Annoin roskalavaryhmässä tuolin, koko kuisti oli tyhjennetty!
Ilmoitimme poliisille mutta asenne oli, että meidän pitäisi etsiä itse tämä henkilö ja selvittää tilanne, että oli varmaan väärinkäsitys!
'Väärinkäsitys, kun piti ottaa punainen pinnatuoli ja vietiin myös beige rottinkituoli istuinpehmusteineen, miehen kumisaappaat ja lapsen pulkka? Ainostaan kuormalavoista tehtyä pöytää eivät olleet alkaneet kiskoa mukaansa.Oli aika järkytys tulla kotiin ja huomata että kyllä, tuoli on haettu ja vähän muutakin! :O
Olen nyt ollut yhteydessä roskavaryhmän ylläpitäjään, jos saisi tuon naisen kiinni kun minut esti.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teet rikosilmoituksen verkon kautta ja ilmoitat vakuutusyhtiöön, jos poliisi ei tutki, ei sitten tutki, mutta kotivakuutuksesta pitäisi jotain korvausta saada.
Ainakin Pohjola Vakuutuksen piiriin kuuluu myös pihakalusteet.Liekö vakuutuskaan mitään antaa, kun eivät nuo olleet oikein minkään arvoisia eikä mitään murtoakaan ole tehty, vaan ap on itse vapaaehtoisesti päästänyt nuo ihmiset sisälle ja omalla toiminnallaan ja huolimattomuudellaan sekä välinpitämättömyydellään tuon kaiken aiheuttanut.
Höpö höpö, lue tarkemmin. Ulkoa kuistilta viety.
Kuistille yleensä pääsee kuka tahansa.
Luin tarkkaan vielä kaksi kertaa. Ja ei, ei tuossa sanottu mitään, että olisi ulkoa viety. Mihin sun silmät oikein harottaa, kun näet siinä sanoja, mitä ei ole?
KUISTILTA.
KUISTILTA.
KUISTILTA.
Joko ymmärrät?
Kuisti on ulkona.
Ettekö te ihmiset tiedä, mikä on kuisti??
Kuisti on ulkona. Se voi olla katettu. Kuisti ei kuitenkaan ole umpinainen.
Porstua, eteinen, veranta, ym. ovat aaaaivan eri asioita.
Älä ap välitä viisastelijoista jotka tulevat pätemään vaikka eivät ymmärrä edes lukemaansa...
Teethän rikosilmoituksen!
En antaisi kenenkään tuntemattoman tulla pihaani jos en ole kotona.
Ettekö merkkaa esim. lapuilla tavaroita?
Vierailija kirjoitti:
Älä ap välitä viisastelijoista jotka tulevat pätemään vaikka eivät ymmärrä edes lukemaansa...
Rikosilmoitus viisastelusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoitus viisastelusta?
Jos vaikka niistä varastetuista tavaroista....?
T. Jolle vastasit...
Vierailija kirjoitti:
Poliiseilla on ihan oikeitakin töitä ihan riittämiin, turha heitä on näin mitättömällä asialla vaivata enää yhtään enempää. Kyse ei ollut kuitenkaan mistään arvotavaroista. Kiitä, ap, onneasi siitä!
Ja ota nyt jatkossa opiksesi, äläkä tee enää noin hölmöjä hakusopimuksia.
Vierailija kirjoitti:
En antaisi kenenkään tuntemattoman tulla pihaani jos en ole kotona.
Mitenkäs estät? :D
Saa olla aika korkea aita ja lukollinen portti jenkkien tyyliin että estät ketään pääsemästä pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Teet rikosilmoituksen verkon kautta ja ilmoitat vakuutusyhtiöön, jos poliisi ei tutki, ei sitten tutki, mutta kotivakuutuksesta pitäisi jotain korvausta saada.
Ainakin Pohjola Vakuutuksen piiriin kuuluu myös pihakalusteet.
No joo, käytetyistä kumisaappaista ja lasten pulkasta ei kovin suurta vakuutuskorvausta tule. Jäänee rottinkituolinkin kanssa alle omavastuun.
Tyhmä ap, sen sitä saa kun on idiootti, kärsi siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus otsikko koko KUISTI oli tyhjennetty.
Ei siinä sanota, että olisi ulkona ollut tavarat. Meillä ainakin kuistille johtaa LUKOLLINEN ULKO-OVI.
Ja kyllä pitää muutenkin olla tyhmä, että sopii hakuajan niin, ettei ole ketään paikalla!
Porstua ei ole kuisti!
Ei tietenkään porstua ole kuisti! Porstua on eteinen, eli lämmin sisätila. Kuisti on kylmä tila, jota ei lämmitetä.
Mummolassa porstua oli kylmä, siitä vei portaat yläkertaan ja kaksi ovea lämmitettyihin huoneisiis, kyökki ja peräkammari. Lisäksi iso ruokakomero/kylmäkaappi nurkassa. Talon ulkopuolella oli lisäksi kuisti, avoin sellainen, vain kaiteet ja katto.
Kannattaa sanoa ylläpitäjälle, että kertoo naiselle teillä olevan riistakamera, jossa näkyy kun nainen vie luvata muutakin. Se voi säikäyttää niin, että tavarat palautuvat. Kokeile sitä ja tee sitten rikosilmoitus, jos ei auta. Ja jos sinulla on hänen numeronsa tmv, yritä selvittää sen avulla osoite.
Vierailija kirjoitti:
Olen antanut ja hakenut paljon tavaraa paikallisen roskislavan kautta ja olen huomannut ihmisten jättävän tavaraa paikkoihin joista se ei pistä satunnaisen ohikulkijan silmään, itse saan toki tarkat ohjeet mistä etsiä. Oma jättöpaikkani on "takapihan veranta ja puutarhakeinun alla"
En ehdi kyttäillä joka hakijaa ja etenkin nyt kun on tämä epidemia kontaktiton nouto on turvallisin!
AP:n virhe olikin se että noudettavan tavaran vierellä oli muutakin roinaa. Ehkä noutaja oletti että ai jaa nuokin saa viedä jos kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä sanota, että olisi ulkona ollut tavarat. Meillä ainakin kuistille johtaa LUKOLLINEN ULKO-OVI.
Ja kyllä pitää muutenkin olla tyhmä, että sopii hakuajan niin, ettei ole ketään paikalla!
Tyhmä ja tyhmä, tuota kutsutaan kansalaisluottamukseksi että lähdetään siitä, että vieras ihminenkin jakaa samat moraaliset pelisäännöt kuten rehellisyyden. Ja suomalaisia sanotaan vielä globaalissa mittakaavassa rehelliseksi väeksi.
Itse olen useammankin kerran hakenut jonkun kirppariostoksen jonkun kuistilta sen joko etukäteen maksettuani tai niin että jätän rahan tilalle. Tämä vahvistaa ihmisten uskoa siihen että elämme säntillisten ja rehtien tavisten naapurustossa.
Mutta vähenemään päin taitaa olla tämä luottamus, surullista kyllä. Ja kyseessä ei nimenomaan ole suuret summat, vaan yhdessä jaettu arvomaailma ja moraalikoodisto.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te ihmiset tiedä, mikä on kuisti??
Kuisti on ulkona. Se voi olla katettu. Kuisti ei kuitenkaan ole umpinainen.
Porstua, eteinen, veranta, ym. ovat aaaaivan eri asioita.
Kuisti on ns välitila eli kylmätila, jota ei lämmitetä, vaikka se olisikin umpinainen. Kuisti on _aina_ katettu. Jos se ei ole katettu, se ei ole kuisti, vaan esim terassi.
Kuisti voi olla aivan hyvin umpinainen, ja monesti onkin! Eli siihen johtaa ulkoa ovi, ja kuistilta taas edelleen johtaa ulko-ovi sisälle.
Porstua on murresana, se tarkoittaa lähinnä eteistä. Eteinen taas on aina ihan sisällä talossa oleva tila, ja se on aina lämmitetty. Veranta taas on oma-asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä ja tyhmä, tuota kutsutaan kansalaisluottamukseksi että lähdetään siitä, että vieras ihminenkin jakaa samat moraaliset pelisäännöt kuten rehellisyyden. Ja suomalaisia sanotaan vielä globaalissa mittakaavassa rehelliseksi väeksi.
Itse olen useammankin kerran hakenut jonkun kirppariostoksen jonkun kuistilta sen joko etukäteen maksettuani tai niin että jätän rahan tilalle. Tämä vahvistaa ihmisten uskoa siihen että elämme säntillisten ja rehtien tavisten naapurustossa.
Mutta vähenemään päin taitaa olla tämä luottamus, surullista kyllä. Ja kyseessä ei nimenomaan ole suuret summat, vaan yhdessä jaettu arvomaailma ja moraalikoodisto.
Ap se tässä on ollut tyhmä.
Ei multa ole viety tuolla tavoin mitään, eikä viedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen antanut ja hakenut paljon tavaraa paikallisen roskislavan kautta ja olen huomannut ihmisten jättävän tavaraa paikkoihin joista se ei pistä satunnaisen ohikulkijan silmään, itse saan toki tarkat ohjeet mistä etsiä. Oma jättöpaikkani on "takapihan veranta ja puutarhakeinun alla"
En ehdi kyttäillä joka hakijaa ja etenkin nyt kun on tämä epidemia kontaktiton nouto on turvallisin!
AP:n virhe olikin se että noudettavan tavaran vierellä oli muutakin roinaa. Ehkä noutaja oletti että ai jaa nuokin saa viedä jos kelpaa.
Hyvinkin voi joku ajatella näin, että siihen on sitten kasattu muitakin tavaroita, jotka saa viedä samalla vaivalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinkin voi joku ajatella näin, että siihen on sitten kasattu muitakin tavaroita, jotka saa viedä samalla vaivalla.
Tuskinpa näin ajatteli tämä ihminen, kun on apn estänyt somessa. Epärehellinen roisto.
Ei tietenkään porstua ole kuisti! Porstua on eteinen, eli lämmin sisätila. Kuisti on kylmä tila, jota ei lämmitetä.