Outo naapuri kuskaa lapset kouluun vaikka bussi menee vierestä
Ja vielä joka päivä vie ja hakee, vaikka ilmainen bussikortti on ja kyyti lähtee tosiaan käytännössä kotiovelta.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näitä tyyppejä on. Työkaveri on tuollainen helikopterivanhempi joka on kuskannut lapsensa kouluun koko koulutien ajan vaikka julkiset yhteydet on ihan ok kun pääkaupunkiseudulla asutaan.
Mietin vaan millaisia puolisoita ja työntekjöitä tulee sellaisista ihmisistä, joille kaikki on tarjottu hopealautasella...?
Ihan tavallisia puolisoita ja työntekijöitä. Meillä päin on sellainen ongelma, että ne bussit on niin täynnä, että aamubussiin ei pääse istumaan. Siis ikinä. Ja me asutaan linjan alkupäässä. Ennen puolta väliä matkalla koululle se bussi on niin täynnä, että viimeiset kyytiin otettavat joutuvat tunkemaan etuovesta sisään ja seisovat kuljettajan vieressä. Siellä ollaan siis todella tungoksessa ja yritetään pysyä pystyssä vieraiden ihmisten huojuessa tönien ympärillä. Loppumatka koululle ajetaan pysäkkien ohi, vaikks kyytiin tulijoita olisi.
Tätä on jatkunut vuosikaudet, oikeastaan vuosikymmenet, eikä mikään muutu. Tilanne oli sama jo silloin, kun itse olin koululainen ja bussilinjan alkuun on sen jälkeen rakennettu kokonainen uusi asuinalue. Busseja ei ole lisätty, vaikka tästä on palautetta annettu kymmeniä kertoja. Ei kuulemma ole tarvetta, kun se tungos koskee vain muutamaa aamuvuoroa. No niinpä, 7-9 välillä arkisin, kun töihinmenijöitä ja koululaisia on eniten. Mutta ei kaupunkia kiinnosta se tungos tai matkustajien turvallisuus.
Siksi vien autolla, koska pystyn. Kutsu helikopteriksi tai vaikka soutuveneeksi. Aivan sama.
Täällä taas raahaa yhden lapsen vanhemmat omalla polkupyällä kouluun, vaikka lapsi voisi itse ajaa omalla sellaisella tai kävellä tai mennä bussilla. Mistään erityislapsesta ei ole kysymys, he saavat koulutaksin tässä kunnassa.
Naurettavaa katsoa ku lapsikin jo lähemmäs 10v.
Mun lapsi on esikoulussa ja osaa jo nyt kävellä yksin tulevan koulumatkan.
Lapsen pitää saada itsenäistyä ja kokea onnistumisen tunteita elämässä.
Tuollainen että lasta vaan passataan ei kehitä lasta. Ja kun lapsi ei saa kehittyä, hän ei pärjää eläessä ja syrjääntyy.