Tilattiin juuri Nepalilaista ruokaa kotiin, mitäs muut syötte tänään?
Kommentit (59)
Yleensä teen itse tavallista kotiruokaa, mutta olen viime aikoina hieman kokeillut kaikenlaista valmistakin. Tänään Lidlin 'Chicken Panang' ja mies tykkäsi kovin. Oheen iso fetasalaatti, ananasta ja porkkanaraastetta, hyvää oli.
Vierailija kirjoitti:
Äsken käytiin verkoilla, illalliseksi on muussia ja haukifileitä.
Nam!! Kirjolohesta tein tuon lohilasagnea, paljon tuoretta pinaattia kerroksiin mukaan jne. Tais olla kuhaa kun viimeksi viimevkolla pannulla käytin kalafileitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Yleensä teen itse tavallista kotiruokaa, mutta olen viime aikoina hieman kokeillut kaikenlaista valmistakin. Tänään Lidlin 'Chicken Panang' ja mies tykkäsi kovin. Oheen iso fetasalaatti, ananasta ja porkkanaraastetta, hyvää oli.
Kotiruokakin niin lavea käsite nykyään, sehän voi olla paljon muutakin kuin ne perinteiset "lihapullat ja makaroonilaatikot", jotka kyllä herkkua.
Vähän puinen porkkanaraaste muuten muuttui herkuksi alkuvkolla, kun raastoin joukkoon kypsän päärynän, slurps!
Ap
Eilen haettiin sushi, ensi perjantaina paikallisesta kotimaisesta (ei hese) hampurilaispaikasta jotain. Kerran viikossa noutoruokaa ja kerran kuussa vähän kallimpaa, muulloin sitten näitä 10-20 euron aterioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tortilloja soijarouhe-paputäytteellä. Olen yksin kotona ja vihdoin oli rohkeutta kokeilla soijarouhetta. Siitä tuli hyvää! Mutta totesin, että alkoholiton olut ei sovi soijan kanssa tippakaan yhteys, liian vilkaisen makuyhdistelmä :D
Meillä ei soijarouhe tipu, mutta Härkis texmex oli yllättävänkin hyvän makuista, kun tein niistä tortilloja pari viikkoa sitten, täytyykin taas muistaa ne..salaisuus maustamisessa texmex-hengessä, tuore tomaattihake, avokado, salsa ja creme fraich+juustoraaste.
Ap
Jep, en usko että tuo täyte menisi lapsille meillä. Miehelle ehkä, muttei siitä lempparia hänellekään tulisi. Itse kyllä tykkäsin! Laitoin soijan pannulle runsaan rasvan kanssa, paaaljon mausteita (valkosipulijauhetta, chilijauhetta, suolaa, pippuria, cayanne-pippuria). Sitten sekaan puolikkaalla lihaliemikuutiolla höystettyä vettä, tom murskaa, pavut, aurinkokuivattua tomaattia.
Taidanpa itse kokeilla seuraavaksi tuon härkiksen!
Vahva suositus sille, meillä perheessä vannoutuneita liharuoan ystäviä sekä mies että teinit ja 17v ei edes hoksannut, että kyseessä ei ole lihatäyte 🙂.
Ap
tänään oli mitä kaapista löytyy-päivä, joten tein lohkoperunoita ja uunissa paahdettuja ruusukaaleja.
Meillä syötiin eilen nepalilaista. Tänään söimme ihanaa kalaa pannulla paistettuna, koska saimme sen lahjaksi äidiltäni.
Vierailija kirjoitti:
Eilen haettiin sushi, ensi perjantaina paikallisesta kotimaisesta (ei hese) hampurilaispaikasta jotain. Kerran viikossa noutoruokaa ja kerran kuussa vähän kallimpaa, muulloin sitten näitä 10-20 euron aterioita.
Meillä on tänä vuonna tuo sushi ollut nosteessa, sellainen 1kg loota tulee poimittua tuosta lähiputiikista joka toinen viikko. Mies ja 17v varsinkin tykkää. Ulkoa tilataan 1x/vkossa, välillä 2x.
Ap
Broiler-sitruunarisottoa. Voisin syödä eri risottoja vaikka joka päivä, mutta ihan joka päivä ei viitsi nähdä niin kovasti vaivaa.
Keitettyjä perunoita ja loimulohta.
Jälkkäriksi kahvit ja kääretorttua.
Paistoin eka kertaa ikinä jauhista. Siis härkäpavuista ja herneistä tehtyä lihan korviketta.
Paistoin uunipellillä voin kanssa. Keitetyt perunat lisäksi.
En kyllä tykännyt mausta. Kokeilen ehkä joskus uudelleen. Lapisllalin menee totuttelussa monta maistelukertaa.
Paahtopaistia punaviinikastikkeessa, nams!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äsken käytiin verkoilla, illalliseksi on muussia ja haukifileitä.
Nam!! Kirjolohesta tein tuon lohilasagnea, paljon tuoretta pinaattia kerroksiin mukaan jne. Tais olla kuhaa kun viimeksi viimevkolla pannulla käytin kalafileitä.
Ap
kala on kyllä parasta, ahvenet ja lohi suosikkejani kuhan lisäksi. En ole normaalisti kauhea haukifani, mutta ihan tuoreet haukifileet ovat kyllä minustakin herkkuja.
Niin paljon kirjoitusvirheitä aloituksessa.
Meillä oli hot dogeja. Tein lisukkeiksi kaalisalaattia ja valkosipulimajoneesia, lisäksi tietty sinapit ja ketsupit. En taida tehdä iltaruuaksi mitään, syödään vain jotain leipää, jugurttia ja hedelmiä.
Jep, en usko että tuo täyte menisi lapsille meillä. Miehelle ehkä, muttei siitä lempparia hänellekään tulisi. Itse kyllä tykkäsin! Laitoin soijan pannulle runsaan rasvan kanssa, paaaljon mausteita (valkosipulijauhetta, chilijauhetta, suolaa, pippuria, cayanne-pippuria). Sitten sekaan puolikkaalla lihaliemikuutiolla höystettyä vettä, tom murskaa, pavut, aurinkokuivattua tomaattia.
Taidanpa itse kokeilla seuraavaksi tuon härkiksen!