Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

!!! PELASTETAAN RAVINTOLAT -HAASTE!!!! Syödään nyt joka päivä ravintolassa ennen kuin ne suljetaan.

Vierailija
27.02.2021 |

Muuten ei ole enää ravintoloita avattavaksi kesällä.

Me mennään isommalla porukalla. :)

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me haetaan noutoruokaa kerran viikossa ja nimenomaan sellaisista paikoista, missä käytäisiin muutenkin. Ajattelin myös hakea täytekakun kahvilasta, missä tuttuni työskentelee, ihan huvikseni ja pullaa pakkaseen, vaikka osaan leipoa itsekin. Pisara meressä, mutta pienistä puroista ne meretkin syntyy. 

Vierailija
42/69 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilatkaa ravintoloista ruoka KOTIIN. Tai käykää nopeasti noutamassa, maski naamalla ja turvavälit pitäen. Muuten vastuutonta koronanlevittämistä. Pahennatte vaan tilannetta. Sitä paitsi ne verotulot mitä ravintoloista tulee ei todellakaan riitä kattamaan niitä kuluja mitä koronan leviäminen maksaa. Esim terveydenhuolto on kohta romahtamispisteessä pk-seudulla, leikkauksia joudutaan jo lykkäämään jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan muutenkaan käy ravintoloissa syömässä? Tätä en ymmärrä. 

Oletteko koskaan katsonut ohjelmia joissa näytetään ravintolakeittiöitä... hyi saasta.

Vierailija
44/69 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa tukea ravintoloita, on fiksumpaa tilata take awaytä tai ostaa lahjakortteja.

Ja jos haluaa oikeasti tukea ravintoloita, niin ei missään nimessä kannata tilata mistään wolteista tai foodoralta sitä ruokaa, koska ne ryöstöfirmat syö melkein kaikki ravintoloiden katteet! Ja siten ravintoloiden tulos on melkein +-0, vaikka myyntejä olisi kuinka.

En tilaakaan. Tilaan ihan suoraan lempipaikoistamme, joissa on oma kuljetuksensa tai sitten haemme itse. Ja muutakin ruokaa on saatavilla kuin pitsaa tai kebabia. Ovatko ihmiset aivan tyhmiä tölliköitä?

Miten nuo pitsat ja kebabit nyt tähän liittyy? Etkö tiedä, että woltti ja foodora kuljettaa paljon muutakin kuin sitä pitsaa ja kebabia?

Vierailija
45/69 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilatkaa ravintoloista ruoka KOTIIN. Tai käykää nopeasti noutamassa, maski naamalla ja turvavälit pitäen. Muuten vastuutonta koronanlevittämistä. Pahennatte vaan tilannetta. Sitä paitsi ne verotulot mitä ravintoloista tulee ei todellakaan riitä kattamaan niitä kuluja mitä koronan leviäminen maksaa. Esim terveydenhuolto on kohta romahtamispisteessä pk-seudulla, leikkauksia joudutaan jo lykkäämään jne. 

Älkää tilatko kotiin, vaan käykää ITSE hakemassa.

Vierailija
46/69 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy ravintoloissa muutenkaan, niin jätän väliin.

Töissä olen kyllä niissä ollut, ehkä siinä syy ettei ole kiinnostanut asiakkaan ominaisuudessa.

Vierailija
47/69 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintola-alalla omistajat saavat vaikka mitä tukia mutta työntekijät saa vain monoa. Entäs kaikki muut jotka on lomautettu tai menettäneet työnsä koronan takia? Ravintola pomot vaan mankuu ja mankuu lisää rahaa.

Tämä ei todellakaan pidä paikkaansa! Tunnen useita ravintola-alan yrittäjiä ja tuet ovat oikeasti naurettavan pieniä jos niihin on edes oikeutettu. Mistä helv*tistä tämä olettamus on peräisin? Tuilla saa hyvällä tuurilla maksettua YHDEN kuukauden vuokran.

Tekisitkö itse palkatta töitä? Et varmaan. No moni yrittäjä tekee tällä hetkellä itse palkatta töitä ravintola-alalla, jotta olisi vielä joskus työllistävä yritys olemassa! Olkaa nyt sitten toki kateellisiä näille yrittäjille, häpeäisit.

Vierailija
48/69 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla mennä, vaan vältän kaikkia tarpeettomia kohtaamisia. Ja maski naamalla on vaikea syödä.

Vierailija
49/69 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy ravintoloissa, ylihintaista saissee, kokkaan itse kotona parempaa.

Sinun kannattaisi perustaa oma ravintola kun kerran osaat tehdä parempaa kuin kilpailijat.

Vierailija
50/69 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy ravintoloissa, ylihintaista saissee, kokkaan itse kotona parempaa.

Sinun kannattaisi perustaa oma ravintola kun kerran osaat tehdä parempaa kuin kilpailijat.

Jos joku kokee oman ruokansa paremmaksi niin miksi ihmeessä pitäisi perustaa sen takia ravintola?

Itse en ikinä perustaisi. Nähnyt ikinä mitään muita kuin valivali ravintola/kuppila yrittäjiä. (jo siis kauan ennen koronaa). Aina rahat loppu ja duunia tehdään (muka) 24/7.

Sukulakin kävi panemassa yhden tutun "kuppilan kuntoon" ja ei mennyt kauaa kuin ovet suljettiin kokonaan.

Vierailija
51/69 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa nyt ei yrittäminen kannata kun sivukulut syövät tuloksen.

Vierailija
52/69 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa tukea ravintoloita, on fiksumpaa tilata take awaytä tai ostaa lahjakortteja.

Ja jos haluaa oikeasti tukea ravintoloita, niin ei missään nimessä kannata tilata mistään wolteista tai foodoralta sitä ruokaa, koska ne ryöstöfirmat syö melkein kaikki ravintoloiden katteet! Ja siten ravintoloiden tulos on melkein +-0, vaikka myyntejä olisi kuinka.

Ravintoloiden kannattaisi järjestää kotiinkuljetus itse, esimerkiksi yhteistyössä muiden ravintoloiden kanssa. Muutama ravintola on käsittääkseni näin jo tehnytkin, mutta lisää tarvittaisiin.

Minä tilaan lempiravintolastani ruokaa, mutta ajokortittomana en korona-aikaan halua lähteä julkisiin liikenteisiin hakemaan ruokaa. Plus ruoka jäähtyy siinä ajassa, mitä suhaan julkisilla ravintolasta kotiin. Valitettavasti tämä ketju ei tarjoa omaa kotiinkuljetusta, joten on otettava Wolt tai Foodora. Valitettavasti en allergisena voi tilailla pitsoja ja kebabeja.

Muutamalta pieneltä firmalta olen saanut kotiinkuljetuksen. Se on kiva, kun tietää, että raha menee yritykselle ja yrittäjälle suoraan.

Vierailija
53/69 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintola-alalla omistajat saavat vaikka mitä tukia mutta työntekijät saa vain monoa. Entäs kaikki muut jotka on lomautettu tai menettäneet työnsä koronan takia? Ravintola pomot vaan mankuu ja mankuu lisää rahaa.

Hei työttömät saa työttömyys tukea. Ravintola yrittäjät saa tukea vuokrien maksuun.

Vierailija
54/69 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me haetaan noutoruokaa kerran viikossa ja nimenomaan sellaisista paikoista, missä käytäisiin muutenkin. Ajattelin myös hakea täytekakun kahvilasta, missä tuttuni työskentelee, ihan huvikseni ja pullaa pakkaseen, vaikka osaan leipoa itsekin. Pisara meressä, mutta pienistä puroista ne meretkin syntyy. 

Sama juttu. Tuetaan niitä firmoja joiden halutaan pysyvän pystyssä. Noutona tietenkin. Ihan älytöntä että pari viikkoa sitten kun haettiin ruokaa yhdestä ravintolasta, se oli aivan täynnä porukkaa. Onneksi kukaan ei sairastanut koronaa kun varmasti kaikki olisi sen siellä saaneet sillon.

Vierailija
55/69 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomautettuna ei ole varaa

Vierailija
56/69 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole varaa sellaiseen. 

Ravintola-annos maksaa minun viikon ruokabudjettini. 

Vierailija
57/69 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy ravintoloissa muutenkaan, niin jätän väliin.

Töissä olen kyllä niissä ollut, ehkä siinä syy ettei ole kiinnostanut asiakkaan ominaisuudessa.

Olen minäkin ollut tarjoilijana monenlaisissa ravintoloissa.

Siihen aikaan Carrols ja Pizza Hut oli ylivoimaisesti siisteimmät.

Kun taas hienon hotellin ala carte -raflassa keittiö siivottiin kun jaksettiin. Yleensä potkittiin moskat vaan pöydän alle. Jos keittiössä hajosi lasitavaraa mua hirvitti välinpitämättömyys. En ihmettele jos asiakas saa mahaansa vaikka mitä.

Erittäin siisti oli myös ahvenanmaalainen purjehdusseuran ravintola.

Nykyään tuskin kukaan välittää mistään.

Vierailija
58/69 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ravintolat ei perusta sellaisia kiertäviä ruokarekkoja, joissa pieni tarjoiluluukku? Niillä take awayt asiakkaille.

Vierailija
59/69 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ravintoloiden öyhötys on ollut kyllä posketonta. Jokaikisen suljetun ravintolan tilalle tulla avaamaan välittömästi uusi ravintola, kun tämä koronaåandemia on ohi.

Vierailija
60/69 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkään ravintolaa ei tarvi eikä pidä pelastaa. Niitä nousee kuin sieniä sateella muutenkin. Pandemia-aikana ei väki niissä käy kuitenkaan. Kun tämä pandemia on ohi, niin ravintolat täyttyvät ihmisistä ja bisnes palaa vähintäänkin ennalleen välittömästi. Työttömäksi ja lomautetuksi joutunutta henkilökuntaa pitää tietenkin tukea pandemian yli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi