***Kevättoiveet uuteen viikkoon***
Aloitan uuden pinon, vaikka sen olisin voinut tehdä jo eilenkin...
Kommentit (35)
kandi: Siistiä!! Ehkä munki mies kohta tuntee, kun se viikonloppuisin joka ilta pitää pitkään kättään mahan päällä. Meidän pienokainen vaan tahtoo olla illalla niin rauhallinen että pitäis päivisin tunnustella, kun istahdan sohvalle.
Edelleen.. Joo mulla on ollut ostoslistalla pitkään oma vimpain. Ei vain ole kehdannut jotenkin sellaista lähtee kaupoista ostamaan. Mies ei mun kanssa mihkään tule ostaan, sen on tehnyt selväksi. Yks vaihtoehto ois tilata netistä, mutta kerran ku jollain sivuilla surffasin niin sain heti jonku viruksen koneeseen..
Nyt uuvuttaa. Eilen oli niin pitkä työpäivä ja unet jäi yöllä vähiin. Taidan lähtä lepäilemään. Tsemppiä kandi oksennustaudin kanssa, kuulostaa ihan hirveälle. Muutenkin pikkusen myllerrykset saa mut hiukan huonovointiseksi.
minki
Joo en mäkään olisi miestä muuten ottanut mukaan, mutta en onnistunut siellä reissussa hävittämään sitä mihinkään siksi aikaa.. Ja sieltä oli niin helppo ostaa, kun oli " poissa kotoa" eikä mitään riskiä tuttuihin törmäämisestä.. Ja tuo kyseinen ketju on vielä niin suosittu ja yleinen, ei mikään epämääräinen tunkkaisen oloinen pikkuliike, niinkuin nuo tuolla Kalliossa. Mutta nettitilausta vaan, jossei muualta niin H&M:ltä tai Anttilasta! :)
Noista vibroista, myös Josefssons Josefine myy niitä postimyynnissä. Ei tartte noloilla moisesta tilaillessa eikä pitäisi tulla viruksia. Toivottavasti meilläkin tilanne helpottuisi ultran jälkeen siis meikäläisellä innostus asiaan kasvaisi. Toi Tikrun juttu kyllä pelästytti, vaikka ei takuulla ollut siitä johtuvaa. Mä seuraan kyllä seksin jälkeen tuntemuksia mahassa tosi tarkkaan, pienikin vihlasu ja oon ihan hysteerinen.
Ymmärrän hyvin teidän himon ruokaan. Mulla on ollut se valitettavasti alusta saakka... Alussa kun soitin neuvola aikaa terkka kysy et pysyykö ruoka sisällä, totesin vaan et vähän liiankin hyvin. Käski vähän rajottaan. Ei oo onneks vielä painoa tullut kauheesti, johtuu varmaan lihasten katoamisesta... Josta pääsenkin kätevästi aiheeseen liikunta :) Minkälaisia vatsalihasliikkeitä ootte uskaltanu tehdä? Neuvolassa sanottiin et kaikkee mikä aiheuttaa painetta alavatsaan on vältettävä ja musta kaikki vatsalihaksia vahvistavat liikkeet aiheuttaa moista. Mä oon niin onneton keksiin mitään ihme liikkeitä. Mä muuten katselin jo Hämeen Naisvoimistelijoiden mammajumppaa, mut tuntuu kyllä hölmöltä vielä mennä. Täytyy ensin kokeilla normi jumppia jos on liian rankkaa niin sit heti mammikseen :) Oot sä Minks käyny siellä äitiysjoogassa?
Ei kuulosta kandi sun olosi kadehdittavalta koita nyt jaksaa, toivottavsti voit rauhassa lepäillä kotona. Vähänkö hienoa että mies tuntee jo liikkeet!! Kuinkas iso massu on ulospäin? Tähän voi vastata muutkin edelleen kiinnostaa et kuinka isolle pallolle on jätettävä pukuun tilaa :)
Täällähän on rouvashenkilöitä enemmänkin niin te varmaan osaatte kertoa että voiko ne hääkukat hakea jo edeltävänä päivänä vai vasta hääpäivän aamuna?
Onko se teidän nallehaalari sellainen tummanruskea? Mä kävin kattoon mutta en tykännyt kun oli niin tumma, muuten oli kyllä tosi lutunen. Se valkonen myssy varmaan sopii siihen hyvin kun se sisäpuoli oli valkoinen.
surullinensiili 11+4
hihii, vapaa päivää oon vietellyt. mutta sepä tietää sitä että koko viikonloppu meneekin sitten töissä :P. nooh, eipä noita viikonloppuja enää paljoa ehdi tulemaan.
k18-keskustelu: etkös minks asu treella, siis jos muistan oikein. niin sieltähän löytyy se elämän suola-liike. on tosi mukava paikka, ei mikään hämyinen luola. mut se kyllä on sellanen mihin voi päivälläkin astella sisään. ja myyjät on ainakin mun kokemuksen mukaan olleet mukavia. (kauheeta, kuulostan kohta ihan kanta-asiakkaalta! ei kun nuo kaverit vaan on kertonut... :)) mietin vähän miehelle sellasta isyyspakkausta annettavaksi. ja mietin josko sinne vähän itseäkin ajatellen esim geisha-palloja tms laittais, et sais isukin kaa sit noita lihaksia reenata;)
surullinen siili: juu, just sellainen tumman ruskea on ainakin minun haalarini. vatsalihasliikkeistä kyselit. mulle teki salilla tänään just ohjaaja raskausajan ohjelman. siihen tuli vatsoille se ihan perus pepunnosto-rullaus selällä maaten ja sit selällään myös polvet koukussa ja sit aina vuorotellen nostetaan ja ojennetaan jalkoja. rutiskukset kehoitti jättämään pois jo tässä vaiheessa.
kandivaihe: toi sun oksennustauti kuulostaa mun ekalta kolmannekselta:P eli kolme kuukautta sellasta etovaa oloa, mut laatta ei vaan tullut vaikka kuinka yritti. en tiä oisko helpottanut oloo jos ois saanut oksennettua.
minks: ehkä munkin sitten " täytyy" pipo-langat käydä ostaan;)
tikru ja simppis 21 tasan
Liikunnasta: Oon kans miettiny sitä Naisvoimistelijoiden mammajumppaa, ja joku joogakin vois olla yks vaihtoehto. Mun liikuntaharrastus on nyt kyllä vaan tän väsymyksen takia vähäistä ja olen lintsannut omista viikottaisista peleistänikin, mitä huvikseni harrastelen. Ja sit se, ettei näin alkuvaiheessa näy, että on odottava mamma, niin kehtaako sitä mennä sinne¿? Tiedä sitten, kuinka helposti mulla tulee näkymään, kun sanottiin neuvolan lääkärillä, että kohtu on keskellä, joten en tiedä, oonko helposti näkyvien joukossa, vai en. Oon pitkä, ja kai jokseenkin normaalipainoinen, eli saas nähdä, pullahtaako se masu sieltä pian ollenkaan. Mua kiinnostais kans sopivat vatsalihasliikkeet, kun ylimääräistä löytyy kyllä sillä seudulla, pitäis kai yrittää tehrä jottain.
Nallehaalarista: Heitän nyt omankin juttuni siitä nallehaalarista. Ei oo tarkotus loukata ketään, ja varmaan on kivaa käydä ostamassa se haalari, mutta mä taidan jättää väliin. Mulla on mielikuva, että se olis vähän sellanen, kun näin kerran sellasen tiikeripuvun, joka ei ollut kai ulkohaalari, mutta kokopuku sisäkäyttöön. Mua huvitti ja hirvitti se, enkä ainakaan ajatellut laittaa omaa lastani siihen, kun tykkään mieluummin perinteisistä vaatteista. Se koko puku oli tiikeriraidallinen, siinä oli korvat ja pitkä häntä ja vauva näytti kuvassa siis ihan tiikeriltä! Tosin en oo käyny Tampereella kaupassa kattomassa sitä nallehaalaria, etten tiedä sitä tarkkaan, mutta tiikerivauvoista mulle ainakin jäi kammo¿
Haluista: Mulla on touhuilut jäänyt lähes täysin vähiin, kun selittelen aina väsymyksellä, mutta mies haluis kyllä. Oishan se kiva, jos kuvotuskauden jälkeen innostuisin siitäkin. Ymmärrän teitä kyllä hyvin; ostakaa vaan vempeleitä, sehän on hienoa vaan, jos hyvin menee ;)
Surullinensiili: Kyllä varmaan kannattaa kukkakaupasta kysyä, miten voisi hääkukat säilyttää seuraavaa päivää varten. Jos niille löytyy hyvä viileä säilytyspaikka, niin uskon, että onnistuu. Ite hain täydessä tällingissä kukat hääpäivänä, menin sitten pukeutuun ja kirkkoon, mutta kysy ihmeessä kukkakaupasta! Meillä itellämme ei kukat niin lämpimänä päivänä säilyneet kunnolla vuorokauttakaan, mut ne ei ollutkaan hyvässä säilössä sillon, vaan kädessä ja pöydällä¿
_tigger_: Nyt huomasinkin, että sulta tuli niitä vastaliikevinkkejä juuri, kiitos!
Iltapahoinvointia ja väsymystä,
Söpösimmu rv 11+0
Surullinensiili, kyllä mulla alkaa jo sitä mahaa olla ihan kiitettävästi :) Varsinkin mekoissa ja hameissa sen huomaa, kun ei ole sitä paksua vyötärökaitaletta jakamassa massua kahteen osioon. Työkaverikin sanoi tänään, että " onpas sun maha kasvanut paljon, sehän on jo tosi iso" ! Ei se TOSI iso ole, mutta siis ihan normaalin kokoinen (näille viikoille) mielestäni. Mullahan oli neuvolan mittauksessa eilen se sf-mitta yläkäyrälle, eli 20cm on nyt korkeutta. Mun kohtu on oikealta puolelta korkeammalla kuin vasemmalta - neuvolan terkan mukaan on aika yleistä, että kohtu ei ole symmetrinen. Itsekin olin sitä vähän epäillyt, koska tunnustelemalla huomasin eron kohdun sijainnissa navan eri puolilla. Mutta se kuulemma todennäköisesti tasoittuu piakkoin, kun kohtu venyy vauvan kasvaessa.
Tuolta Belly gallerysta löysin yhden aika lähelle mun vatsan kokoa vastaavan kuvan, http://pregnancy.about.com/cs/pregnancyphotos/l/blbelly0020j.htm
Tosin mun massu on ehkä ihan hivenen pienempi vielä.
Toivottavasti kaikilla on mukava viikonloppu! Meillä se ainakin menee pakatessa, kun ensi viikon perjantaina pitäisi muuttaa. Siinä tuleekin sitten nettikatkoa ainakin pe-su, saa nähdä miten kestän!
Kandi & muhku 21+4 (tai 21 tasan, neuvolan kiekon mukaan)
Näinköhän enää edes muistatte minua..Nyt olen taas kotona lasten kanssa ja aikaa tänne kirjoitteluunkin on ehkä hiukan enemmän.
Maha kasvaa ihan kivasti ja liikkeitä tuntuu pitkin päivää, jopa miehen käteenkin! Kannattaa minks kokeilla, josko teilläkin tuntuisi, eikös sulla ollut enemmän viikkojakin kuin mulla?
Seksistä, meillä alkaa olla melkoisen kuollutta sillä saralla, taitaa olla sellainen vaihe ettei oikein kumpikaan jaksa vaikka haluja olisi. No viikon päästä alkaa miehelläkin kesäloma, jos vaikka sitten tulisi vähän piristystä siihenkin puoleen...
Olen kyllä jotenkin pudonnut ihan teidän kuulumisista, mutta koitan vähän päästä tässä kärryille.
Niin tuosta kutomisjutusta vielä; mulla ei ole sellaista intoa tullut, mutta koti kyllä saa vauhdilla uutta innolla. Reilu viikko takaperin vessa sai uutta ilmetta pienen pintaremontin sekä muutaman uuden esineen muodossa ;)..
maria80 ja Patu-Alli rv 18+3
Voi apua jos mulla on noin suuri maha häissä!!! Miten mä sen mekkoon tungen täytyy varmaan leikata aukko mahan kohdalle :) Kuinka pitkä muuten kandi oot? Mulle sano neuvolan täti et pituus hävittää mahaa ja kun meikäläisellä tuota mittaa on se 180 niin toiveita on että ei kovin hyvin näkyis. Mies totes tänään et onkohan sun maha alkanu kasvaa kun olin etukumarassa, totesin vaan et on alkanu roikkuun... :) Remontoittekos te kans kandi kämppää? Minkäslainen se onkaan? Kiva että saatte vauvelin ihan uuteen kotiin. On kiva ruveta hankkiin vauvavarusteitakin nyt kun on paikkakin valmiina.
Hienoa maria80 että sustakin kuuluu! Mitenkäs sille huoneelle kävi josta muinoin lähti tapetit? Vai muistanko oikein? Varmasti piristää mieltä kun saa vähän laitettua uutta. Onko sulla ollut tässä raskaudessa kovaa väsymystä? Ainakin olet ilmeisesti töitä jaksanut tehdä.
Meidän pikkuinen sai nyt työnimekseen Pikku Tiikeri :) Mä näin unta että miehen treenikaverri kysyi että jaa niin teille on kuulemma sellainen pikku tiikeri tulossa, no se vaikutti niin hauskalta että otettiin käyttöön. Tosin ennen ultraa sitä ei kyllä taideta käyttää, mä kun olen edelleenkin ihan vauhkona että kaikki on kunnossa. Ens viikolla olis sitten ultra ja eka lääkärikäynti, miten sitä jaksaa odottaa... Nyt täytyy tsempata itteensä et pystyis ne poraamatta käymään :) Tää tuntuu niin epätodelliselta et olis raskaana kun ei mitään tunnu eikä näy, tosin näkyä ei vielä moneen viikkoon tarviskaan :) Mä nautin siitä että tää on meidän kahden pikku salaisuus.
Ai niin söpösimmu, en kyllä aio tehdä sellaista tiikeri haalaria vauvalle :) Näin samanmoiseen ohjeen käsityölehdessä. Nallehaalari on kyllä mun mielestä söpö ja korvat hupussa muutenkin, mut se tiikeri asu meni vähän liiallisuuksiin.
surullinensiili 12+0
Kiva kuulla Mariastakin! Sulla varmaan tulee kaikki " etapit" vähän nopeammin vastaan, kun ei ole ensimmäinen raskaus. Minkä kokoinen masu sulla on nyt?
Surullinensiili, ei mun maha ihan yhtä iso ole, kun siinä kuvassa sillä naisella. Ja siis nykyhetkessä ja kahden viikon takaisessa masussa on eroja! Rv 20 olisin vielä saanut mahan piiloon sopivalla leikkauksella. - Onnistuisi ehkä vieläkin, en tiedä.
Mun on nyt mentävä makuulle kun tulin juuri töistä ja ostoksilta, ja joka paikaan särkee. Illemmalla ehkä lisää...
Kandi & muhku rv ? (unohdin...)
surullinensiili:
Hienoa maria80 että sustakin kuuluu! Mitenkäs sille huoneelle kävi josta muinoin lähti tapetit? Vai muistanko oikein? Varmasti piristää mieltä kun saa vähän laitettua uutta. Onko sulla ollut tässä raskaudessa kovaa väsymystä? Ainakin olet ilmeisesti töitä jaksanut tehdä.
Heh, siellähän se vielä odottaa että joku tekisi sille jotain. No, viikon päästä miehellä alkaa loma, että josko silloin sitten jatkaisi sitä projektia. Tosin töitten jälkeen olen ollut niin väsynyt etten ole paljon jaksanut siihen keskittyä. Sitten tässä on ollut näitä sairaalareissuja (pojan). Ja kaiken tämän päälle sitten tehtiin pieni vessan ilmeen raikastus; siellä oli sellainen vanha tummunut puolipaneli, jonka maalasin valkoiseksi ja vaihdettiin sinne vähän nätimmät listat. Tuli todella raikkaan näköinen.
Alun väsymyksen jälkeen olo on ollut ihan pirteä, tosin silloin tällöin tulee sellaisia että on pakko käydä hetkeksi pitkälleen, mutta kyllä tässä jo aina päivän aikana jotain jaksaa puuhailla. Tietysti työt veivät aina päivän suurimmat mehut eikä sitten iltaisin jaksanut kovin suuria ponnistella (paitsi tuo vessa maalaus, joka sekin lähti siitä kun aloin sitä vain pesemään ja siinä sitten keksin että ilme voisi raikastua pienellä maalauksella ;)).
maria80 rv 18+3
hips,
työviikonloppu takana. toivottavasti ei hirveesti ehdi enää tulla ennen loman alkua. kuitenkin vähän metkaa olla yksin siellä töissä, vaikka nytkin rauhallista. mut kun kuiteski miettii et mitä jos jotain tapahtuukin, tai joku asukas menee huonoon kuntoon tj...
nyt kyllä viikonlopun jäljiltä väsyttää!!!
se kyllä vähän piristi kun pääsin töitten jälkeen tänään shoppaileen sokokselle. mulla oli sinne lahjakortti, mut tietty omaa rahaa meni viä enemmän kun sen lahjakortin arvo:( sama juttu ku ale-myynneissä; aina menee ettiin jotain halpaa ja sit ostaakin kaikkee normaalihintaista.
mut nyt ei kyllä ajatus lennä pidemmälle, paremmalla ajatuksella toiste
tikru ja simppis 21+3 (taitaa kandilla olla 21+5tai6?:))
kandivaihe; Kyllähän nuo viikot menevät nopeammin jos on tekemistä ja kyllä sitä on riittänytkin. Ei tuo maha mikään kauhea iso ole, vaikka muutamat ovatkin se jo pistäneet merkille, ettei ole ihan makkaraa syöden tullut ;), mutta ei kaikki sitä vielä raskausmahaksi arvaa. Tosin lähtöpainoakin oli hieman yli omien tarpeiden ja nyt tullut varmasti muitakin kiloja kuin raskaudesta johtuvia (kaikkiaan joku 4 kiloa).
Omaan napaan ei kuulu eilistä kummempia, nyt kun on kotona niin ultraankin tuntuu olevan paaaljon pidempi aika. No ensi viikon kun mieskin on kotona niin ehkä aika menee nopeammin, niin yleensä...
maria80 ja Patu-Alli rv 18+4
vapaa päivää täällä vietelty. olikin ihan paikallaan eilisen työpäivän jälkeen. eilisissä tammenterhojen höpinöissä pitkä kertomus, nyt en enää jaksa kerrata.
mut tänään olo onneksi ollut parempi:)
sitä piti kysellä että onkos kevättoiveita osallistumassa tuohon enskojen tapaamiseen reilun viikon päästä? ite aattelin osallistuu, vaikka oon enskoja ennemmän taustalta seurannut. mut tulkaa muutkin mukaan:)
tikru ja simppis 21+5
Tulee kiireinen viikonloppu kun on yhdet häät jotka työllistää ja on todella kaukana. Eiköhän se siitä kuitenkin mene.
Ketkä kaikki täältä nyt onkaan Tampereen seudulta? Mä en ikinä muista... Mä katelin et hämeen naisvoimistelijoilla alkais odottajien jumppa torstaisin, uskaltaiskohan jo mennä...? Ajattelin mennä kokeileen normi jumppiakin kun ne alkaa saa nähdä jaksaako ja tuntuuko hyvältä. Kävit sä minks siellä joogassa? Se on kyllä mulle vähän liian aikaista... :(
Mä näin tänään vähän yli kilon painoisia vauvoja. Toivottavasti oma pysyisi loppuun asti. On ne niin pienen ja hauraan näköisiä ne keskoset.
Paremmalla ajalla lisää nyt nukkuun *haukotus*
surullinensiili 12+3
Kaksi uutta asiaa tapahtunut:
mies tunsi pari päivää sitten muhkun potkut ihan selkeästi kädellä mahan läpi! Harmittaa kun ei olla jaksettu aiemmin kokeilla, olisi varmaan tuntenut jo viikko sitten. Tai onhan se mies mun vatsaa silitellyt, muttei ole malttanut pitää kättä vatsan päällä pitempään. Nyt kun se äsken vähän herätteli pikkuista, niin tuli viisi potkua/lyöntiä samaan kohtaan - ihan tuli mieleen alakerran naapuri, joka hakkaa luudanvarrella kattoon että " hiljaa siellä, täällä nukutaan!" :)
Ja toisekseen: mun vatsan päältä näkee nyt, kun pikkuinen potkaisee tosissaan. En itse nähnyt tuliko ihan selvä kohouma, mutta koko maha tärähti, kun makasin selällään sängyssä ja muhku potkaisi oikein voimalla!
Hauskaa!