Olen kyllästynyt tähän epämääräisyyteen! Koska sen rokotteen nyt sitten saa ja pääseekö kesällä matkustamaan?
Olen terveydenhuollossa töissä, mutten tiedä, saako koko terveydenhuollon henkilöstö ensimmäisen rokoteannoksen kesäkuussa vai kuuluuko osa meistä tavalliseen aikuisväestöön, joka saa vasta lokakuussa (alustavan aikataulun mukaan). Elän nuoruuteni viimeisiä vuosia ja minun on pakko päästä matkustamaan kesällä. Kahta kesää en aio elämästäni uhrata. Niin että pääseekö kesällä testin kautta matkalle joka tapauksessa?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Briteissä tosiaan kolmasosa väestöstä saanut vähintään yhden rokoteannoksen :o
Ja kreikkalaiset toivottavat heidät lämpimästi tervetulleiksi.
https://www.thetimes.co.uk/article/government-plans-covid-vaccine-passp…
Tälleen vuoden eristyksissä olleena nuorena riskiryhmäläisenä sanon että heti kun perseilijät lopettaa perseilyn niin helpottaa. Vieläkö on sulla vaikeeta?
Maailmassa ei ole pakko kun kuolla.
Koko ajan on voinut matkustaa aivan normaalisti kaikkialle maailmaan. Lentoja lähtee ja tulee joka päivä kuten ennenkin. Mistä olette saaneet päähänne, että ei saa matkustaa?
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan on voinut matkustaa aivan normaalisti kaikkialle maailmaan. Lentoja lähtee ja tulee joka päivä kuten ennenkin. Mistä olette saaneet päähänne, että ei saa matkustaa?
Et ilmeisesti tajunnut ongelmaa. Moni ei uskalla lähteä, kun ei tiedä pääseekö takaisin. Eikä työväestöllä myöskään ole mahdollisuutta kahden viikon karanteeniin ennen ja jälkeen matkan.
Nyt vasta n. 9000 Husin 27 000 työntekijästä on saanut rokotteen ja rokotukset ovat tauolla niin, että niitä päästään jatkamaan vasta huhtikuun puolivälissä tai huhtikuun lopulla. Itse olen ainakin lähdössä kesälomalla ulkomaille, joten toivottavasti kutsu rokotukseen ei tule loman aikana...
Suomalaisen matkustamista ulkomaille estää enintään toisen maan koronarajoitustoimet. Suomesta pääsee esimerkiksi Viroon ilman mitään ongelmia. Ruotsiinkin pääsee mutta pitää olla todistus negatiivisesta koronanäytteestä. Kotimaassa matkustamista ei tällä hetkellä estä yhtään mikään.