Äiti raivoo kun sain matikan kokeesta 8+
Olen ollut ysin ja kympin oppilas, mut nyt mä kävin viisaudenhampaan poistossa ja kokeessa oli vielä kipuja. Nyt äitini raivoaa jo kohta toista päivää kun oon muka pilannut tulevaisuuteni ton kokeen ansiosta.
Olen 16 v, lukion ekalla
Kommentit (58)
Oletko ihan varma, että raivoaa? Itse reagoisin kympin tyttäreni kasiplussaan todennäköisesti sanomalla "aijaa" tai jotain vastaavaa, ja tyttäreni todennäköisesti kokisi, että raivoan.
0/5 - ei lapsilla ole viisaudenhampaita...
Yhden kokeen arvosanalla ei ole mitään merkitystä. Äitisi ylireagoi.
Teinihysteerikko ja vaihdevuosihullu samassa perheessä on huono yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
0/5 - ei lapsilla ole viisaudenhampaita...
Öh...mitä??? Itseltä poistettiin leikkaamalla 4 kpl ennen kuin olin 20-vuotias...
Ehkä sinun pitää kuulla tämä, jotta saat vähän perspektiiviä, jos tuo, mitä saonot, on totta: äitisi on idiootti.
Mitä kokeita muka on lauantaina? Väsynyt provo.
Selität äidillesi, että lukion matikassa on niin monta kurssia, että yksi kasi ei määritä edes matikan päättöarvosanaa. Matikan opinnot on maratoni, ei sprintti. Palataan asiaan kahden vuoden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan varma, että raivoaa? Itse reagoisin kympin tyttäreni kasiplussaan todennäköisesti sanomalla "aijaa" tai jotain vastaavaa, ja tyttäreni todennäköisesti kokisi, että raivoan.
Kyllä mun mielestä raivoaa. Kuulen kuinka koko aamun juttelee iskälle, että mun koulusta ei tule mitään ja ei ysikympin oppilas voi saada kasia. Tämä oli nyt eka kasi koko aikana. Multa poistettiin viisaudenhampaat, koska ne ei olis mahtunut tulemaan tai jotain. Koe oli 3 päivää sen jälkeen ja sattui oikeesti vielä enkä pystynyt oikein harjottelemaan kokeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei saisi raivota tuolla tavalla. Pystythän sinä vielä kirjoituksissa saamaan hyvät arvosanat, ja vain niillä on merkitystä. Älä välitä äidistäsi.
Kiitti tsempistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mielestä raivoaa. Kuulen kuinka koko aamun juttelee iskälle, että mun koulusta ei tule mitään ja ei ysikympin oppilas voi saada kasia. Tämä oli nyt eka kasi koko aikana. Multa poistettiin viisaudenhampaat, koska ne ei olis mahtunut tulemaan tai jotain. Koe oli 3 päivää sen jälkeen ja sattui oikeesti vielä enkä pystynyt oikein harjottelemaan kokeeseen.
Kuuleppa,sun elämä,sun lukio,sun matikka!
EI kuulu äidillesi pätkääkään.Pyrkiköön omaan kouluun ja haalikoon kymppejä.
Sä itse tiedät omat rajasi ja jos joku päivä epäonnistuu,saa se yrittämään lujemmin,ei tule romahdusta josta ei pääse yli.
Anna raivota! älä ota itseesi
Pyydäpä äitiäsi näyttämään omat matematiikan numeronsa.
Oletan, että ysin/kympin opiskelijana sulla on pitkä matikka. Pitkässä matikassa on mitä, 12 pakollista kurssia? Ei se yksi kasi siellä mitään merkitse, jos muut on 9 tai 10. Lukion päättötodistukseen tulee keskiarvon mukainen päättöarvosana.
Vierailija kirjoitti:
Selität äidillesi, että lukion matikassa on niin monta kurssia, että yksi kasi ei määritä edes matikan päättöarvosanaa. Matikan opinnot on maratoni, ei sprintti. Palataan asiaan kahden vuoden kuluttua.
Mulla on matikka ollut koko ajan kymppi. Mitä jos se putoo tän 8+ ansiosta ysiin? Kyllä mä ymmärrän, että ei se niin paha asia oo, kirjotuksetkin on vielä 2 vuoden päässä, mut äiti nyt raivoaa, että se voi pilata tulevaisuuden. Mutta en mä sille mitään voinut, ei pää toiminut samalla tavalla. Koko ajan ajattelin niitä haavoja suussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on matikka ollut koko ajan kymppi. Mitä jos se putoo tän 8+ ansiosta ysiin? Kyllä mä ymmärrän, että ei se niin paha asia oo, kirjotuksetkin on vielä 2 vuoden päässä, mut äiti nyt raivoaa, että se voi pilata tulevaisuuden. Mutta en mä sille mitään voinut, ei pää toiminut samalla tavalla. Koko ajan ajattelin niitä haavoja suussa.
Oletko saanut vielä kurssiarvosanaa tästä kyseisestä kurssista? Sehän saattaa olla 8 tai sitten vaikka 9, jos sulla on muita näyttöjä. Kai sä tiedät, miten lukion arvosanat toimii. Sä saat arvosanan aina kurssista. Keskiarvo lasketaan vasta lukion lopussa.
Vierailija kirjoitti:
http://www.ilo.org/dyn/icsc/showcard.display?p_lang=fi&p_card_id=0321&p…
Silloinhan jonku täytyisi osata edes yhteenlaskut 100% oikein, mutta nykyään sitä ei tehdä missään:-X
Sun koulu,sun matikka,sun koe! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuleppa,sun elämä,sun lukio,sun matikka!
EI kuulu äidillesi pätkääkään.Pyrkiköön omaan kouluun ja haalikoon kymppejä.
Sä itse tiedät omat rajasi ja jos joku päivä epäonnistuu,saa se yrittämään lujemmin,ei tule romahdusta josta ei pääse yli.
Anna raivota! älä ota itseesi
Ööh, AP on alaikäinen ja asuu kotona? Todellakin kuuluu koulumenestys vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä varmasti yksi kurssiarvosana putoaa, mutta pitkällä matematiikalla varmastikin osaat laskea, miten monta ysiä ja kasia voi saada, jotta vielä saa kympin päästötodistukseen. Minun aikaani painotettiin lisäksi viimeisten kurssien arvosanoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko saanut vielä kurssiarvosanaa tästä kyseisestä kurssista? Sehän saattaa olla 8 tai sitten vaikka 9, jos sulla on muita näyttöjä. Kai sä tiedät, miten lukion arvosanat toimii. Sä saat arvosanan aina kurssista. Keskiarvo lasketaan vasta lukion lopussa.
Ja läpäisyperiaatteella se tohtorikin on omalla paikallaan, jos ei aikoinaan ole ollut pätevämpiä hakijoita:-D
Ei saisi raivota tuolla tavalla. Pystythän sinä vielä kirjoituksissa saamaan hyvät arvosanat, ja vain niillä on merkitystä. Älä välitä äidistäsi.