Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pärjäätte pienissä kerrostaloasunnoissa jos ulkonaliikkumiskielto astuu voimaan?

Vierailija
27.02.2021 |

Miten tähän pitäisi varautua? Itse tilasin Playstation 3:n ja paljon pelejä lapsille. Ennen ei konsolia ole olkut, mutta nyt on keksittävä jotain varmuuden vuoksi. Lisäksi tilasin talonyhtiön internetin, kun 4g modeemi ei kuulemma riitä peleihin.

Itse ajattelin alkaa kutomaan ja neulomaan jälleen pitkän tauon jälkeen.

Kommentit (130)

Vierailija
81/130 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juttu tämä koirahomma oikein on? Eihän se nyt mikään peruste ole että on koira taloudessa. Kun on ulkonaliikkumiskielto niin ulos ei saa mennä.

Sitä en kuitenkaan usko että sellaista kieltoa tulee. Luultavammin tulee jonkinlainen maksimimäärä joka saa olla kerrallaan vaikka ruokakaupassa tai silleen?

Vierailija
82/130 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinmaassani on ties mones lockdown ja olen ollut miehen kanssa kaksiossa lähes vuoden, tosin meillä on piha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/130 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu tämä koirahomma oikein on? Eihän se nyt mikään peruste ole että on koira taloudessa. Kun on ulkonaliikkumiskielto niin ulos ei saa mennä.

Sitä en kuitenkaan usko että sellaista kieltoa tulee. Luultavammin tulee jonkinlainen maksimimäärä joka saa olla kerrallaan vaikka ruokakaupassa tai silleen?

Ei tuollaista mainittu valmistelussa olevassa laissa. Se on joko tai, eli liikutaan ulkona tai sitten ei. Aikaa voidaan säätää eli se alkaako klo 18:00 vai 19:00.

Vierailija
84/130 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäilen varmaan niinkun nytkin.  Töissä käyn (työni on laskettu niihin poikkeusajan aikanakin tehtäviin ns. pakollisiin töihin) , kaupassa ja koiran kanssa pihalla. Todennäköisesti semmoisessa kiellossa olisi joku aikaraja, vaikka 20.00-06.00, joten ei kokopäivää tarvisi varmaan muidenkaan sisällä olla.  Mulla alkaa työvuoro 05.30-07.00 välillä riippuen missä tehtävissä on. Iltaduunit taas sitten 13.00-20.00 välillä. Eli jos oletettu ulkonaliikkumis kielto loppuisi 06.00, joutuisin kuitenkin joinakin päivinä lähtemään töihin sitä ennenkin.

Vierailija
85/130 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyöt ja etäopiskelu. Hyvin pärjää. Ruoka tulee kotiovelle jo nytkin. Puhelut ja videopuhelut sinkoilee ystävien kanssa.

Osaan rajoittaa toimintaani ihan itse. En tarvitse ulkopäin tulevia käskyjä kuin pieni lapsi.

Vierailija
86/130 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjään. Kyllä 80m^2 kahdelle riittää.

Vierailija
87/130 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti pärjään. Täällä on remontti menossa eikä kovinkaan viihtyisää. Etätöitä yritän tehdä kuulosuojaimet päässä, mutta iltaisin haluaisin sentään haukkaamaan happea, kun täällä ei ole ilmastointi päällä ja ilma päivän jälkeen aika sakeaa. Lisäksi minulla on harrastukseen liittyvä työhuone muualla, eli en varmaan sitten sinnekään enää voisi mennä. Pitäisi tuoda tavarat sieltä tänne muutenkin ahtaan kaksion nurkkiin.

Vierailija
88/130 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään oikein hyvin. Olen pärjännyt viimeiset 20 vuotta minikomerossa yksinäni, pärjään seuraavatkin.

Vierailija
89/130 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitänee hankkia koira ja äkkiä!

Minä olen jo tehnyt itselleni koiran mopeista ja rautalangasta :)

Vierailija
90/130 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitä valvoo? Sanon olevani matkalla töihin tai kauppaan jos joku urputtaa

Vierailija
91/130 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Tarvitset töistä todistuksen, että työvuorosi on välillä xx - xx

2. Kaupasta pitää olla ostokset ja kuitti näytettävissä

Näin menee muissa maissa, joissa ulkonaliikkumiskieltoja on ollut.

Vierailija
92/130 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, paikallinen poliisi valvoo ja voi myös soittaa työpaikalle varmistaakseen asian.

Vierailija
93/130 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töistä pitää olla todistus mukana, mistä näkyy työajat.

Kaupat ovat kiinni, jos tulee vain osittainen ulkonaliikkumiskielto. 

Vierailija
94/130 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen lääkiksen pääsykokeisiin.

Vierailija
95/130 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeilen, nautin keväästä luonnossa, kyllä ulkoilla saa ja pitää. Ostin uuden nojatuolin lukunurkkaukseen, siinä viihtyy. Leivon, kokkaan. Ja töissä käyn. Aika kuluu ihan kuten ennenkin.

Vierailija
96/130 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsemurhat tulee ainakin lisääntymään, kuten muissa maissa!

Onko hallitus varautunut siihen?

Hyvä, että päästään sossun tuella elävästä ongelma-aineksesta eroon

Vierailija
97/130 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla lailla kuin ennenkin. Olen sisällä silloin kuin täytyy ja ulkona kun on sille tarve. Ainoa asia mikä mahdollisen ulkonaolorajoitteen myötä tulee, on se, että voi olla niin, että ei voi vain huvikseen lähteä minnekään.

Vierailija
98/130 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjään, syrjäytyneenä on jo monen vuoden kokemus kämpillä jumissa olossa. Mukavaa on ollut kuulla kun ns. Normaalien pää alkaa levitä kun vähän joutuu vain kotona olemaan

Vierailija
99/130 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, paikallinen poliisi valvoo ja voi myös soittaa työpaikalle varmistaakseen asian.

Miksi alapeukkis? Minut on monta kertaa pysäytetty poliisin toimesta sekä autolla ajaessani että kävellessäni ja melkein joka kerralla soitettu työpaikalle ja kysytty työskenteleekö henkilö tänään paikassa B. Terveisiä Italiasta!

Vierailija
100/130 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodittomat ja korona oli ylläpidolle liikaa, mutta pienissä asunnoissa asuvien ketju sopii paremmin palstan profiiliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä