Miten pärjäätte pienissä kerrostaloasunnoissa jos ulkonaliikkumiskielto astuu voimaan?
Miten tähän pitäisi varautua? Itse tilasin Playstation 3:n ja paljon pelejä lapsille. Ennen ei konsolia ole olkut, mutta nyt on keksittävä jotain varmuuden vuoksi. Lisäksi tilasin talonyhtiön internetin, kun 4g modeemi ei kuulemma riitä peleihin.
Itse ajattelin alkaa kutomaan ja neulomaan jälleen pitkän tauon jälkeen.
Kommentit (130)
Nettikään ei toimi jos verkossa tai tukiasemassa vika. Huoltomies ei saa mennä korjaamaan sitä kun pitää hänenkin pysyä kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Itsemurhat tulee ainakin lisääntymään, kuten muissa maissa!
Onko hallitus varautunut siihen?
Itsemurhakuolleisuus korona-aikana ja muutakin tietoa kokonaan kuolleisuudesta Suomessa
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/tmalinen/hallituksen-koronaepaonnistum…
Vierailija kirjoitti:
Itsemurhat tulee ainakin lisääntymään, kuten muissa maissa!
Onko hallitus varautunut siihen?
On varautunut ja sitä hallitus tovookin, vähemmän töitä leireillä.
Kyllä se muuten nyt pahasti, näyttää siltä että ensikuun loppuun mennessä kökitään kotona sakon uhalla, kun pää-uutisissakin asiaa hehkutetaan.
Neulon taukoamatta (😂 ) villasukkia 🤭.
Sit kälätämme kännykässä ystävien kanssa, kaikki maholliset ohjelmat katon telkkarista.
Jumppaan mitä nyt keksin jumppaliikkeitä..
Jos aurinkoista, istun toppavaatteissa parvekkeella.
Kuuntelen klassista musiikkia, minua se musiikki rauhoittaa AINA eniten, ja nyt jos koskaan tarvitsen rauhoittavaa ja levollista musiikkia.
Netissä luuhaan jonkin verran, mutta en oo mitenkään netissä roikkua, joskus menee useita päiviä että en käy ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö muka pizzaa saa tilata enää kotiin?
Saa, mutta toimitusviive muutama viikko...
Hyvin. Meillä on 80 neliöinen koti eikä tämä kyllä ole mielestäni pieni kerrostalo asunnoksi. Viihdyttää muutenkin suht paljon kotona. Koirakin löytyy (ennen koronaa hankittu) joten jos tänne jokin täyskielto joskus tulee niin eipä sekään haittaisi.
Ulkonaliikkumiskielto ajaisi ihmisiä samaan aikaan kauppaan, eli lisää kontakteja. Ei mitään järkeä. Nyt käyn yöllä kun siellä on rauhallista. Jatkossa pitää sitten tupeksia yhtäaikaa.
Telkkarista ei tuu mitään. Sähköä ei tule. Vettä ei tule. Ettekö ymmärrä että kaikkien laitosten ym. hlökunta pysyy kodeissaan. Toivottavasti Sanna ymmärtää mitkä seuraukset tulossa. Toivottavasti ydinvoimalat ei räjähdä kun kukaan ei ole valvomossa paikalla.
Itse olen asunut jo vuoden mökillä. Toinen vuosi sujuu samalla tavalla.🏠
Turha panikoida. Ei kait se mikään 24h kielto ole joten ulos voi mennä sallittuna aikana. Kaupassa, töissä käydä ja koiran kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Telkkarista ei tuu mitään. Sähköä ei tule. Vettä ei tule. Ettekö ymmärrä että kaikkien laitosten ym. hlökunta pysyy kodeissaan. Toivottavasti Sanna ymmärtää mitkä seuraukset tulossa. Toivottavasti ydinvoimalat ei räjähdä kun kukaan ei ole valvomossa paikalla.
Ei tuo nytmikään yleislakko ole. Kai töissä saa kuitenkin käydä? Miten muka valvottaisiin jos poliisit ei saisi mennä töihin.
Ulkonaliikkumiskielto illalla ei juurikaan vaikuttaisi elämääni. Käyttäisin lounastuntini ulkona liikkumiseen ja iltaisin katsoisin televisiota ja joisin olutta.
Vierailija kirjoitti:
Turha panikoida. Ei kait se mikään 24h kielto ole joten ulos voi mennä sallittuna aikana. Kaupassa, töissä käydä ja koiran kanssa.
No sittenhän kaikki on just mukamas menossa tai tulossa töihin, kauppaan jne. Eli täysin turha koko kielto jos nuo sallitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittenhän kaikki on just mukamas menossa tai tulossa töihin, kauppaan jne. Eli täysin turha koko kielto jos nuo sallitaan.
Eipä onnistu ilman lupalappua ja niitä ei kovin helposti myönnetä. Jos väität olevasi tulossa kaupasta niin kuitti, missä näkyy aika on oltava mukana. Olin Espanjassa kun tällainen iski päälle. Lainasin vuokraemännän koiraa, jotta pääsin edes välillä ulos ilmastoimattomasta asunnostani. Kolme viikkoa kestin, jonka jälkeen hankin luvan että saan poistua maasta. Piti ajaa autolla pysähtymättä Ranskaan.
Täällä ei poliisit ehdi selvittää edes rikoksia, jos mitään kieltoa edes olisi tulossa (ei ole) niin ei olisi resursseja juosta perässäni pellon laitaa hölkkälenkillä. :D
Joiltain alkaa järki jo kadota, älkää stressatko ulkona liikkumisesta vaan altistumiseen johtavista kontakteista ja hygieniasta.
Luultavasti menen naapurin ovesta läpi moottorisahalla jos alkaa häiriköimään ja pistän paskaksi kaiken.