!!! PELASTETAAN RAVINTOLAT -HAASTE!!!! Syödään nyt joka päivä ravintolassa ennen kuin ne suljetaan.
Muuten ei ole enää ravintoloita avattavaksi kesällä.
Me mennään isommalla porukalla. :)
Kommentit (69)
Just tultiin ravintolasta pitsalta. Ihan nätisti vaan syötiin omassa pöydässä. Ei huudettu, laulettu eikä halailtu naapuripöydässä istuvia. Hyvä omatunto jäi.
Vierailija kirjoitti:
Ravintola-alalla omistajat saavat vaikka mitä tukia mutta työntekijät saa vain monoa. Entäs kaikki muut jotka on lomautettu tai menettäneet työnsä koronan takia? Ravintola pomot vaan mankuu ja mankuu lisää rahaa.
Mitä kaikkia tukia? Pidän pientä ravintolaa, jossa itseni lisäksi töissä 3 työntekijää. ELY keskuksen ravintolatukea ravintola sai 3624 euroa heinäkuussa. Se oli korvamerkitty palkkoihin ja palkkojen sivukuluihin työntekijöille. Itse en ole saanut euroakaan.
Tuo tuki oli siis ainoa tuki, joka on tullut tämän vuoden koronahelvetin aikana. Itse en ole edes palkkaa pystynyt nostamaan 6/12 kuukauteen. Olen silti maksanut palkat muille just eikä melkein, lomarahat, yrityksen vuokrat ja muut kulut. Nipin napin on konkurssi vältetty.
Olen myynyt vähäiset osakkeeni, käyttänyt omat säästöni rahastotililtä ja myynyt auton, jotta olen nämä firman maksut saanut hoidettua. Ja ostettua ruokaa 3 lapselleni kotiin.
Me ollaan tilattu iänkaiken ruokaa ulkoa 1-2x/vkossa, niin äskenkin.
Jenni A kirjoitti:
Meillä menossa ravintola boikotti. Ravintolat ovat saaneet vaikka minkälaisia tukiaisia mutta kulttuuri alalle ei juuri ole tullut tukiaisia. Pärjäilkööt raflat sillä mitä ovat saaneet
Kerrotko lisää ravintoloiden saamista tukiaisista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa tukea ravintoloita, on fiksumpaa tilata take awaytä tai ostaa lahjakortteja.
Ja jos haluaa oikeasti tukea ravintoloita, niin ei missään nimessä kannata tilata mistään wolteista tai foodoralta sitä ruokaa, koska ne ryöstöfirmat syö melkein kaikki ravintoloiden katteet! Ja siten ravintoloiden tulos on melkein +-0, vaikka myyntejä olisi kuinka.
En tilaakaan. Tilaan ihan suoraan lempipaikoistamme, joissa on oma kuljetuksensa tai sitten haemme itse. Ja muutakin ruokaa on saatavilla kuin pitsaa tai kebabia. Ovatko ihmiset aivan tyhmiä tölliköitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa tukea ravintoloita, on fiksumpaa tilata take awaytä tai ostaa lahjakortteja.
Ja jos haluaa oikeasti tukea ravintoloita, niin ei missään nimessä kannata tilata mistään wolteista tai foodoralta sitä ruokaa, koska ne ryöstöfirmat syö melkein kaikki ravintoloiden katteet! Ja siten ravintoloiden tulos on melkein +-0, vaikka myyntejä olisi kuinka.
Ravintoloiden kannattaisi järjestää kotiinkuljetus itse, esimerkiksi yhteistyössä muiden ravintoloiden kanssa. Muutama ravintola on käsittääkseni näin jo tehnytkin, mutta lisää tarvittaisiin.
Olen mukana tässä haasteessa. Aion mennä vielä tänä iltana Mäkkäriin ja ma, ti päivinä yhteen lounasruokalaan =)).
En käy ravintoloissa koskaan, miksi olisin niin tyhmä ja välinpitämätön kansalainen, että nyt sitten ryntäisin sellaiseen suljettuun tilaan jossa paljon ihmisiä.
Kävin just ravintolassa. Eka imeskelin kaikkien muiden asiakkaiden haarukoita ja sit niistin pöytäliinaan. Lähtiessä vielä halasin tarjoilijaa ja nuolin sen korvaa... En vaan usko että se on niin vaarallista
Ravintoloista ei oikeasti tarvita mihinkään, kaupasta saa ruokaa.
Ei se ihmisten elämään mitenkäöän vaikuttaisi, vaikka Suomessa ei olisi ainuttakaan ravintolaa.
Grillikioskit riittäisivät.
Vierailija kirjoitti:
80% ravintoloista saakin mennä konkkaan. Etunenässä kebabit sun muut ällölät.
Kebabbilat kaatuu viimeisenä. Valitettavasti.
Kaikki muu onkin jo lopettanut. Ei kylillä ole juuri enää muuta kuin pizzakebabia.
Vierailija kirjoitti:
Jenni A kirjoitti:
Meillä menossa ravintola boikotti. Ravintolat ovat saaneet vaikka minkälaisia tukiaisia mutta kulttuuri alalle ei juuri ole tullut tukiaisia. Pärjäilkööt raflat sillä mitä ovat saaneet
Kerrotko lisää ravintoloiden saamista tukiaisista?
en ole se kelle vastasit, mutta juurihan niille viime vuonna annettiin isot koronatuet, ja lisää taitaa tulla tänäkin vuonna.
Mihin ravintoloita edes tarvitaan, eivät ne ole elämisen kannalta tärkeitä.
En käy ravintoloissa, ylihintaista saissee, kokkaan itse kotona parempaa.
Kuka juntti ylipäätä käy ravintoloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tilaakaan. Tilaan ihan suoraan lempipaikoistamme, joissa on oma kuljetuksensa tai sitten haemme itse. Ja muutakin ruokaa on saatavilla kuin pitsaa tai kebabia. Ovatko ihmiset aivan tyhmiä tölliköitä?
Tuo nyt oli ihan yleisesti sanottu, eikä kohdistettu mitenkään suoraan juuri sinulle.
Mutta siis ottaen huomioon, miten paljon noiden kautta tilataan, niin kyllä, ovat. Tai sitten eivät vaan välitä jaskaakaan.
Viikon sisään ollaan syöty viitisen kertaa ravintola- tai noutoruokaa, alkaa pikkuhiljaa tehdä mieli kotiruokaa jo. Mutta vielä kerkee ennen sulkua tukea paikallisia!
Kyllä kauppojen pitäisi riittää ruuan myymiseen. Sieltä saa eineksiäkin jos ei itse halua ateriaansa tehdä.
Miksi kukaan muutenkaan käy ravintoloissa syömässä? Tätä en ymmärrä.
Oletteko koskaan katsonut ohjelmia joissa näytetään ravintolakeittiöitä... hyi saasta.