Psykiatri sanoi että todellisuudentajuni horjuu, miten reagoisitte?
Kommentit (59)
Minä ehkä kysyisin ensimmäiseksi että mitä ”todellisuudentaju” tarkoittaa. Sen jälleen miettisin ja esittäisin jatkokysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ehkä kysyisin ensimmäiseksi että mitä ”todellisuudentaju” tarkoittaa. Sen jälleen miettisin ja esittäisin jatkokysymyksiä.
No mitä todellisuudentaju tarkoittaa HÄ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei me voida tietää mistä on kyse. Missä asiassa psykiatri oli sitä mieltä, miten horjuu?
Ajatukset on kuulemma delusionaalisia
Eikö ole mahdollista että sinulla on harhaisia ajatuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei me voida tietää mistä on kyse. Missä asiassa psykiatri oli sitä mieltä, miten horjuu?
Ajatukset on kuulemma delusionaalisia
Eikö ole mahdollista että sinulla on harhaisia ajatuksia?
Kenellä tahansa voi ajottain olla sellaisia eikä se tarkota todellisuudentajun horjumista/lmmenetystä
Mitä pelkoja sulla on? Oletko tosi yksinäinen, se ruokkii pelkoja. Jos oot varma että et ole hullu mutta olet yksinäinen, yritä saada lisää ihmiskontakteja.
Itse olen skitso ja mullakaan ei ole delusionaalisia ajatuksis
Vierailija kirjoitti:
Mitä pelkoja sulla on? Oletko tosi yksinäinen, se ruokkii pelkoja. Jos oot varma että et ole hullu mutta olet yksinäinen, yritä saada lisää ihmiskontakteja.
Vainoharhoja lähinnä.
Ei hätää, liity vihreisiin ja olet kohta ministerinä kaltaistesi joukossa.
Listaa tähän kolme häiritsevintä pelkoa niin katsotaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää, liity vihreisiin ja olet kohta ministerinä kaltaistesi joukossa.
No en liity
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vainoharhoja lähinnä.
No eikö sellaiset ole perseestä? Tuskin niitä kukaan jää kaipaamaan jos ne saa jollain lääkkeellä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vainoharhoja lähinnä.
No eikö sellaiset ole perseestä? Tuskin niitä kukaan jää kaipaamaan jos ne saa jollain lääkkeellä pois.
Millä lääkkeellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vainoharhoja lähinnä.
Millä lääkkeellä
En tiedä kun ei ole kokemusta. Antipsykoottiset? Kerro joku vainoharha josta kärsit. Eikö ne haittaa sun elämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vainoharhoja lähinnä.
Millä lääkkeellä
En tiedä kun ei ole kokemusta. Antipsykoottiset? Kerro joku vainoharha josta kärsit. Eikö ne haittaa sun elämää?
Psykoosilääkkeisiin en koske.
Itse olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan perustelut mahdollisimman tarkkaan, jotta pystyisin tekemään jonkinlaisen oman arvion asiasta. En ainakaan lähtisi passiivis-agressiivisesti kiukuttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan perustelut mahdollisimman tarkkaan, jotta pystyisin tekemään jonkinlaisen oman arvion asiasta. En ainakaan lähtisi passiivis-agressiivisesti kiukuttelemaan.
En kiukuttele
Jos realiteettitestaus horjuu niin sillonhan nimenomaan kyky arvioida mikä on totta ja mikä ei heikkenee. Mitä hyötyä olisi alkaa väitellä jostain harhaluulosta tai -aistimuksista potilaan kanssa? Tai perustella ettei ne ole todellisia kun potilas olisi kuitenkin itse vakuuttunut niiden todenmukaisuudesta?
Nallekarkit on hyviä