorejuustotäytteisiä herkkusieniä uunissa. Plus keitettyä kananmunaa lohkoina, kylmäsavulohta ja bearnaisekastiketta. Nam, mutta sen verran suolaista, että huomisaamuna voipi silmäpussit olla aika kunnioitusta herättävät.
Olen nyt ehkä väärässä ketjussa, mutta minun tekisi mieleni tilata ruokaa kotiin, mutta en osaa ja kehtaa. Kammoan sosiaalisia tilanteita eli jos tilaan woltin kautta ruokaa, soittaako se kuski minulle, kun on tulossa? Tai jos löytää suoraan perille, voiko napata vain pussin ovelta ja sanoa heipat vai pitääkö siinä vielä kuitata jotain tai käydä tilaus läpi?
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt ehkä väärässä ketjussa, mutta minun tekisi mieleni tilata ruokaa kotiin, mutta en osaa ja kehtaa. Kammoan sosiaalisia tilanteita eli jos tilaan woltin kautta ruokaa, soittaako se kuski minulle, kun on tulossa? Tai jos löytää suoraan perille, voiko napata vain pussin ovelta ja sanoa heipat vai pitääkö siinä vielä kuitata jotain tai käydä tilaus läpi?
Woltilla on toimitus oven taakse, eli lähetti jättää ruoat, soittaa ovikelloa ja hipsii karkuun. Sitten nappaat ruoat sieltä ja herkuttelet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä teen itse tavallista kotiruokaa, mutta olen viime aikoina hieman kokeillut kaikenlaista valmistakin. Tänään Lidlin 'Chicken Panang' ja mies tykkäsi kovin. Oheen iso fetasalaatti, ananasta ja porkkanaraastetta, hyvää oli.
Kotiruokakin niin lavea käsite nykyään, sehän voi olla paljon muutakin kuin ne perinteiset "lihapullat ja makaroonilaatikot", jotka kyllä herkkua.
Vähän puinen porkkanaraaste muuten muuttui herkuksi alkuvkolla, kun raastoin joukkoon kypsän päärynän, slurps!Ap
Niin on. Senpä takia laitoinkin "tavallista", niin erottaa noista fiineimmistä ruuista. Ei minunkaan taviskotiruoka kuitenkaan mitään "pelkkää purkkihernaria" ole, sävellän kaikenlaista, just tyyliin vaikka noin kuten sinä. Jopa kaurapuuro saa ihan uuden ulottuvuuden esim. omenaraasteesta.
En viitsi pelkästään itseäni varten mitään hirveän hifisteltyjä pöperöitä tehdä, kun mies on kaavoihin kangistunut, mutta onneksi olen saanut syömään kaikkea uutta. Lohdutukseksi teen joskus miehelle sen suuren rakkautensa, eli makkarakastikkeen, mutta senkin lihaisesta makkarasta, en jauhohötöstä :D
Perunamuusia ja kanapihvejä. Ja nyt alan laittaa jauhelihakeittoa huomiseksi.
Pitääkin hakea ensi viikolla nepalilaista ja vaikka useamminkin kannatuksen vuoksi. Ihan parasta.
Kanatagine tekyytyy uunissa. Vielä tunti ja hyvää tulee.
Kalapihvejä ja perunamuusia, lisukkeena punajuurta.
Ajattelin tehdä koriateripestopastaa kun löytyy iso nippu korianteria jääkaapista.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkin hakea ensi viikolla nepalilaista ja vaikka useamminkin kannatuksen vuoksi. Ihan parasta.
Mikä tämä nepalilaisjuttu nyt oikein on? Mä olen varmaan jossain uutispimennossa ollut. Lainasin nyt vaan sun kommenttia, kun oli tuorein ja mainitsit tuon "kannatuksen vuoksi". Kiva ois tietää :)
Vierailija kirjoitti:
Kalapihvejä ja perunamuusia, lisukkeena punajuurta.
Teitkö itse pihvit? Annapa ohjetta, jos on helppo. Kiitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä nepalilaisjuttu nyt oikein on? Mä olen varmaan jossain uutispimennossa ollut. Lainasin nyt vaan sun kommenttia, kun oli tuorein ja mainitsit tuon "kannatuksen vuoksi". Kiva ois tietää :)
Ainakin meidän lähi-"nepskussa" on tosi maukas ruoka, kannattaa kokeilla.
En tiedä vielä. Lounaaksi söin lihapullia ja perunamuusia. Oli tarkoitus paistaa ulkofilepihvit päivälliiseksi, mutta jotenkin kaksi kertaa punaista lihaa samana päivänä ei oikein nappaa. Ehkä paistan pihvit huomenna ja teen jotain muuta tänään. Lohta ja broileria löytyisi jääkaapista, en ole vielä päättänyt kumpaa. Ehkä pastaa ja kermaista lohikastiketta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meidän lähi-"nepskussa" on tosi maukas ruoka, kannattaa kokeilla.
Joo, olen kehuja paljonkin kuullut. Mietin vaan, että onko tässä nyt joku isompi juttu takana. Mistähän turkulainen sen omansa löytäis...
Paistoin pihvit, lohkoperunat uunissa, rapsakka salaatti (salaattia, tom.ja kurk) rinnalle.
Palak paneeria, tein ensimmäistä kertaa itse. Olisi pitänyt maustaa reilummin, vähän pliisuksi jäi.
Mitä rahti maksoi ja oliko edes lämmintä kun tuli perille?
Heseateriasta.