Annoin roskalavaryhmässä tuolin, koko kuisti oli tyhjennetty!
Ilmoitimme poliisille mutta asenne oli, että meidän pitäisi etsiä itse tämä henkilö ja selvittää tilanne, että oli varmaan väärinkäsitys!
'Väärinkäsitys, kun piti ottaa punainen pinnatuoli ja vietiin myös beige rottinkituoli istuinpehmusteineen, miehen kumisaappaat ja lapsen pulkka? Ainostaan kuormalavoista tehtyä pöytää eivät olleet alkaneet kiskoa mukaansa.Oli aika järkytys tulla kotiin ja huomata että kyllä, tuoli on haettu ja vähän muutakin! :O
Olen nyt ollut yhteydessä roskavaryhmän ylläpitäjään, jos saisi tuon naisen kiinni kun minut esti.
Kommentit (77)
Valitettavasti tiedän ihmistyypin eikä tarvitse edes olla päihteidenkäyttäjä, tai rikollinen.
Näitä jotka vievät kaiken minkä irti vaan saavat, jos ei ole erikseen hyvin tiukasti ja suorasanaisesti kielletty, on ihan korkeissakin asemissa yhteiskunnassa.
Mummillani oli myös joskus ystäväpalvelun kautta "ystävä", jonka matkaan olisi lähtenyt kaikki polkupyöristä ruukkuihin. Rahaa myös halusi ja mummi taisi sille jotain antaakin. Ihan tehokas ja normaalin oloinen nainen, mutta ahne ja kiero. Läheiset lopulta kielsi tämän naisen pääsyn asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus otsikko koko KUISTI oli tyhjennetty.
Ei siinä sanota, että olisi ulkona ollut tavarat. Meillä ainakin kuistille johtaa LUKOLLINEN ULKO-OVI.
Ja kyllä pitää muutenkin olla tyhmä, että sopii hakuajan niin, ettei ole ketään paikalla!
Porstua ei ole kuisti!
Kuisti ja porstua ovat synonyymeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen antanut ja hakenut paljon tavaraa paikallisen roskislavan kautta ja olen huomannut ihmisten jättävän tavaraa paikkoihin joista se ei pistä satunnaisen ohikulkijan silmään, itse saan toki tarkat ohjeet mistä etsiä. Oma jättöpaikkani on "takapihan veranta ja puutarhakeinun alla"
En ehdi kyttäillä joka hakijaa ja etenkin nyt kun on tämä epidemia kontaktiton nouto on turvallisin!
AP:n virhe olikin se että noudettavan tavaran vierellä oli muutakin roinaa. Ehkä noutaja oletti että ai jaa nuokin saa viedä jos kelpaa.
Hyvinkin voi joku ajatella näin, että siihen on sitten kasattu muitakin tavaroita, jotka saa viedä samalla vaivalla.
Kyllä ne muutkin tavarat on tahallaan otettu. Kukaan ei ole niin tyhmä, että luulee, että kaikki muutkin tavarat, mitkä siinä kuistilla on saa ottaa. Itse olen hakenut tavaroita samoin ja vaikka mitä olisi hakemani tavaran vieressä, niin ei tosiaankaan tulisi mieleeni ottaa.
Itsekin olen hakijoille jättänyt tavaraa ulos noudettavaksi kun ei olla saatu aikatauluja sopimaan. Koskaan ei ole viety mitään ylimääräistä. Olen myös tehnyt kauppoja halvemmista tavaroista samalla periaatteella. Saa hakea pihalta ja maksu joko käteisellä postilaatikkoon tai siirto tilille. Olen ollut valmistautunut siihen, ettei rahoja näy, mutta ei ole koskaan käynyt niin. Hyvä tuuri ollut ilmeisesti. Kalliimmat tavarat myyn vain kasvotusten.
Ohareiden tekijöitä sitten taas on ollut. Sekä myytävien että annettavien tavaroiden osalta. Ei ole varaajaa näkynyt sovittuun aikaan.
Kuisti on ulkopuolella, porstua (porstupa) on sisäpuolella. Jos tavara on viety kuistilta on viety kodin ulkopuolelta, tai sitten ap ei osaa suomea.
Kuisti on rakennuksen pääoven edessä sijaitseva läpikulkuun tarkoitettu katosrakennelma, joka voi olla joko avoin tai umpinainen. Tavallisesti avoinkin kuisti on varustettu kaiteilla.[1] Kuistin pääasiallinen tehtävä on suojata kulkua ovelle.
Suomalaisissa puutaloissa kuisti on tyypillinen pääovea suojaava rakennelma. Ulko-oven suojaamisen lisäksi se on ollut perinteisesti myös omistajan aseman ja varallisuuden osoitin. Nykyisenkaltaisia kuisteja, jotka ovat kuin huone talon edessä, rakennettiin ensimmäisen kerran virkataloihin 1600-luvulla. Maalaistaloissa umpinainen kuisti yleistyi 1800-luvulla. Kuistista voidaan käyttää myös nimitystä ”porstua”. Veranta on kuistin tapainen, lähinnä oleskeluun, ei läpikulkuun, tarkoitettu rakennelma.[2]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus otsikko koko KUISTI oli tyhjennetty.
Ei siinä sanota, että olisi ulkona ollut tavarat. Meillä ainakin kuistille johtaa LUKOLLINEN ULKO-OVI.
Ja kyllä pitää muutenkin olla tyhmä, että sopii hakuajan niin, ettei ole ketään paikalla!
Porstua ei ole kuisti!
Kuisti ja porstua ovat synonyymeja.
Porstua on vanhahtavaa kieltä ja murretta. Sillä voi tarkoittaa kuistia (esim lasitettu ja umpinainen kuisti) tai ihan tavallista eteistä. Varmaan vähän aluekohtaistakin.
Vierailija kirjoitti:
Kuisti on rakennuksen pääoven edessä sijaitseva läpikulkuun tarkoitettu katosrakennelma, joka voi olla joko avoin tai umpinainen. Tavallisesti avoinkin kuisti on varustettu kaiteilla.[1] Kuistin pääasiallinen tehtävä on suojata kulkua ovelle.
Suomalaisissa puutaloissa kuisti on tyypillinen pääovea suojaava rakennelma. Ulko-oven suojaamisen lisäksi se on ollut perinteisesti myös omistajan aseman ja varallisuuden osoitin. Nykyisenkaltaisia kuisteja, jotka ovat kuin huone talon edessä, rakennettiin ensimmäisen kerran virkataloihin 1600-luvulla. Maalaistaloissa umpinainen kuisti yleistyi 1800-luvulla. Kuistista voidaan käyttää myös nimitystä ”porstua”. Veranta on kuistin tapainen, lähinnä oleskeluun, ei läpikulkuun, tarkoitettu rakennelma.[2]
Kiitos tästä🤣👌, keskustelu oli taas lähteä sivuraiteille.
Savossa porstua on (kylmä) eteinen talon sisäpuolella ja kuisti eli visti on talon kylkeen tehty lisäke.
Ihan sama missä ne tavarat on olleet noutoa odottamassa. Jos on sovittu, että toinen saa noutaa tietyn esineen, niin ei siinä voi alkaa toisen kuistia tyhjentämään. Varastamista se on ja ap:n estäminen kertoo kaiken. Jos poliisi ei tee mitään asialle, niin itse etsisin tämän henkilön yhteystiedot ja osoitteen ja kävisin hakemassa omaisuuteni takaisin. Ja varoitus tästä henkilöstä kaikkiin kirppisryhmiin sekä muille käyttäjille että ylläpidolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te ihmiset tiedä, mikä on kuisti??
Kuisti on ulkona. Se voi olla katettu. Kuisti ei kuitenkaan ole umpinainen.
Porstua, eteinen, veranta, ym. ovat aaaaivan eri asioita.
Riippuu missä päin asut. Meillä on umpinainen kuisti, sen nimi on lasikuisti. Avonaista sanotaan avokuistiksi.
Jep. Mulle ainakin tulee kuistista heti ekana mieleen sellainen lasitettu kuisti, koska meillä aiemmin sellainen oli, ja ne ovat muutenkin tyypillisiä täälläpäin. Ja se mulla varmasti se oletus aina on, kun joku kuistista puhuu.
Sitten on taas ulkokuisti erikseen, ja se on avonainen.
Ööööö.... Antaako joku OIKEASTI oman kotiosoitteensa ventovieraalle ja ohjeistaa, että joo ota sieltä itse vaan? XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD Mitä vvvvv....
Te jotka lyttäätte ap:n... jos annatte ilmaiseksi vaatekassin ja hakija sanoo tulevansa kolmen ja kuuden välillä niin oikeastikko jätätte kotityöt tekemättä ym ja kyttäätte vaan sitä hakijaa? Vaikka helpompi olisi jättää pussi portaille!
Vierailija kirjoitti:
Te jotka lyttäätte ap:n... jos annatte ilmaiseksi vaatekassin ja hakija sanoo tulevansa kolmen ja kuuden välillä niin oikeastikko jätätte kotityöt tekemättä ym ja kyttäätte vaan sitä hakijaa? Vaikka helpompi olisi jättää pussi portaille!
Eihän ap edes ollut kotona tekemässä mitään kotitöitä tai mitään muutakaan. Ei ollut lähimaillakaan.
Eikä se nyt paljoa vaivaa vaadi, että pyytää hakijaa rimpauttamaan ovikelloa, kun tulee ja sitten tavaran vaihto. Ei sitä tarvii kytätä. Tai jotenkin muuten sopisin haun, enkä suinkaan antaisi vain kotiosoitetta ventovieraalle ja sanoisi "hae vaan sieltä, kun ei ole ketään paikan päällä" .
Minä annoin kerran ilmaiseksi vaatteitani, ilmoituksessa oli kuva jossa näkyi villatakki ja parit farkut. Kerroin kiinnostuksensa ilmaiseelle naiselle että vaatteet ovat terassilla Lidlin muovikassissa ja voi hakea siitä omien menojen mukaan, itse lähdin viemään vauvaa neuvolaan ja muutenkin asioille. Kun tulin takaisin vaatekassi oli kyllä kadonnut, mutta lisäksi puulaatikon jossa lasten ulkoleluja kansi oli auki ja yhtä tuolia oli selkeästi siirretty. Ehkä naiselle tuli tarve istua, sen ymmärrän mutta sitä en miksi siirsi tuolin toiseen kohtaan ja miksi sitä lelulaatikkoa penkoi, luuliko siellä olevan jotain arvokkaampaa kuin hiekkalapioita ja ämpäreitä?
Vierailija kirjoitti:
Ööööö.... Antaako joku OIKEASTI oman kotiosoitteensa ventovieraalle ja ohjeistaa, että joo ota sieltä itse vaan? XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD Mitä vvvvv....
Olen kyllä sallinut noutoja Tori -kaupoissa, eli antanut osoitteen ventovieraalle. Olen kyllä ollut kotona silloin ja meillä on ollut kunnon lukot ovissa, mutta eihän mikään olisi estänyt ketään viemästä kuistilta kalusteita, vaikka sitten kun olin itse mennyt takaisin sisälle ja ostajat ovat jääneet pihaan pakkaamaan autoaan. Ei se silti ole ok.
Riippuu missä päin asut. Meillä on umpinainen kuisti, sen nimi on lasikuisti. Avonaista sanotaan avokuistiksi.