Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen eri mieltä väitteestä ”Kaikki on nyt kiinni siitä, kuinka hyvin jaksamme näitä ohjeita noudattaa”

Vierailija
27.02.2021 |

Kuten Vapaavuori sanoo, kaikki mahdollinen on jo tehty ja silti virus leviää. Ainakin Helsingissä. Tämä on enemmänkin kiinni siitä, että ohjeet eivät ole olleet pakkoja eikä läheskään kaikkea ole tehty. Muualla maailmassa, joissa on ollut oikeita eikä pelkästään sellaisiksi nimettyjä sukutiloja, viruksen leviämistä on saatu ehkä hieman hidastumaan, mutta ei loppumaan sielläkään. Miksi meitä syyllistetään jatkuvasti?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta yllättävän moni ei noudata rajoituksia. Esimerkiksi kaupungissa, jossa asun, keskusta-alueella ihmisillä on lähes poikkeuksetta kaupoissa käytössä maskit. Mutta kun käyn kaupassa saman kaupungin ns. lähiössä, maskeja ei enää samalla tavalla näykään.

Olen huomannut saman. Kun menen töihin aamulla bussilla, missä on lähes pelkästään virka-aikaan töihin meneviä naisia matkustajina, lähes kaikilla on maskit. Kun kuljen yhdellä toisella bussilla, missä matkustajat ovat vaatteista päätellen duunarimiehiä, yläkoulu- ja lukioikäisiä nuoria ja suomi toisena kielenä -ihmisiä, olenkin yllättäen vähemmistössä maskeineni.

Vierailija
42/48 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apulaisylilääkäri Eeva Ruotsalainen sanoi, että myös päiväkodeissa on todettu joukkoaltistumia ja -tartuntoja. Päiväkotien ja alakoulujen sulkemisesta ei kuitenkaan edes keskustella. Tabu.

Senkin hullu! Sulut eivät ole ratkaisu. Olet sairas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
44/48 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta yllättävän moni ei noudata rajoituksia. Esimerkiksi kaupungissa, jossa asun, keskusta-alueella ihmisillä on lähes poikkeuksetta kaupoissa käytössä maskit. Mutta kun käyn kaupassa saman kaupungin ns. lähiössä, maskeja ei enää samalla tavalla näykään.

En minäkään ulkoillessa maskia pidä mutta jos menen keskustaan, missä käyn kaupoissa, laitan maskin.

Ihan loogista.

Lainaamassasi kommentissa ei puhuttu ulkoilusta, vaan kaupassa käynnistä.

Vierailija
45/48 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritystukia ei saisi myöntää ellei niillä palkata kotimaisia työttömiä, telakathan saavat miljardeja yritystukina. Käsittämätöntä että niille ei aseteta minkäänlaisia ehtoja eikä niiden käyttöä valvota. Maajusseille pitäisi määrätä erityisvero jonka varoista maksettaisiin vierastyövoimasta aiheutuvia kustannuksia kuten vaikkapa heidan tuomistaan tartunnoista aiheutuvat kustannukset ja matalapalkkojen ja sopimusten välinen ero. Nämä maksut/verot tulisi olla maksettuna ennenkuin tänne saapuu yhtäkään ulkomailta palkattua työntekijää.

Vierailija
46/48 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä te sitä syyllistämistä kuulette? Ei kukaan ole mitään lapsia ja nuoria syyllistänyt, vaikka Vapaavuori sellaisia ääniä päässään kuuleekin.

No kyllä mä ainakin mietin silloin kuin 2-asteen opiskelijat olivat ehtineet iloita päivän verran uutisesta lähiopetukseen palaamisesta ja Sanna Marin tuli telkkariin haukkumaan heidät vastuuttomiksi, että ei varmaan tuntunut nuorista kovin mukavalta.

Asia erikseen että tilanteen pahentuessa hyviäkin päätöksiä voidaan joutua pyörtämään nopeastikin ja pettymyksiä tulee väistämättä.

Vierailija
47/48 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Kun menen töihin aamulla bussilla, missä on lähes pelkästään virka-aikaan töihin meneviä naisia matkustajina, lähes kaikilla on maskit. Kun kuljen yhdellä toisella bussilla, missä matkustajat ovat vaatteista päätellen duunarimiehiä, yläkoulu- ja lukioikäisiä nuoria ja suomi toisena kielenä -ihmisiä, olenkin yllättäen vähemmistössä maskeineni.

On EDELLEEN vain MASKISUOSITUS, joten turha kenenkään on kyttäillä ja tuhista heille, jotka maskia eivät käytä. Pitäisi tämä kovakalloisemmankin av-mamman ymmärtää. Vai ettekö tiedä mitä sana "suositus" tarkoittaa? Google auttaa.

Minä en käytä, enkä ole käyttänyt maskia, koska en halua ja minulla on oikeus olla pitämättä maskia. Koronaa en tietääkseni ole sairastanut, enkä yli vuoteen muutakaan tautia. En edes tunne ketään koronapotilasta, vaikka pävittäin työpaikalla ja muualla tapaan hyvin paljon ihmisiä, eri ikäisiä, naisia/miehiä. Sukulaisista kukaan ei ole koronaa saanut ja asvuvat ympäri Suomea.

Olen toimistotöitä tekevä, virka-aikaan liikkuva, 40-vuotias nainen pk-seudulta.   

Vierailija
48/48 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä te sitä syyllistämistä kuulette? Ei kukaan ole mitään lapsia ja nuoria syyllistänyt, vaikka Vapaavuori sellaisia ääniä päässään kuuleekin.

No kyllä mä ainakin mietin silloin kuin 2-asteen opiskelijat olivat ehtineet iloita päivän verran uutisesta lähiopetukseen palaamisesta ja Sanna Marin tuli telkkariin haukkumaan heidät vastuuttomiksi, että ei varmaan tuntunut nuorista kovin mukavalta.

Asia erikseen että tilanteen pahentuessa hyviäkin päätöksiä voidaan joutua pyörtämään nopeastikin ja pettymyksiä tulee väistämättä.

Miksi sinä vääristelet asiaa. Ei Marin haukkunut lukiolaisia vaan moitti Vapaavuorta päätöksistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä